Oppned Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Er det mitt ansvar å ordne slik at jeg får ung ufør i stedet for ufør som vedtak eller er det trygdekonsulentens? Jeg fikk diagnosen MS i en alder av 24 år og er nå 31 i fjor fikk jeg vedtak om 50% uførhet pga MS en. Jeg har vært psykisk nedkjørt den siste tiden og først nå har jeg sett regelverket om Ung Ufør. Jeg ble ufør i den gamle ordningen og er også litt bekymret for at om jeg begynner å rote i dette så blir jeg midlertidig ufør. Er det noen som har informasjon eller tips? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Det var i hvert fall et eget skjema før når man søkte ung ufør. 0 Siter
Oppned Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Det var i hvert fall et eget skjema før når man søkte ung ufør. Ja men - burde ikke den ansatte på trygdekontoret ha sett at det var det jeg skulle hatt? Eller er det min plikt å opplyse henne om dette? 0 Siter
tiliti Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Ja men - burde ikke den ansatte på trygdekontoret ha sett at det var det jeg skulle hatt? Eller er det min plikt å opplyse henne om dette? Tja, plikt og plikt. De bør opplyse, men de er ikke særlig flinke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Ja men - burde ikke den ansatte på trygdekontoret ha sett at det var det jeg skulle hatt? Eller er det min plikt å opplyse henne om dette? De har ikke opplysningsplikt på trygdekontoret, bare informasjonsplikt så du får ikke vite noe annet enn det du spør om ????!!!! Idiotisk, men slik er det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.