Gjest labbetussa Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Kunne tenke me gå studere psykologi. Er det forenelig med det å ha barn ?er det møteplikt på studiet ? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Vil du bli psykolog? Jeg var ikke klar over hvor vanskelig det var å komme inn på profesjonsstudiet psykologi. Av ca 400 søker kommer 44 inn til profesjonsstudiet i Universitetet i Oslo (tror det er liknende tall for alle universitet). Tallet for bachelor/mastergrad er nok noe høyere. Med den nye kvalitetsreformen er det endel obligatorisk oppmøte, men det er flere studenter som har barn..så det må vel være mulig å kombinere dette. 0 Siter
Gjest studerer, ja Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Det er en god del obligatorisk undervisning og det er et arbeidskrevende studium. Det er flere som er foreldre på hvert kull, så gjennomførbart er det. Jeg er alenemor. Jeg synes det er tøffest økonomisk fordi jeg da ikke har anledning til å jobbe utenom studiene, noe studiefinansieringen legger opp til. Eksempelvis beregnes studielånet for 10 måneder, så på sommeren er det ingen utbetaling. Barna har likevel fri i 8 uker. I år jobber jeg hele sommeren, mens besteforeldrene tar seg av barna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.