Gå til innhold

Harry Potter

Anbefalte innlegg

Gjest bebba
Skrevet

Så den tredje filmen om Harry Potter i kveld, og den levde ikke opp til forventningene. Var meget begeistret for de første bøkene, men har ikke lest de siste. Synes det er leit hvis kvaliteten dabber helt av.

Skrevet

Er det ikke sånn med de fleste oppfølgere da?

Det er i allefall min erfaring.

Gjest bebba
Skrevet

Er det ikke sånn med de fleste oppfølgere da?

Det er i allefall min erfaring.

Det kan godt hende, men i dette tilfellet snakker vi om en serie, ikke direkte oppfølger.

monique1365380367
Skrevet

Det kan godt hende, men i dette tilfellet snakker vi om en serie, ikke direkte oppfølger.

Her ikke lest noen av bøkene, men har sett alle tre filmene.......og jeg , sammen med min sønn, syns at nr 3 var minst like bra som film nr 1 og 2!

Gjest papirtiger
Skrevet

Du synes de første Harry Potter bøkene er bedre enn de som kommer etter???

Oj. Vel, jeg er veldig uenig. De første bøkene var greie barnebøker (noe de også skulle være), mens etterkommerne er spennende og engasjerende bøker som også egner seg for voksne.

Harry Potter filmer blir selvsagt noe annet, og forståelig nok må de kutte ut mye av handlingen. Noe som gjør filmene dårligere enn bøkene, men det er jo også forståelig.

Gjest Big Mac
Skrevet

Jeg har (av en eller annen uforstålig grunn) sett alle 3 filmene. Den 3dje var den eneste jeg ikke sovnet under.

Gjest bebba
Skrevet

Du synes de første Harry Potter bøkene er bedre enn de som kommer etter???

Oj. Vel, jeg er veldig uenig. De første bøkene var greie barnebøker (noe de også skulle være), mens etterkommerne er spennende og engasjerende bøker som også egner seg for voksne.

Harry Potter filmer blir selvsagt noe annet, og forståelig nok må de kutte ut mye av handlingen. Noe som gjør filmene dårligere enn bøkene, men det er jo også forståelig.

Nei jeg synes ikke at de første bøkene er bedre enn de siste. Overhodet ikke. Har ikke lest dem alle sammen engang. Det var bare en kommentar etter at jeg så den tredje filmen i går, om filmene. Kanskje var det rett og slett dagsformen min som gjorde at jeg ikke koste meg med den som de andre, og det er også lenge siden jeg så dem. Jeg er mektig imponert over forfatteren som greier å lage slike fengende fortellinger for barn, men som er så underholdende for voksne også. Ble først anbefalt bøkene av en amerikansk venninne, en pensjonert professor i engelsk i 70-årene. Hun beskrev bøkene som noe av det mest fantastiske som hadde blitt skrevet på engelsk, og hun har lest mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...