Gå til innhold

"mouseover" på linker opera 7.5

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Kan man konfigurere Opera til å vise linkadresse ved musa når man holder den over en link?

Skrevet

Den gjør det automatisk her hos meg. Kan ikke se noe i farta på preferences.

Skrevet

Gå inn på menyen Tools - Preferences - Windows - kryss av for "Show tooltips".

:-)

Jeg er en annen
Skrevet

Gå inn på menyen Tools - Preferences - Windows - kryss av for "Show tooltips".

:-)

Takk! Alt er visst mulig i Opera, men jeg syns ikke akkurat det var intuitivt at det var slik man skulle gå fram.

Skrevet

Takk! Alt er visst mulig i Opera, men jeg syns ikke akkurat det var intuitivt at det var slik man skulle gå fram.

Denne innstillingen er påslått som standard, så du må ha fått slått den av på ett eller annet vis, antakelig ved å klikke i "vanvare". Det er altså ikke meningen at du skal trenge å gå inn i innstillingene for å skru på tooltips :)

Jeg er en annen
Skrevet

Denne innstillingen er påslått som standard, så du må ha fått slått den av på ett eller annet vis, antakelig ved å klikke i "vanvare". Det er altså ikke meningen at du skal trenge å gå inn i innstillingene for å skru på tooltips :)

Det du sier minner meg faktisk på hvordan jeg slo den av for lenge siden - jeg trodde denne funksjonen "tooltips" var disse irriterende vinduene som dukker opp med tips om funskjoner i et program. Så beskrivelsen er ikke akkurat intuitiv, spør du meg.

Skrevet

Nei... jeg lette litt før jeg fant ut at det kunne prøves... :-)

Skrevet

Det du sier minner meg faktisk på hvordan jeg slo den av for lenge siden - jeg trodde denne funksjonen "tooltips" var disse irriterende vinduene som dukker opp med tips om funskjoner i et program. Så beskrivelsen er ikke akkurat intuitiv, spør du meg.

En av ulempene, og fordelene, med opera er at det er mange tastekombinasjonssnarveier. Så hvis man er litt uforsiktig med knottingen sin kan man få til det utroligste. Aner ikke hvor mange ganger jeg har fått til print preview, uten å mene det.

Hilsen linux og opera 7.5-brukeren

Skrevet

Vel, det er ikke så lett å finne på navn til alle mulige ting som ingen kan misforstå. Tooltips og popups er standardnavnene på de to tingene du beskriver, å finne på nye navn på dem vil bare forvirre alle som er vant med disse (svært vanlige) begrepene fra før.

Skrevet

Vel, det er ikke så lett å finne på navn til alle mulige ting som ingen kan misforstå. Tooltips og popups er standardnavnene på de to tingene du beskriver, å finne på nye navn på dem vil bare forvirre alle som er vant med disse (svært vanlige) begrepene fra før.

Beklager, var litt kjapp, du snakket ikke om popups, men "balloon help". Men tooltips er fremdeles standardbegrepet som brukes både i Windows og i alle andre programmer om akkurat denne funksjonen. Å gi den et nytt navn ville være en dårlig ide.

Jeg er en annen
Skrevet

Mulig det. Jeg syns stort sett Opera er en utmerket browser, men det er en del småting som irriterer meg med brukergrensesnittet. Hvorfor ligger disse tooltipsgreiene under windows f.eks. - jeg tror det ville vært mer intuitivt å lagt dem under mouse.

Hvis man skal være sikker på at et GUI fungerer følger man en rekke heurestikker i designen, deretter tester man hvordan dette _faktisk_ fungerer i praksis med et statistisk signifikant antall brukere, og denne prosessen reitererer man så til man har et akseptabelt resultat. Jeg kan ikke si jeg har intrykk av at dette er gjort med Opera (det er vel heller ikke så voldsomt mange andre som gjør det).

Skrevet

En av ulempene, og fordelene, med opera er at det er mange tastekombinasjonssnarveier. Så hvis man er litt uforsiktig med knottingen sin kan man få til det utroligste. Aner ikke hvor mange ganger jeg har fått til print preview, uten å mene det.

Hilsen linux og opera 7.5-brukeren

Du vet at du kan fjerne de tastatur-snarveiene som du ikke ønsker?

Tools - Preferences - Mouse & Keyboard - Keyboard Setup - Edit - Application + Browser. Åpne de, så kan du rett og slett slette de tastatursnarveiene som er uønsket.

Skrevet

Du vet at du kan fjerne de tastatur-snarveiene som du ikke ønsker?

Tools - Preferences - Mouse & Keyboard - Keyboard Setup - Edit - Application + Browser. Åpne de, så kan du rett og slett slette de tastatursnarveiene som er uønsket.

Nei, jeg visste ikke det, men jeg burde kanskje ant at det var en mulighet.

Uansett er det nå hevet over enhver tvil at lista er lang, så jeg skjønner godt at jeg kan ha truffet noen ved uhell :-)

Skrevet

Nei, jeg visste ikke det, men jeg burde kanskje ant at det var en mulighet.

Uansett er det nå hevet over enhver tvil at lista er lang, så jeg skjønner godt at jeg kan ha truffet noen ved uhell :-)

Jeg pleier alltid å skru av F6 ("Tile pages"), fordi jeg alltid bommer på F5 ("Reload") :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...