Gå til innhold

Haster litt: Hjelper Postafen mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en lang og slitsom dag på jobb i dag (og noen dager fremover), men er så slapp og kvalm. Slappheten er ikke så plagsom, det er værre med kvalmen. Har hørt om noen som har tatt Postafen når de har vært gravide, men personlig trodde jeg det bare hjalp forebyggende mot bilsyke. Er det noen som har prøvd det mot annen kvalme?? Jeg er ikke så kvalm at jeg spyr (så det er ikke omgangssyke), men det er likevel ubehagelig.

Finnes det ellers noen gode råd mot kvalme??

Det er ikke noe deilig å være i dårlig form, og det er typisk at det kommer når det minst passer..

Skrevet

Det hjelper, men jeg fikk beskjed fra apoteket da jeg undersøkte, at det bør tas i samråd med legen.

Gjest så du vet det
Skrevet

Jeg brukte postafen under mine tre svangerskap.Hadde ikke beholdt maten uten.Men husk at en av bivirkningene er at man blir trett,så er du bare _litt_ kvalm så kan "vinninga gå opp i spinninga".

Skrevet

Jeg tror nok at Postafen hjelper mot all kvalme, men blir man ikke veldig trøtt av dem? Jeg blir iallfall det. Tok en tablett en gang i forbindelse med en lang fergetur, og ble søvnig, sløv og fikk en deilig neddopet følelse. Omtrent som ved to Paralgin forte.

Men jeg er jo litt rar, da.

Mot kvalme har jeg veldig god erfaring med Underberger (urtebrennevin) og noen dråper peppermynteolje i vann. Det finnes også et ingefærprodukt på helsekosten som skal hjelpe mot kvalme.

Når jeg leser innlegget mitt, synes jeg at jeg høres ut som Madam Mim eller noe. Skikkelige "hekseråd."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...