Gå til innhold

Jeg har kommet inn på vernepleie, har noen erfaring med dette studiet?

Anbefalte innlegg

Gjest kom inn på høgskolen
Skrevet

Fikk i dag svar på opptak og jeg er kommet inn på vernepleien, står på venteliste på sykepleien. Er fortsatt litt i tvil om disse ønskene og lurer på om noen kan fortelle meg litt om disse utdanningene som vanskelighetsgrad,krevende, Medikamentregning (er ikke så veldig god i matte) givende, lønnsmessig, hvor lett å få jobb muligheter ovs. Jeg har småbarn og er avhengig av god planlegging. Jeg jobber i dag 100 % stilling (i helsevesenet) og er ofte sliten etter arbeidstid, hva med å studere, er det like tungt som å jobbe hele dagen ?

Det ble mange spørsmål, men jeg prøver bare finne ut om jeg skal takke ja til plassen eller.

Takkerså mye for svar fra noen erfarne.

Skrevet

Å, så morro! Gratulerer! Jeg har også søkt vernepleie, men ikke fått noe svar enda. Satser på at det kommer i morgen da. Fikk du svaret i posten, eller på nettet? Hvor var det du kom inn?

Gjest bebba
Skrevet

Vernepleier har veldig lett å få jobb, og jeg vil nok si at det kan være lettere å planlegge dagene som student etter barns behov enn som arbeidende. Men vernepleier er et lavtlønnet yrke, som de fleste kvinneyrker. Du må regne med å jobbe i turnus som er ikke familievennlig, du kan også regne med at det er lett å få lederstillinger hvor du får høyere fastlønn, men tjener mindre siden du ikke går i turnus. Du kan regne med å kunne jobbe omtrent så mye som du vil siden du alltid kan ta ekstravakter overalt. Du kan regne med å få en krevende, slitsomt men utrolig koselig jobb. Du kan få mye død tid, og også mye som krever av deg psykisk.

Håper jeg har svart deg på noe av det du lurer på. Jeg har mye erfaring med å jobbe med psykisk utviklingshemmede.

Gjest kom inn på høgskolen
Skrevet

Å, så morro! Gratulerer! Jeg har også søkt vernepleie, men ikke fått noe svar enda. Satser på at det kommer i morgen da. Fikk du svaret i posten, eller på nettet? Hvor var det du kom inn?

Det var lagt ut i dag på samordnaopptak. Har du kode og passord der får du vite det med en gang. Jeg er imidlertid kommet inn i Harstad.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg kom og inn på vernepleien:)

Skrevet

Gratulerer med skoleplass :-)

Stod selv mellom sykepleie og vernepleie når jeg søkte skole, men falt på det siste. Hovedgrunnen til dette var ett bredere arbeidsområdet etter endt utdanning, og lettere for dagjobb.

Hadde selv jobbet fult i 4 år før jeg begynte på skolen, og hadde så tre herlig avslappende år mens jeg studerte ;-). Jobbet 30-50 % utenom skolen hele tiden, men alikevel var det noe helt annet enn å gå på jobb hver dag. Ser alikevel det at om jeg hadde hatt barn da, hadde jeg nok ikke jobbet så mye utenom, og heller prioritert den ekstra tiden med dem.

Lykke til videre ihvertfall

Beste hilsen fra

Gjest den ekte noor
Skrevet

Gratulerer med skoleplass :-)

Stod selv mellom sykepleie og vernepleie når jeg søkte skole, men falt på det siste. Hovedgrunnen til dette var ett bredere arbeidsområdet etter endt utdanning, og lettere for dagjobb.

Hadde selv jobbet fult i 4 år før jeg begynte på skolen, og hadde så tre herlig avslappende år mens jeg studerte ;-). Jobbet 30-50 % utenom skolen hele tiden, men alikevel var det noe helt annet enn å gå på jobb hver dag. Ser alikevel det at om jeg hadde hatt barn da, hadde jeg nok ikke jobbet så mye utenom, og heller prioritert den ekstra tiden med dem.

Lykke til videre ihvertfall

Beste hilsen fra

Hvor varierte er arbeidsoppgavene som vernepleier?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...