Gå til innhold

Bading i sjøen med tampong...

Anbefalte innlegg

Gjest bedre føre var...
Skrevet

Må man skifte med EN gang man kommer opp av vannet, eller stemmer det jeg leste et sted om at man må skifte senest 4 timer etter?

Har sluttet med p-piller, og reiser til Hellas om et par dager. Mulig at mensen dukker opp mens vi er på ferie... Skal snart prøve å bli gravid, så jeg kvier meg for å starte på et nytt brett eller be om piller som utsetter mensen...

Spørsmålet er altså hvor lenge jeg kan bade/vente med å skifte tampong. Jeg vet at det "alltid" har vært anbefalt å skifte med en gang, men er dette virkelig helt nødvendig?

Skrevet

Har ikke pleid å gjøre det med en gang,inntil jeg ifjor sommer fikk en kjempeinfeksjon som i følge legen kom av kombinasjonen ikke helt rent vann + tampong...usj! :-(

Gjest Pricilla
Skrevet

jeg skifter alltid med en gang etter jeg har bada, nettopp som rottemamma sier: pga. infeksjonsfare. Du kan jo utsette emnsen uten p-piller og da.. Nå husker jeg ikke hva det heter. noe på p tror jeg, men dette vet legen din. De må tas senest tre dager før ventet mens, og lager ikke kluss i syklusen.

Hvis du bader med tampong, så råder ejg deg til å bytte med en gang. Det med fire tiemr stemmer i hvert fall ikke. Man skal jo skifte tampongen hver femte time uansett.

ha en fin tur da! ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...