Gå til innhold

Acer Aspire 2012WLMi

Anbefalte innlegg

Gjest JMR1980
Skrevet

Hei

Jeg har nettopp anskaffet meg Acer Aspire 2012WLMi. Jeg var innom hjemmesiden deres for å se etter driveroppdateringer men kunne ikke finne noen som matchet min. Det nærmeste jeg kommer er Acer Aspire 2010. Hvor finner jeg de aktuelle driveroppdateringene for min bærbare pc?

Videre fikk jeg med meg en del programvare og Windows XP Home mens jeg har Windows XP Pro på min stasjonære. Jeg vil gjerne bruke Windows XP Pro men vil det da være slik at jeg ikke vil få kunne brukt de andre programmene på cdene? Det er nemlig ingen installasjonfil på dem og jeg antar at man må installere prdousentens Windows XP Home.

Denne meldingen står på alle cd-platene fra produsenten:

"The software included on this CD-ROM was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery og your Acer computer system. Performance of the software is the sole responsibility of Acer Inc."

Ble noen klokere av dette?

På forhånd takk.

Skrevet

Hei du!

Jeg har netopp fått samme maskinen selv, og vil si dette er en superb sak :)

Driverne du finner til 2010 passer til din maskin. Det siste tallet og bokstavene i modellbetegnelsen viser bare utsyrsnivået på din maskin. Driverne er de samme til XP home og XP pro. Alle driverne du trenger ligger på den ene cd-en som fulgte med. Der ligger alle programmene som er pre-installert fra fabrikken. Jeg anbefaler deg å slette alle partisjonene på harddisken når du reinstalerer XP pro og partisjonere den om til c=20 gb og d=40 og formatere i NTFS. Da får du et bedre oppsett og du får vekk all "dritten" som de legger unødvendig inn fra produsent.

Håper dette var til hjelp :)

Gjest JMR1980
Skrevet

Hei du!

Jeg har netopp fått samme maskinen selv, og vil si dette er en superb sak :)

Driverne du finner til 2010 passer til din maskin. Det siste tallet og bokstavene i modellbetegnelsen viser bare utsyrsnivået på din maskin. Driverne er de samme til XP home og XP pro. Alle driverne du trenger ligger på den ene cd-en som fulgte med. Der ligger alle programmene som er pre-installert fra fabrikken. Jeg anbefaler deg å slette alle partisjonene på harddisken når du reinstalerer XP pro og partisjonere den om til c=20 gb og d=40 og formatere i NTFS. Da får du et bedre oppsett og du får vekk all "dritten" som de legger unødvendig inn fra produsent.

Håper dette var til hjelp :)

Heisann

Jeg installerte det jeg fikk fra leverandørene + at jeg lastet ned alt som er av windows update. I tillegg har jeg installert masse programmer. Er det da vits i å gå ove rtil noe annet nå? Jeg fikk partisjonert via Partition magic.

Den brenneren som følger med, må jeg bruke leveandørens programvare på den eller kan jeg bruke nero?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...