Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mitt ansvar å ordne slik at jeg får ung ufør i stedet for ufør som vedtak eller er det trygdekonsulentens?

Jeg fikk diagnosen MS i en alder av 24 år og er nå 31 i fjor fikk jeg vedtak om 50% uførhet pga MS en. Jeg har vært psykisk nedkjørt den siste tiden og først nå har jeg sett regelverket om Ung Ufør. Jeg ble ufør i den gamle ordningen og er også litt bekymret for at om jeg begynner å rote i dette så blir jeg midlertidig ufør.

Er det noen som har informasjon eller tips?

Skrevet

Det var i hvert fall et eget skjema før når man søkte ung ufør.

Skrevet

Det var i hvert fall et eget skjema før når man søkte ung ufør.

Ja men - burde ikke den ansatte på trygdekontoret ha sett at det var det jeg skulle hatt? Eller er det min plikt å opplyse henne om dette?

Skrevet

Ja men - burde ikke den ansatte på trygdekontoret ha sett at det var det jeg skulle hatt? Eller er det min plikt å opplyse henne om dette?

Tja, plikt og plikt.

De bør opplyse, men de er ikke særlig flinke.

Skrevet

De har ikke opplysningsplikt på trygdekontoret, bare informasjonsplikt så du får ikke vite noe annet enn det du spør om ????!!!!

Idiotisk, men slik er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...