Gå til innhold

Noen som kjenner til "Noni"?

Anbefalte innlegg

Gjest Helsedrikken "Noni"
Skrevet

Noen der ute som har erfaring med helsedrikken Tahitian Noni?

Gjest millit
Skrevet

Ja, en venn av meg reduserte kreften sin ved å drikke denne. Legene måpte, men måtte gi etter for at denne har god effekt.

Sies å være god til så mangt. Har selv ikke prøvd den.

Gjest camilla`n
Skrevet

Jeg har drikke den over en lengre periode, og merket kanskje at jeg fikk litt mer energi, men det er innmari dyrt-så jeg følte ikke at jeg fikk særlig mye valuta for pengene... Men andre jeg kjenner til er kjempe fornøyde! Så det er vel som med alt annet-forskjell fra person til person!

Lips1365380508
Skrevet

Ja, en venn av meg reduserte kreften sin ved å drikke denne. Legene måpte, men måtte gi etter for at denne har god effekt.

Ja,jeg også kjenner ei som har kreft og drikker noni. Hun mener det skal hjelpe ja:)

Skrevet

Du skriver: "Ja, en venn av meg reduserte kreften sin ved å drikke denne."

Hvordan vet du det?

Hvorfor var det akkurat noni-juicen som gjorde dette, og ikke at hun spiste "lutefisk"?

Ja, hun hadde kreft. Ja, hun drakk sikker juice. Men det er overhodet intet "bevis" på at de to "henger sammen".

Med vennlig hilsen

Gjest kjennskap og erfaring
Skrevet

Hvordan vet du det?

Hvorfor var det akkurat noni-juicen som gjorde dette, og ikke at hun spiste "lutefisk"?

Ja, hun hadde kreft. Ja, hun drakk sikker juice. Men det er overhodet intet "bevis" på at de to "henger sammen".

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner en med kreft som har drukket noni i to år og har redusert kreften sin.

Vennen min som forsøkte å kurerere kreften med lutefisk døde desverre i november.

Skrevet

Jeg kjenner en med kreft som har drukket noni i to år og har redusert kreften sin.

Vennen min som forsøkte å kurerere kreften med lutefisk døde desverre i november.

Samme person som drikker noni drikker sikkert også appelsinjuice og Coca Cola. Hvorfor skulle det være noni-juicen og ikke Coca Cola som gjorde at kreften ble "redusert"?

Med vennlig hilsen

Gjest millit
Skrevet

Hvordan vet du det?

Med vennlig hilsen

Ikke noe bevis, det har du rett i. Men når Noni-drikken var det ENESTE hun fikk i seg over noen måneder, så er det kanskje naturlig å tro at det har en sammenheng med reduskjonen av kreft? Eller..du vet kanskje best om hennes situasjon..?

I doubt it.

Skrevet

Ikke noe bevis, det har du rett i. Men når Noni-drikken var det ENESTE hun fikk i seg over noen måneder, så er det kanskje naturlig å tro at det har en sammenheng med reduskjonen av kreft? Eller..du vet kanskje best om hennes situasjon..?

I doubt it.

Hei,

Reduksjonen i kreften kunne like gjerne skjedd om hun hadde drukket appelsin-juice.

Er du gammel nok til å huske "aske-avkok" - for 20 år siden trodde man at aske-avkok skulle være medisinen til absolutt alt.

Man tok feil da også!

Med vennlig hilsen

Gjest Rusle
Skrevet

Hei,

Reduksjonen i kreften kunne like gjerne skjedd om hun hadde drukket appelsin-juice.

Er du gammel nok til å huske "aske-avkok" - for 20 år siden trodde man at aske-avkok skulle være medisinen til absolutt alt.

Man tok feil da også!

Med vennlig hilsen

Hvor lenge varte askeavkok-troen?

Skrevet

Hva så? Det blir ikke "sannere" av at folk tror på noe over lengre tid - det har bare med markedsføring å gjøre.

Askeavkok var noe alle kunne lage, ergo var det ingen komersielle interesser i å selge det. Det mange som tjener på å spre rykter om at noni-juice hjelper mot alt fra kreft til tånegler som vokser feil vei.

Med vennlig hilsen

Gjest Rusle
Skrevet

Nei, nettopp. Akkurat som med så mange andre vidunderkurer, døde hele avkoket av seg selv. Fordi folk etterhvert innså at dette var humbug.

Folk flest er ikke dumme, Sør.

Skrevet

Nei, nettopp. Akkurat som med så mange andre vidunderkurer, døde hele avkoket av seg selv. Fordi folk etterhvert innså at dette var humbug.

Folk flest er ikke dumme, Sør.

Nei, folk flest er ikke dumme, men det finnes alltid noen som er kyniske nok til å narre syke mennesker med homeopati, og annen kvakksalveri.

Gjest Rusle
Skrevet

Nei, folk flest er ikke dumme, men det finnes alltid noen som er kyniske nok til å narre syke mennesker med homeopati, og annen kvakksalveri.

Sør, nå må du ikke glemme at askeavkok-bølgen forsvant fort. Og du skjønner nok hvorfor.

Skjønner ikke sammenligningen med askeavkok og homeopati. Sist nevnte har eksistert som behandlingsform i mange tusner av år. Hvis homeopati var like stor humbug som f.eks. askeavkok, hvorfor fortsetter folk å benytte seg av det fremdeles? Vi lever tross alt i 2004 hvor folk har kunnskap som de aldri før har hatt.

Skrevet

Sør, nå må du ikke glemme at askeavkok-bølgen forsvant fort. Og du skjønner nok hvorfor.

Skjønner ikke sammenligningen med askeavkok og homeopati. Sist nevnte har eksistert som behandlingsform i mange tusner av år. Hvis homeopati var like stor humbug som f.eks. askeavkok, hvorfor fortsetter folk å benytte seg av det fremdeles? Vi lever tross alt i 2004 hvor folk har kunnskap som de aldri før har hatt.

Jeg kan ikke se at alderen på overtro er videre relevant... De forskjellige religionene er tusenvis av år gamle, og minst "alle unntatt én" av dem er nødvendigvis feil. Likevel er det millioner av mennesker som tror på dem.

Det er også mange mennesker som tror på "stjernene", på "svart katt over veien" og alt mulig annet.

Jeg kan ikke se at homeopati skulle være forskjellig.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...