Gå til innhold

I tvil hva skal jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest 20-30 år
Skrevet

jeg har skrevet et innlegg her før og da fikk jeg smake janteloven men jeg prøver igjen.

jeg bodde sammen med ekskjæresten min (lesbisk) frem til for to år siden. I forholdet var det hele tiden henne som satt med kortene og jeg som måtte streve for å få hennes kjærlighet slik jeg opplevde det. Mens jeg ga, og kanskje var litt for intens for hun, aviste hun og var for kald for meg. Vi har kun hatt sporadisk kontakt pr sms de siste to årene og hun er nå i nytt forhold. Hver gang jeg har fått sms fra henne så har jeg sett for meg gjenforening og bryllupp. Det har vært mitt største ønske selv om det var jeg som forlot hun var så avvisende og tilslutt ville reise på ferie med en ukjent lesbisk (fordi vi/hun føler oss mer hjemme med andre lesbiske enn med heterofile). I går fikk jeg sms fra henne og det ente med at jeg skrev at jeg ikke ville ha mer kontakt fordi hun den gang ville reise på feri med en lesbisk. jeg gjorde det slutt da hun ville reise med en dame. Hun svarte i går at hun hadde blitt skuffet fordi jeg hadde avlyst turen. den gang hadde hun gjort det slutt av den grunn (hun hadde visst iikke oppfattet at jeg gjorde det slutt dagen før) ´Vi skulle egentlig reise sammen. men jeg avlyste fordi forholdet var så dårlig.

Fordi hun ble sint i går så lurer jeg nå om jeg skal ringe henne og fortelle at hun ikke behøer være det. Samtidig har jeg hatt mye grunn til å være sint på henne fordi hun så ofte sviktet forholde vårt. Skal jeg la døren være lukket selv om hun er sint, eller skal jeg prate med henne for å bedre humøret hennes? litt synd at hun skal sitte igjen med den følelsen synes jeg

Hva synes dere? hvem er urimlig av oss?

Gjest labbetussa
Skrevet

Hvorfor krype tilbake til noen som har sviktet deg flere ganger ?

Gjest 20-30 år
Skrevet

Hvorfor krype tilbake til noen som har sviktet deg flere ganger ?

jeg tenker ikke å krype tilbake i den forstand, bla fordi hun har ny kjæreste. men jeg lurer på om jeg bør "få humøret hennes opp igjen" fordi hun ble sur i går. jeg hadde jo skrevet hvordan jeg så at hun handlet da det nærmet seg slutten på forholdet, og hun kan jo ha en helt annen oppfatning av tingene (men´som alikevell nok av de fleste vil ses på som bad). Vi hadde dårlig kommunikasjon.

Skrevet

La det være og gå videre. Hennes humør er ikke ditt ansvar, og du gjør best i å gi slipp på henne og fortiden.

Gjest Pricilla
Skrevet

jeg tenker ikke å krype tilbake i den forstand, bla fordi hun har ny kjæreste. men jeg lurer på om jeg bør "få humøret hennes opp igjen" fordi hun ble sur i går. jeg hadde jo skrevet hvordan jeg så at hun handlet da det nærmet seg slutten på forholdet, og hun kan jo ha en helt annen oppfatning av tingene (men´som alikevell nok av de fleste vil ses på som bad). Vi hadde dårlig kommunikasjon.

det hadde jeg driti i, for å si det pent! ; ) hun må tåle å høre hva du følte uten å bli sint. Om hun er i dårlig humør er det hennes problem.. Kanskje hun burde gå litt i seg selv før hun reagerer sånn?

Jeg hadde latt det være..

Skrevet

I etterkant av et brudd i et forhold vil det være minst tre forskjellige oppfatninger av hva som var årsaken til bruddet og hvordan det hele forløp seg.

1- den enes oppfatning.

2- den andres oppfatning.

3- sannheten - i den grad den finnes.

Du har intet ansvar for hennes følelser lenger, og bør ikke involvere deg på noen måte for å forsøke å forklare noe som hun likevel aldri vil være enig i.

La det ligge.

Gjest labbetussa
Skrevet

skjønner ikke at du gidder bruke mer tid på henne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...