Gå til innhold

FU:Hvilke yrker/jobber kunne du tenkt deg å ha?

Anbefalte innlegg

Gjest et tips bare
Skrevet

FU:Hvilke yrker/jobber kunne du tenkt deg å ha?

Utdyp gjerne hvorfor.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen glødende interesser, og syntes det var vanskelig å velge et yrke. Tror det var mest tilfeldigheter som gjorde at jeg ble serviceelektroniker. Jeg trives egentlig med det fordi det er variert. får bruke både hodet og hendene, være ute og inne, og treffe forskjellige folk.

Jeg har grublet litt på hva annet jeg kunne tenke meg å jobbe med, men har ikke noe spesiell drømmejobb. Kunne kanskje tenkt meg å jobbe i en kjolebutikk som selger finkjoler/brudekjoler fordi jeg synes kjolene er så nydelige, også synes jeg det er så artig å se hva som kler de forskjellige folkene.

Gjest ergoterapeut
Skrevet

Jeg har lyst til å bli ergoterapeut. Får se om jeg søker på utdannelsen til neste år.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen glødende interesser, og syntes det var vanskelig å velge et yrke. Tror det var mest tilfeldigheter som gjorde at jeg ble serviceelektroniker. Jeg trives egentlig med det fordi det er variert. får bruke både hodet og hendene, være ute og inne, og treffe forskjellige folk.

Jeg har grublet litt på hva annet jeg kunne tenke meg å jobbe med, men har ikke noe spesiell drømmejobb. Kunne kanskje tenkt meg å jobbe i en kjolebutikk som selger finkjoler/brudekjoler fordi jeg synes kjolene er så nydelige, også synes jeg det er så artig å se hva som kler de forskjellige folkene.

En blanding av komponist og forfatter. Det hadde vært digg:-)

Forresten er det en veldig aktuell problemstilling for meg, siden jeg holder på å finne meg noe annet å gjøre. Tenker fram og tilbake, att og fram, fram og tebars att.... Ikke lett. Men komponist og forfatter blir nok kun i fantasien, dessverre:-)

Skrevet

Altså, jeg vet ikke hvilket /yrke/ som jeg ville ha, men jeg ville studere medisin eller teoretisk matematikk! Men det blir vel aldri noe av meg...

Skrevet

Altså, jeg vet ikke hvilket /yrke/ som jeg ville ha, men jeg ville studere medisin eller teoretisk matematikk! Men det blir vel aldri noe av meg...

Glemte visst å si hvorfor. Jeg mener at medisin er et solid og godt ansett studiefelt med stort mangfold og gode jobbmuligheter. Matematikk er noe av det eneste som jeg føler at jeg /forstår/. Dessuten synes jeg at det er sååå elegant og vakkert - både kunstnerisk og anvendelig.

Skrevet

Glemte visst å si hvorfor. Jeg mener at medisin er et solid og godt ansett studiefelt med stort mangfold og gode jobbmuligheter. Matematikk er noe av det eneste som jeg føler at jeg /forstår/. Dessuten synes jeg at det er sååå elegant og vakkert - både kunstnerisk og anvendelig.

Om matematikk og kunst:

http://www.matematikk.org/artikkel/karriere/vis.html?id=40

Skrevet

Måtte blitt en interessant jobb hvor en kunne tjene bra. Jurist eller psykolog, kanskje?

Skrevet

Forsvarsadvokat - noe jeg forhåpentligvis også klarer å bli :)

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Forsvarsadvokat - noe jeg forhåpentligvis også klarer å bli :)

Kunne ikke tenke meg noe mer motbydelig yrke enn det. Forsvare folk som er skyldige for enhver pris.. nei pjuk.. rettsvesenet er helt sykt.

Skrevet

Kunne ikke tenke meg noe mer motbydelig yrke enn det. Forsvare folk som er skyldige for enhver pris.. nei pjuk.. rettsvesenet er helt sykt.

Jeg regnet vel med å få noen sånne kommentarer - har blitt vant til det. Jeg tror egentlig ikke jeg gidder å gå inn på en diskusjon om alles rett til et forsvar osv, men konstanterer bare at folk heldigvis er forskjellige.

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Jeg regnet vel med å få noen sånne kommentarer - har blitt vant til det. Jeg tror egentlig ikke jeg gidder å gå inn på en diskusjon om alles rett til et forsvar osv, men konstanterer bare at folk heldigvis er forskjellige.

Rett til forsvar er en ting, men å forsvare noen det duorker når du vet at vedkommende er skyldig, lete etter huller i lovverket for å slippe vedkommende ut på gata igjen er helt sykt.

Kan du leve med deg selv vitende om at du slipper folk ut som bare går tilbaker og gjør det samme igjen??

Gjest Er det nødvendig??
Skrevet

Rett til forsvar er en ting, men å forsvare noen det duorker når du vet at vedkommende er skyldig, lete etter huller i lovverket for å slippe vedkommende ut på gata igjen er helt sykt.

Kan du leve med deg selv vitende om at du slipper folk ut som bare går tilbaker og gjør det samme igjen??

Du fornekter deg ikke maiken76.

Pappa Bjørn
Skrevet

Høvding på redningsskøyte eller innenlands skipsfart. Som kaptein selvsagt, men det toget har nok gått...

Gjest solbrent på tenna
Skrevet

Er 100% enig med du ! Jeg vil spy av mange av de forsvarsadvokatene som opptrer på TV.

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Du fornekter deg ikke maiken76.

Nå falt jeg litt av lasset??

Gjest Er det nødvendig??
Skrevet

Nå falt jeg litt av lasset??

Du får klatre opp igjen da...

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Du får klatre opp igjen da...

Javel.. du gidder ikke forklare hva du mente, eller havnet innlegget feil?

Gjest Er det nødvendig??
Skrevet

Javel.. du gidder ikke forklare hva du mente, eller havnet innlegget feil?

Gidder ikke å forklare deg det nei.Innlegget havnet heller ikke feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...