Gå til innhold

Herjet av infeksjoner?

Gjest Hurr

Anbefalte innlegg

Finnes det noen "tilstander" som kan komme til uttrykk ved at man har overdrevent lett for å få senebetennelser/"belastningsskader", stølhet ved trening eller "nye bevegelser" osv?

Jeg spør fordi jeg synes jeg er overdrevent plaget av dette.

Videre merker jeg lite fremgang ved trening, noe som tyder på at kroppens evne til å respondere på trening er svekket.

NB! Jeg er kjent med "vanlig støhet osv" og er av den oppfatning at det jeg opplever er av overdreven grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Hurr.

For det første synes jeg en grundig sjekk hos fastlegen din med urin- og blod-prøver er en ide, for å utelukke at det feiler deg noe. Hvis alt her finnes normalt, tenk på kostholdet ditt. Tren aldri sulten og spis rett etter trening. Omega 3 fett (f.eks. i tran) kan virke gunstig på slike betennelses tilstander.

Men for å komme over den dårlige fasen du er i, tren heller kort av gangen uten for stor intensitet, og helst 2-4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...