Gå til innhold

Bulimi

Benjamin370

Anbefalte innlegg

Benjamin370

hei

jeg er en gutt på 17 år som har en jevnaldrende kjæreste. hun sier hun ikke har noen slags form for spiseforstyrrelser, men jeg vet helt sikkert at hun har det.

jeg har lyst til å undersøke mer før jeg begynner å anklage henne(hun har ikke akkurat så stor selvtillit).

når er det vanlig at hun kaster opp? hvor lang tid etter hun har spist? og er det noe spesielt hun spiser/drikker før hun ska kaste det opp? mye vann/lite vann som gjør det enklere å kaste opp?

håper noen som har erfaringer selv vil svre, jeg vil gjerne hjelpe henne.

takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bulemikere

Anbefaler deg å se på www.iks.no - det er sider der for pårørende. Tror du kan ringe de også.

Bulemikere kan kaste opp måltidet lenge etter det er spist. ofte en time, slik at det ikke vekker mistanke. Bulemikere spiser ofte mye, bare så du er klar over det.

Mange bulemikere kan også kaste opp helt lydløst.dvs de trenger ikke stikke fingrene i halsen, og de kan kaste opp helt lydløst. Hvis de ikke kan det setter de ofte på springen.

Mange bulemikere går også ut for å kaste opp. Da kaster de opp f.eks på en bensinstasjon, doen på solariumet osv.

Etter man har spist er det ofte varm drikke bulemikerne drikker. det er for at det blir lettere å kaste opp.

bulemikere er ofte rastløse, og har et sterkt sug etter å spise MASSE mat. feks en pizza, to potetgullposer, et brød og to liter is. Dette gjør de helt alene, de skjuler det for omgivelsene. Det er veldig vanskelig å oppdage bulimi hvis man ikke kjenner sykdommen fra før av.

ønsker deg lykke til. vis din bekymring. har selv hatt en lillesøster som har slitt med dette her, og det er et helvete å komme seg ut av. vær tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulemikere kan kaste opp måltidet lenge etter det er spist. ofte en time, slik at det ikke vekker mistanke. Bulemikere spiser ofte mye, bare så du er klar over det.

Mange bulemikere kan også kaste opp helt lydløst.dvs de trenger ikke stikke fingrene i halsen, og de kan kaste opp helt lydløst. Hvis de ikke kan det setter de ofte på springen.

Mange bulemikere går også ut for å kaste opp. Da kaster de opp f.eks på en bensinstasjon, doen på solariumet osv.

Etter man har spist er det ofte varm drikke bulemikerne drikker. det er for at det blir lettere å kaste opp.

bulemikere er ofte rastløse, og har et sterkt sug etter å spise MASSE mat. feks en pizza, to potetgullposer, et brød og to liter is. Dette gjør de helt alene, de skjuler det for omgivelsene. Det er veldig vanskelig å oppdage bulimi hvis man ikke kjenner sykdommen fra før av.

ønsker deg lykke til. vis din bekymring. har selv hatt en lillesøster som har slitt med dette her, og det er et helvete å komme seg ut av. vær tålmodig.

Det skulle vel være et svar til Benjamin370 og ikke til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...