Gå til innhold

Farger på rammer etc...

Gjest jeg er ikke flink med farger...

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er ikke flink med farger...
Skrevet

Trenger litt hjelp med farger på rammene og type rammer til bildene våre (mest bilder på barna).

Stuen vår er malt i lys antikk og møblene er i kirsebær. Hva slags rammer passer hos oss? Sort, kirsebærsfargede eller hva?

Kom gjerne med tips!

Jeg lurer også på hva slags sofa (farger? skinn/stoff?) som passer sammen med kirsebærsfargede møbler.

Farge på gardinene? Akkuart nå har vi blå/lilla mønstrete sofa, men det skal enligt planen byttes ut når ungene er blitt litt eldre...

Kjempe fint hvis dere vil komme med tips til meg som ikke kan så mye om farger og interiør, men som svært gjerne vil ha det koselig og pent hjemme!!

Skrevet

Jeg ville gått for sort sofa,sorte rammer,sorte lysestaker og annen "pynt",smijern er fint.

Så ville jeg ha hatt litt farger på gardinene + ta igjen de samme fargene på dukene.

Snorkfrøken
Skrevet

Ta bildene med, og ikke vær redd for å mixe rammer. En ramme bør plukkes ut etter bildet, ikke bare etter hvilke farger man har på møblene.

Et bilde kan forandre seg masse etter hvilken ramme du velger.

Håper du finner noe som passer både bildet og interiøret generelt :o)

mvh

Skrevet

Jeg synes også du bør variere fargen på rammene, det kan bli litt hardt hvis det blir kun sorte rammer, eller kun trerammer.

Personlig liker jeg best ensfargede gardiner. Siden sofaen er mønstret så kan det bli veldig bråkete med mønster i gardinene i tillegg. Da kan gardinene (med matchende puter til sofaen) være med på å tone ned mønsteret i sofaen, eller fremheve en farge du synes er fin. På Ikea, Ålens osv finner du billige gardiner som du kan bytte ut når du er lei, eller når du kjøper ny sofa som kanskje ikke passer til de gamle gardinene. Eller du kan sy gardiner selv. Det er faktisk ganske lett bare du kommer i gang.

Jeg kjøpte forresten en interiørbok jeg er kjempefornøy med som heter Hjemme (http://www.mao.no/cust/cdeploy?ecaction=ecwalkin&template=nb_fs_walkin.en.htm) og den tar for seg alle temaer om interiør, blant annet om gardiner og rammer, i tillegg til alle rommene i huset. Lekre bilder og ikke minst: Kjempenyttige tips som gir inspirasjon til enhver stil.

Jeg pleier å kjøpe mye interiørblader og samler på dem for å få idéer når jeg skal gjøre forandringer hjemme, men da jeg fikk den boka så tenkte jeg nesten at jeg ikke lenger trengte spare på alle interiørbladene. Det går iallfall mye fortere å se i denne boka enn å bla i en haug med blader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...