Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynnerer øynene mine å bli "slitt" av at jeg har brukt linser i elleve år. Optikeren anbefaler meg å bruke briller for å avlaste øynene. Så derfor har jeg begynt å tenke på å ta laseroperasjon.

Er det noen her som har gjort det? Og hva er dine erfaringer?

Gjest linser/briller
Skrevet

Det kan jo være du må bruke linser/briller igjen: synet kan endre seg. Hvorfor ikke briller? Ellers er laseroperasjon bra, men som sagt kan synet endre seg igjen.

Gjest Anbefales
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 32 år. Har ikke angret et sekund! Jeg fikk bra syn, og det er helt vidunderlig å våkne opp om morgenen og se klart med en gang, etter å ha famlet etter brillene på nattbordet i 25 år.

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 32 år. Har ikke angret et sekund! Jeg fikk bra syn, og det er helt vidunderlig å våkne opp om morgenen og se klart med en gang, etter å ha famlet etter brillene på nattbordet i 25 år.

Takk for svar. Kjekt å høre at du ble fornøyd.

Hvordan går man fram, hvem tar jeg først kontakt med, og hva koster det sånn ca?

Gjest togli
Skrevet

Mannen min tok lasik-operasjon for ca 2 år siden. Han er kjempefornøyd! Operasjonen kostet 15 000 kr pr øye. Har du en god grunn _kan_ du får operasjonen dekket av trygdekassa.

Gjest Anbefales
Skrevet

Jeg gjorde det på Argus synskirurgi i Oslo. Jeg betalte 30.000 + 500 for en forundersøkelse. Du må ta den undersøkelsen først for at de skal sjekke at hornhinnene er tykke nok (såvidt jeg husker).

Jeg hadde mere enn minus 6, derfor kunne jeg trekke fra utgiften på skatten, slik at jeg i praksis fikk dekket ca. 30% av kostnaden.

Jeg tok LASIK-operasjon, og tok begge øynene samtidig. Jeg hadde vondt samme kvelden, og det var ubehagelig i en ukes tid etterpå. I den uka må du også være veldig nøye med å ikke få NOE inn på øynene, og det var stressende. Men etter at denne uka var over har det vært helt topp. Bare den som har vært nærsynt i mange år kan virkelig sette pris på det å kunne gå på en badestrand uten å måtte bekymre seg om sand i øynene, eller om man skal miste linsene når man bader.. :-)

Gjest Anbefales
Skrevet

Takk for svar. Kjekt å høre at du ble fornøyd.

Hvordan går man fram, hvem tar jeg først kontakt med, og hva koster det sånn ca?

Jeg har svart på endel lenger opp.

Du tar bare kontakt med Argus, eller en annen øyelege som gjør dette.

Hvis du trenger øyeoperasjon pga jobb, studier eller har andre spesielle grunner kan du få det dekket, men dette vet antakelig øyelegen.

Skrevet

Jeg har svart på endel lenger opp.

Du tar bare kontakt med Argus, eller en annen øyelege som gjør dette.

Hvis du trenger øyeoperasjon pga jobb, studier eller har andre spesielle grunner kan du få det dekket, men dette vet antakelig øyelegen.

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Jeg anbefaler Norsk Synskirurgi på Majorstua!! Meget dyktige, meget erfarne.

Opererte begge øynene kl.12,og så perfekt kl.19 samme dag! Ikke vondt!

Har som mange andre hatt litt vekslende syn i etterkant, og skal inn til re-operasjon når synet stabiliseres. (Har nå ca. -0,75 på begge øyne, mot -2,75 og -3,50 før operasjonen. Det har altså gått litt tilbake, men dette er normalt.Vanskelig å "treffe" 0 ved første operasjon.) Den 2. operasjonen er med i prisen, 15 000,- pr. øye.

Det er halve prisen å gjøre dette i Sverige, men da må du regne med å bo et par dager på hotell og ha med deg en som kan hjelpe deg på operasjonsdagen. Men da kan du faktisk spare nesten 50%.. Verdt å tenke på!

Lykke til - anbefales på det sterkeste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...