Gå til innhold

Hva ville du valgt av sykepleier og vernepleier

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Vernepleien, der jeg kom inn. Rett og slett fordi jeg på den utdanningen kan sikte meg inn på deg jeg har lyst å jobbe med; ungdom med rus og adferdsvansker, samt at det føles mer variert og mere som min type utdanning.

Mer info om vernepleien finner du på www.vernepleier.no

Skrevet

Jeg ville valgt sykepleier, du har mye større område å jobbe på.Tror jeg da. MÅ innrømme at jeg er sykepleier, og det kommer selvfølgelig ann på hva du vil jobbe med. Ønsker du å jobbe med gamle og syke bør du bli sykepleier. Vil du jobbe med barn og unge med adferdsvansker eller mennesker med psykisk og fysisk utviklingshemming bør du velge vernepleier. Grovt delt da selvfølgelig.Lønnsmessig tror jeg det er ganske likt. Og så bør du tenke på om det er lett å få seg jobb som det du velger der du bor. Det er ikke alle steder det er like lett å få seg fast jobb som vernepleier vet jeg.

Lykke til!!

Skrevet

Vernepleien, der jeg kom inn. Rett og slett fordi jeg på den utdanningen kan sikte meg inn på deg jeg har lyst å jobbe med; ungdom med rus og adferdsvansker, samt at det føles mer variert og mere som min type utdanning.

Sykepleien, fordi du med litt flaks også kan jobbe med typiske vernepleieroppgaver i tillegg til det som er typisk for sykepleien. Vernepleiere kan ikke jobbe på sykehus f.eks.

Skrevet

Sykepleier har jo også mange videreutdannelser som:operasjonsykepleier,jordmor, kreftsykepleier, anestestisyk, psykatrisyk, øyesyk osv

mariaflyfly
Skrevet

Vernepleien. Tror det er et veldig spennende yrke og det er kjempemange jobbmuligheter.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Sykepleier har vel flere muligheter til variasjon i jobbmuligheter, videreutdanning, og bedre lønn?

Gjest stoiker
Skrevet

Tenk på hva du vil jobbe med og hvor. Jeg tror at å være norsk sykepleier er et yrke som er mer internasjonalt anerkjent enn norsk vernepleier, for eksempel? Det er nok lettere å ta ekstravakte her og der som sykepleier, også? Som sykepleier kan du bygge på med psykiatri og peile deg inn på mange av de områdene der man ansetter vernepleiere - motsatt er det nok ikke fullt så enkelt... trur eg...

Skrevet

Jeg skal begynne på sykepleien nå i august. Dels fordi det interesserer meg rent faglig, og dels fordi min gamle økonomiutdanning er nokså utdatert - jeg har lyst til å gjøre noe helt annet nå.

Man får seg jo jobb nesten over alt, og en kan jo spesialisere seg i div. retninger etterpå. Jeg begynner å bli ordentlig voksen, så vi får se hva det blir til... :-)

Kjenner lite til vernepleierstudiet, annet enn at jeg har jobba i årevis innen pu-omsorgen. Der har vernepleierne blitt satt inn i lederstillinger de på mange vis ikke har vært helt kvalifiserte for, dessverre, og ikke utført særlig mye "vernepleierarbeid" i direkte kontakt med brukerne.

Ellers arbeider det vel vernepleiere i rusomsorgen og i ungdomsinstitusjoner, tror jeg, kan hende en del i psykiatrien. Alt dette er jo trist nok "vekstnæringer", dessverre, så jobbmulighetene skulle jo være til stede.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Sykepleier har jo også mange videreutdannelser som:operasjonsykepleier,jordmor, kreftsykepleier, anestestisyk, psykatrisyk, øyesyk osv

Mange videreutdanninger innen vernepleien og, eldreoms., habilitering og rehab., rusoms, etc...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...