Gå til innhold

Hva ville du valgt av sykepleier og vernepleier

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Vernepleien, der jeg kom inn. Rett og slett fordi jeg på den utdanningen kan sikte meg inn på deg jeg har lyst å jobbe med; ungdom med rus og adferdsvansker, samt at det føles mer variert og mere som min type utdanning.

Mer info om vernepleien finner du på www.vernepleier.no

Skrevet

Jeg ville valgt sykepleier, du har mye større område å jobbe på.Tror jeg da. MÅ innrømme at jeg er sykepleier, og det kommer selvfølgelig ann på hva du vil jobbe med. Ønsker du å jobbe med gamle og syke bør du bli sykepleier. Vil du jobbe med barn og unge med adferdsvansker eller mennesker med psykisk og fysisk utviklingshemming bør du velge vernepleier. Grovt delt da selvfølgelig.Lønnsmessig tror jeg det er ganske likt. Og så bør du tenke på om det er lett å få seg jobb som det du velger der du bor. Det er ikke alle steder det er like lett å få seg fast jobb som vernepleier vet jeg.

Lykke til!!

Skrevet

Vernepleien, der jeg kom inn. Rett og slett fordi jeg på den utdanningen kan sikte meg inn på deg jeg har lyst å jobbe med; ungdom med rus og adferdsvansker, samt at det føles mer variert og mere som min type utdanning.

Sykepleien, fordi du med litt flaks også kan jobbe med typiske vernepleieroppgaver i tillegg til det som er typisk for sykepleien. Vernepleiere kan ikke jobbe på sykehus f.eks.

Skrevet

Sykepleier har jo også mange videreutdannelser som:operasjonsykepleier,jordmor, kreftsykepleier, anestestisyk, psykatrisyk, øyesyk osv

mariaflyfly
Skrevet

Vernepleien. Tror det er et veldig spennende yrke og det er kjempemange jobbmuligheter.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Sykepleier har vel flere muligheter til variasjon i jobbmuligheter, videreutdanning, og bedre lønn?

Gjest stoiker
Skrevet