kiteboarder Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei! Jeg er kitesurfer og bor til daglig i Karibien. Nå har jeg vært uheldig og skadet menisken og ytre leddbånd i høyre kne. Skaden oppsto i hard landing på brett etter ca fire meter høyt hopp. Jeg har oppsøkt både fysioterapeut og osteopat her nede, men er usikker på om jeg skal stole 100% på behandlingen. Begge stilte samme diagnose. Det er ikke tatt røntgen, men osteopaten har jeg brukt for nakke og ryggskader og han har behandlet meg rett med det. Jeg har lest at det er vanlig å operere etter en slik skade, men her blir behandlingen fokusert rundt opptrening. Operasjon her nede ser jeg på som utelukket, men vil gjerne vite om det beste er å reise hjem til Norge for skikkelig undersøkelse? Korsbåndet kan ikke testes ordentlig før veskeansamlingen er mindre, men begges oppfatning var at det ikke var skadet. Hva er vanlig prosedyre og hvordan bør jeg forholde meg til behandling her nede? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det er vanlig at man ikke operer for korsbåndsskader. Det viser seg at man uansett operasjon eller ikke, må være mer forsiktig og trene for å holde kneet i god funksjon. Men ved et skadet ytre leddbånd er det mer vanlig å operere, fordi det skaper en destabilitet sideveis i kneet. Dette kan gjøre det umulig å drive med idrett. Uansett så er det nødvendig med en lang opptrening med medisinsk treningsterapi (mange lette repitisjoner på stabiliseringsmuskulaturen) for å få et skadet kne godt igjen. Ikke skjeldent blir det umulig å fortsette med aktiv idrett etter en slik skade. Sykling er en aktivitet som er mindre belastende for kneet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.