Gå til innhold

FU:Hvilke yrker/jobber kunne du tenkt deg å ha?

Anbefalte innlegg

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Gidder ikke å forklare deg det nei.Innlegget havnet heller ikke feil.

Nei da så, er du paranoid eller noe sånt, eller hvorfor kaller du meg med et annet nick?

Skrevet

Rett til forsvar er en ting, men å forsvare noen det duorker når du vet at vedkommende er skyldig, lete etter huller i lovverket for å slippe vedkommende ut på gata igjen er helt sykt.

Kan du leve med deg selv vitende om at du slipper folk ut som bare går tilbaker og gjør det samme igjen??

Sersom en skyldig går fri er det ikke fordi jeg har lett etter alle mulige smutthull i loven, men fordi påtalemyndighetene har gjort for dårlig jobb. Troen på at forsvarsadvokater finner rare smutthull å bruke, skyldes nok fremstillingen av straffesaker i media og ikke minst amerikanske serier.

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Sersom en skyldig går fri er det ikke fordi jeg har lett etter alle mulige smutthull i loven, men fordi påtalemyndighetene har gjort for dårlig jobb. Troen på at forsvarsadvokater finner rare smutthull å bruke, skyldes nok fremstillingen av straffesaker i media og ikke minst amerikanske serier.

Men dårlig jobb eller ikke av straffemydighetene. Skyldige folk burde ikke kunne gå fri, mener du det?

Jaja, de gjorde en dårlig jobb så da setter vi deg på gata igjen liksom?

Skrevet

Men dårlig jobb eller ikke av straffemydighetene. Skyldige folk burde ikke kunne gå fri, mener du det?

Jaja, de gjorde en dårlig jobb så da setter vi deg på gata igjen liksom?

Jeg har litt problemer med å ta deg seriøst..så lenge det finnes tvil om hvorvidt en person er skyldig, skal han selvfølgelig gå fri.

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Jeg har litt problemer med å ta deg seriøst..så lenge det finnes tvil om hvorvidt en person er skyldig, skal han selvfølgelig gå fri.

Men i mange tilfeller vet vel forsvarer at h*n er skyldig, men kjemper likevel for h*ns frihet, umoralsk?

Skrevet

Men i mange tilfeller vet vel forsvarer at h*n er skyldig, men kjemper likevel for h*ns frihet, umoralsk?

Som forsvarer spør du ikke klienten om h*n er skyldig. Sier klienten at han er uskyldig, så er det jobben din å tro på det. En forsvarer _skal_ være subjektiv - det følger av rettssystemet vi har. Påtalemyndigheten er den som skal være objektiv.

Gjest gfmfgfkh
Skrevet

Som forsvarer spør du ikke klienten om h*n er skyldig. Sier klienten at han er uskyldig, så er det jobben din å tro på det. En forsvarer _skal_ være subjektiv - det følger av rettssystemet vi har. Påtalemyndigheten er den som skal være objektiv.

Poenget er at av og til er det veldig opplagt at h*n er skyldig. Da er det litt grusomt å prøve å frigi personen, greit nok å være med å få riktig straff, men ikke frigi.

Skrevet

Det må være det jeg alltid har hatt lyst til; teknisk tegner.

Hvorfor; det er morro å konstruere og beregne store konstruksjoner.

Har utdannelsen men ufattelig lite med jobber å søke på...

serendipity
Skrevet

Kokk. Men pga. ugunstige erb. tider osv. i forbindelse med barn hadde jeg nok ikke blitt det heller. :-(

Gjest Er det nødvendig??
Skrevet

Nei da så, er du paranoid eller noe sånt, eller hvorfor kaller du meg med et annet nick?

maiken76 er nok ditt nick ja.

petter smart
Skrevet

Poenget er at av og til er det veldig opplagt at h*n er skyldig. Da er det litt grusomt å prøve å frigi personen, greit nok å være med å få riktig straff, men ikke frigi.

Det er jo ofte tiltalte innrømmer skyld og advokaten deres kun jobber for å "riktig" straff.

Skrevet

Hvis det er så opplagt at h*n er skyldig, skulle det jo være en enkel sak for påtalemyndighetene å bevise det utover enhver rimelig tvil?

Skrevet

Dessverre har jeg et inntrykk av at mange av forsvarsadvokatene egentlig driter i om han er skyldig eller ei, men tenker kun på egen status ved å få fri klienten. Rettferdighet betyr lite eller ingen ting. Jo flere man får fri, jo større karrierre har man foran seg. Mere status opptatte folk enn jus studenter skal en lete lenge etter, generelt sett. Har tross alt festet med disse folka....og der var det ingen som var opptatt av rettferdighet, men penger og status derimot..

mariaflyfly
Skrevet

Blomsterdekoratør, gartner eller journalist.

Skrevet

Dessverre har jeg et inntrykk av at mange av forsvarsadvokatene egentlig driter i om han er skyldig eller ei, men tenker kun på egen status ved å få fri klienten. Rettferdighet betyr lite eller ingen ting. Jo flere man får fri, jo større karrierre har man foran seg. Mere status opptatte folk enn jus studenter skal en lete lenge etter, generelt sett. Har tross alt festet med disse folka....og der var det ingen som var opptatt av rettferdighet, men penger og status derimot..

Er du opptatt av penger og status, er ikke forsvarsadvokat veien å gå. Det er mye mer penger innen det private - spesielt forretningsjus. Skal du tjene mye som forsvarsadvokat må du jobbe sinnssykt mye, fordi du da får lønn etter offentlige satser. Skal du holde ut mange år som forsvarsadvokat må det ligge et visst engasjement i bånn, ellers går man fort på en smell.

Men at det er mange som studerer juss pga penger og status skal jeg være enig med deg i. Men det er ikke mange av dem som ender opp som forsvarsadvokater.

Gjest sahrah
Skrevet

Forsvarsadvokat - noe jeg forhåpentligvis også klarer å bli :)

Ta det med ro, jeg skal ikke komme med teite kommentarer ;)

Men jeg lurer på om du har mulighet for å trekke deg når du har tatt på deg en sak? Hvis du virkelig tror han er skyldig (selv om det er jobben din å tro på klienten din), kan du trekke deg da?

Skrevet

Ta det med ro, jeg skal ikke komme med teite kommentarer ;)

Men jeg lurer på om du har mulighet for å trekke deg når du har tatt på deg en sak? Hvis du virkelig tror han er skyldig (selv om det er jobben din å tro på klienten din), kan du trekke deg da?

Er man oppnevnt som forsvarer skal det litt til for å kunne trekke seg igjen. Det må godkjennes av domstolen, og dersom det forsinker saken vil den som regel si nei. Men det kommer ann på når i saken dette skjer. Som oftest skjer forsvarerbytter tidlig i en sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...