Gå til innhold

F.U Baker dere brødet selv?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg kjøper hos baker`n
Skrevet

Event. kjøper dere i butikk eller hos baker`n?

Gjest Pricilla
Skrevet

Butikken. Enten prokorn eller et annet grovt, ferskt brød som holder seg leeeeeeenge..Koster lit mer enn de andre, men er verdt det. Kjempegodt!

Gjest Pricilla
Skrevet

Baker selv.

Hvordan får dere tid? Nesten hele brødet havner i søpla hos meg, så gidder i hvert fall ikke bake selv.

Vi spiser ikke brød på hverdagene, så pleier ikke ha brød da, men har alltid rundstykker hvis vi skulle bli sultne etter middagen. I helgene kjøper vi brød, for da spiser vi god frokost.

Gjest Jeg kjøper hos baker`n
Skrevet

Hvordan får dere tid? Nesten hele brødet havner i søpla hos meg, så gidder i hvert fall ikke bake selv.

Vi spiser ikke brød på hverdagene, så pleier ikke ha brød da, men har alltid rundstykker hvis vi skulle bli sultne etter middagen. I helgene kjøper vi brød, for da spiser vi god frokost.

Hva spiser dere til frokost på hverdager da? Har du barn?

I tilfelle,hva spiser de?

Gjest Rusle
Skrevet

Er ingen baker så brød blir kjøpt i butikk.

Skrevet

Jeg var flittig å bake før, men nå er det sjelden jeg gidder.

Skrevet

Oppskrift?

Tar det litt sånn på slump. Drøye halvparten grovt mel, litt salt, olje, gjær, og nok vann til at deigen blir passelig fast og smidig. Og så smakstilsetninger etter humøret - f.eks grønnsaksbuljong, diverse urter, revet gulrot eller lignende.

Skrevet

Det tar da ikke så lang tid å bake brød. Mesteparten av tiden går jo med til heving og steking, og da gjør jeg andre ting i mellomtiden.

Jeg baker som regel fire brød i slengen, det er det jeg har plass til i ovnen. Bor alene, så jeg deler brødene i to og fryser ned de halve brødene. Et halvt brød er akkurat det jeg rekker å spise mens det fremdeles smaker ferskt. Om jeg tar opp et halvt brød av frysen om kvelden og legger det på benken er det tint til frokost.

Skrevet

Kjøper. Eg er ikkje så veldig glad i å halde på med gjærdeig - men eg burde, for brød kostar jo pe'eng, da vettu, og er eit område vi kunne ha knipt inn på.

Var flink til å bake før, men no har eg liksom mista både teken og gnisten. Kanskje det blir betre no når eg har arva kjøkkenmaskin som faktisk greier å elte deig...

Vi har barn, og det går ein del skiver om dagen.

Skrevet

Kjøper. Eg er ikkje så veldig glad i å halde på med gjærdeig - men eg burde, for brød kostar jo pe'eng, da vettu, og er eit område vi kunne ha knipt inn på.

Var flink til å bake før, men no har eg liksom mista både teken og gnisten. Kanskje det blir betre no når eg har arva kjøkkenmaskin som faktisk greier å elte deig...

Vi har barn, og det går ein del skiver om dagen.

Hva med å investere i en brødbakemaskin? Finnes i flere størrelser, også som lager litt større brød, for familier osv.

Skrevet

Har du ikke fryser, da? Skjær brødet i skiver før du fryser det, og ta opp bare det du trenger etterhvert.

Skrevet

Hva med å investere i en brødbakemaskin? Finnes i flere størrelser, også som lager litt større brød, for familier osv.

Unngår man for flate/tette brød med ei brødmaskin?

Skrevet

Jeg baker ca 1g/mnd i vinterhalvåret. Grovt brød med valnøtter og solsikkefrø i.

Om sommeren er jeg mer på farta - foretrekker grovt brød. Favoritten er Solsikkebrød fra "Godt Brød".

Det smaker akkurat som hjembakt brød! Saftig og grovt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...