Gå til innhold

Tjukt lag med maling.. uffda

Anbefalte innlegg

Gjest skamfull malermester
Skrevet

Jeg har malt ubehandlet treverk, utendørs, med gammel seig oljemaling. Skulle egentlig bare ha ett strøk og så ble det til at jeg klinte på litt til før det hadde tørka helt. Malinga har gått ut på dato i 2000 om det har noe å si og jeg må nok ha klint på tjukt for i dag tidlig var det fortsatt ikke tørt! Malte i går kveld.. Egentlig skal det ta et par timer for den malinga å tørke. (?)

Har jeg gjort en stor tabbe nå, eller?

Kommer det til å tørke skikkelig etterhvert?

Gjest så vidt jeg vet
Skrevet

Vet bare at hvis en maler så sent at malinga ikke tørker før det blir rått om kvelden, så blir overflaten matt istedenfor blank. Men det har ikke begynt med råe sommerkvelder enda vel?

Blir det sol i dag så er det nok snrt tørt skal du se.

Skrevet

Vet bare at hvis en maler så sent at malinga ikke tørker før det blir rått om kvelden, så blir overflaten matt istedenfor blank. Men det har ikke begynt med råe sommerkvelder enda vel?

Håper det blir bra! Om det blir matt eller blankt har ikke så mye å si. Det er bare et hundehus. :P

Kjekt om det tørker...

Hva med alle småfluene som satte seg på malinga, kan jeg bare pusse de vekk med sandpapir?

Gjest Sniff
Skrevet

Ikke at jeg vet noe særlig om maling...men "ikke begynt med råe sommerkvelder ennå,vel?" Har det vært noe annet,da? :-)

Skrevet

Ikke at jeg vet noe særlig om maling...men "ikke begynt med råe sommerkvelder ennå,vel?" Har det vært noe annet,da? :-)

Det ser ut som det blir fint vær i dag i hvert fall :-)

Gjest Puss ivei
Skrevet

Håper det blir bra! Om det blir matt eller blankt har ikke så mye å si. Det er bare et hundehus. :P

Kjekt om det tørker...

Hva med alle småfluene som satte seg på malinga, kan jeg bare pusse de vekk med sandpapir?

Frekke småfluer, da gitt! hehe...

Nei,ikke vet jeg. Ville prøvd å pusse dem vekk. Siden det bare er hundehuset så. Men for ordens skyld, VENT til malinga er tørr da!

Du høres litt ut som meg du. Så utålmodig at en passer best til å plukke plommer i Norgesglass! hehe...

Skrevet

Frekke småfluer, da gitt! hehe...

Nei,ikke vet jeg. Ville prøvd å pusse dem vekk. Siden det bare er hundehuset så. Men for ordens skyld, VENT til malinga er tørr da!

Du høres litt ut som meg du. Så utålmodig at en passer best til å plukke plommer i Norgesglass! hehe...

Ja, jeg er utålmodig. Hehe ;)

Kom en sverm med små fluer som syns det var skikkelig stas å sitte fast i maling.. Dumme dyr..

Gjest Pricilla
Skrevet

Oljemaling skal tørke i 24 timer, ikke to.. Så slapp av! ; ) det tørker nok etterhvert..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...