Goliath Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/23/403663.html Mulig at dette er historien slik den hendte, men det er vel kanskje også en liten mulighet for at Ida nedtoner sin delaktighet og oppførsel denne kvelden/natten? For ikke å snakke om hennes venners oppførsel? 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Jammen selvsagt er det et overgrep av politiet å bryte opp en fest med vestkantungdom som selvsagt har rett til å spille og synge så mye de vil så lenge de vil om natta! Skulle bare mangle... 0 Siter
nick Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 HAr dere lite å gjøre om dagen??? Hva er det for et idiotspørsmål? Hun gikk i svart i cella og våknet ikke før 11 dagen etter, så hun var nok et hyggelig bekjenskap kvelden før. Et typisk tilfelle av; Vet dere ikke hvem pappan min er? Har de tatt bildet akkurat da hun slapp ut, eller ser hun så trasig ut til hverdags? Er hun gravid? 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 HAr dere lite å gjøre om dagen??? Hva er det for et idiotspørsmål? Hun gikk i svart i cella og våknet ikke før 11 dagen etter, så hun var nok et hyggelig bekjenskap kvelden før. Et typisk tilfelle av; Vet dere ikke hvem pappan min er? Har de tatt bildet akkurat da hun slapp ut, eller ser hun så trasig ut til hverdags? Er hun gravid? Lite å gjøre ja:-) Men jeg synes denne var verdt å kommentere. Først driter du deg ut i fylla - og får som fortjent. Og så går du til pressen for å fortelle "alle andre" om hvor dum du er.....og ikke minst rent "arvepartipolitisk" så må hun jo også rope "politivold". Synes det var litt humor i dette jeg - og ikke minst hadde jeg kanskje forventet at noen skulle ta henne i forsvar? Om hun er gravid er nok ikke jeg den rette til å svare på. At hun ser litt "gravid ut" kan vel heller skyldes dagens ungdomss forhold til livsstil og mat - kontra litt trening og sunt kosthold innimellom festingen? :-) 0 Siter
nick Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Lite å gjøre ja:-) Men jeg synes denne var verdt å kommentere. Først driter du deg ut i fylla - og får som fortjent. Og så går du til pressen for å fortelle "alle andre" om hvor dum du er.....og ikke minst rent "arvepartipolitisk" så må hun jo også rope "politivold". Synes det var litt humor i dette jeg - og ikke minst hadde jeg kanskje forventet at noen skulle ta henne i forsvar? Om hun er gravid er nok ikke jeg den rette til å svare på. At hun ser litt "gravid ut" kan vel heller skyldes dagens ungdomss forhold til livsstil og mat - kontra litt trening og sunt kosthold innimellom festingen? :-) Den var ikke myntet på deg, den lite å gjøre kommentaren. Det var artikkelforfatteren som spurte politiet helt på slutten av artikkelen. Gudene må vite hva spetakkelet vil finne på dersom hun våkner etter en ONS, og ikke er fornøyd etter nattens strabaser. 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Den var ikke myntet på deg, den lite å gjøre kommentaren. Det var artikkelforfatteren som spurte politiet helt på slutten av artikkelen. Gudene må vite hva spetakkelet vil finne på dersom hun våkner etter en ONS, og ikke er fornøyd etter nattens strabaser. Ahhh....selvfølgelig - beklager min lille "glipp". Burde jo ha forstått hva du mente..... Vedrørende et ONS og denne dama så tror jeg nok at gutta bør være svært forsiktig ja:-) Hun viser med stor tydlighet at hun ikke er i stand til å vise ansvar for egne handlinger, og med all selvfølgelighet forsøker å legge ansvaret over på andre - og bruker media for å snakke "sin sak" og for å rakke ned på de hun tydligvis ikke liker. Hvilket blant annet er "øvrigheta" - noe som hun helt sikkert har arvet fra faren sin..... 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Purken kan være jævlig. På tide å få litt balanse i denne tråden. En sak har alltid (minst) to sider. I denne forbindelse vil jeg gjerne være en representant for den fredelige og gitarspillende ungdommen. 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Purken kan være jævlig. På tide å få litt balanse i denne tråden. En sak har alltid (minst) to sider. I denne forbindelse vil jeg gjerne være en representant for den fredelige og gitarspillende ungdommen. En sak har helt klart alltid to sider, og nå er det jo nettopp denne "fredlige gitarspillende ungdommens" side vi har hørt. Selv synes jeg det hadde vært "interessant" å høre politiets (eller naboenes) beskrivelse av hendelsen med en gjeng dritafulla ungdommer som ikke ville høre på politiets høflige anmodninger om å bryte opp - men som heller ville krangle, og ikke minst fortelle hva de synes om politiet generelt sett:-) 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 En sak har helt klart alltid to sider, og nå er det jo nettopp denne "fredlige gitarspillende ungdommens" side vi har hørt. Selv synes jeg det hadde vært "interessant" å høre politiets (eller naboenes) beskrivelse av hendelsen med en gjeng dritafulla ungdommer som ikke ville høre på politiets høflige anmodninger om å bryte opp - men som heller ville krangle, og ikke minst fortelle hva de synes om politiet generelt sett:-) Hvordan vet du at de var drita fulle? 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Hvordan vet du at de var drita fulle? Fordi klokken var 03:00, og det var innflyttingsfest i et kollektiv, og Ida klarte å sove til kl. 11:00 om morgenen i en glattcelle, og jeg er ikke så gammel at jeg ikke husker de innflyttingsfestene jeg har vært med på tidligere og de festene jeg fremdeles er med på....... Men selvfølgelig - de kunne ha vært tilnærmet edru også...og julenissen kan fremdeles være virkelig:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Den var ikke myntet på deg, den lite å gjøre kommentaren. Det var artikkelforfatteren som spurte politiet helt på slutten av artikkelen. Gudene må vite hva spetakkelet vil finne på dersom hun våkner etter en ONS, og ikke er fornøyd etter nattens strabaser. Pappa Ørnhøis kommentar: "Dette er minst like meningsløst som da jeg havnet på glattcelle under Alta-saken i 1979, sier SV-veteran og pappa Stein Ørnhøi." Og: "- Dette er alvorlig nok, men skal jeg le litt kan vi i alle fall si at Ida nå har «familierekorden» i glattcelle. Hun fikk ni timer, broren helt grunnløse åtte timer, og jeg bare seks, sier han." Så da blir det ikke bare "som far så datter", men "som far så datter og sønn"....he-he. Og alle sammen helt uskyldig plassert i glattcelle! Må være norges mest "uheldige" familie...? 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Fordi klokken var 03:00, og det var innflyttingsfest i et kollektiv, og Ida klarte å sove til kl. 11:00 om morgenen i en glattcelle, og jeg er ikke så gammel at jeg ikke husker de innflyttingsfestene jeg har vært med på tidligere og de festene jeg fremdeles er med på....... Men selvfølgelig - de kunne ha vært tilnærmet edru også...og julenissen kan fremdeles være virkelig:-) Hun kan jo like gjerne ha ligget våken og vært rasende noen timer, småsovet litt innimellom og sovnet ut på morgensiden, slik man ofte gjør etter en urolig natt. Jeg er enig i at det er sannsynlig at de var fulle og at det er vanlig på slike fester. Samtidig er ikke det noen forbrytelse.Jeg er også enig i at avisen ukritisk taler jentas sak. ("Det lille enkeltmennesket mot det fæle politiet".) Det er ubetenksomt og hensynsløst i tettbebygd strøk å synge og spille gitar ute om natta. Og tilsnakk er berettiget. Men glattcelle? Da bør hun ha vært rimelig krakilsk. Vanlig oppførsel overfor fulle ungdommer er vel å kjøre dem hjem? For øvrig har jeg sett litt av hvert fra onkel politis side. 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Pappa Ørnhøis kommentar: "Dette er minst like meningsløst som da jeg havnet på glattcelle under Alta-saken i 1979, sier SV-veteran og pappa Stein Ørnhøi." Og: "- Dette er alvorlig nok, men skal jeg le litt kan vi i alle fall si at Ida nå har «familierekorden» i glattcelle. Hun fikk ni timer, broren helt grunnløse åtte timer, og jeg bare seks, sier han." Så da blir det ikke bare "som far så datter", men "som far så datter og sønn"....he-he. Og alle sammen helt uskyldig plassert i glattcelle! Må være norges mest "uheldige" familie...? Var ikke Alta-saken mye tidligere? 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Hun kan jo like gjerne ha ligget våken og vært rasende noen timer, småsovet litt innimellom og sovnet ut på morgensiden, slik man ofte gjør etter en urolig natt. Jeg er enig i at det er sannsynlig at de var fulle og at det er vanlig på slike fester. Samtidig er ikke det noen forbrytelse.Jeg er også enig i at avisen ukritisk taler jentas sak. ("Det lille enkeltmennesket mot det fæle politiet".) Det er ubetenksomt og hensynsløst i tettbebygd strøk å synge og spille gitar ute om natta. Og tilsnakk er berettiget. Men glattcelle? Da bør hun ha vært rimelig krakilsk. Vanlig oppførsel overfor fulle ungdommer er vel å kjøre dem hjem? For øvrig har jeg sett litt av hvert fra onkel politis side. Nå var det vel ikke syngingen og å spille gitar ute om natta som hun ble lagt i glattcelle for. Og jeg er enig med deg i at det bør være en høy terskel for å bringe fulle folk til glattcella. Men nettopp derfor skulle det vært interessant å høre den "andre versjonen". At politiet av og til overreagerer, og at det finnes enkeltpersoner der som går "alt for langt" er vel også en kjennsgjerning. Men det blir like feil å tro at fordi en politimann er en drittsekk, så er politiet generelt det. Hva som er fakta i denne saken vet jo ingen av oss. Men jeg syntes likefullt at historien som beskrevet i media nok sansynligvis var litt vel "ensidig fremstillt". Dog skal jeg ikke "dømme" Ida for hardt her, for det kan jo også være at hun fikk mer enn fortjent. Litt "morsomt" synes jeg likevel det var å lese om dette:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Var ikke Alta-saken mye tidligere? Det husker jeg ikke? 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Det husker jeg ikke? Såvidt jeg husker, var utbyggingen av Altaelva den første store kraftutbyggingen i Norge. Og det kan umulig ha vært så seint som i 1979. Men jeg har jo tatt feil før i verden, da. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Jepp. Og seriøst, anmelde for vold når man har blitt tatt i armen? Nesten en fornærmelse mot de som faktisk har blitt utsatt for vold. 0 Siter
nick Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Såvidt jeg husker, var utbyggingen av Altaelva den første store kraftutbyggingen i Norge. Og det kan umulig ha vært så seint som i 1979. Men jeg har jo tatt feil før i verden, da. Utbyggingen var på begynnelsen av 80 tallet. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Såvidt jeg husker, var utbyggingen av Altaelva den første store kraftutbyggingen i Norge. Og det kan umulig ha vært så seint som i 1979. Men jeg har jo tatt feil før i verden, da. Har googlet litt igjen: " I 1978 vedtok Stortinget en utbygging av en 110 m høy demning i Altavassdraget. Motstanderne organiserte seg i organisasjonen Folkeaksjonen mot utbygging av Alta-Kautokeinovassdraget. Aksjonen tok i bruk sivil ulydighet og stanset anleggarbeidet for en periode. I oktober 1979 arrangerte noen samer sultestreik utenfor Stortinget. De lyktes å stanse utbyggingen for en stund. I januar 1981 begynte man anleggarbeidet på nytt. Dermed tok man i bruk sivil ulydighet atter en gang. Politiet måtte fjerne demonstranter. Noen samer sultestreiket en måneds tid. Myndighetene tok opp igjen anleggarbeidet i september 1981. I 1982 erklærte Høyesterett at utbyggingen var lovlig. Folkeaksjonen ble dermed nedlagt" 0 Siter
nick Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Pappa Ørnhøis kommentar: "Dette er minst like meningsløst som da jeg havnet på glattcelle under Alta-saken i 1979, sier SV-veteran og pappa Stein Ørnhøi." Og: "- Dette er alvorlig nok, men skal jeg le litt kan vi i alle fall si at Ida nå har «familierekorden» i glattcelle. Hun fikk ni timer, broren helt grunnløse åtte timer, og jeg bare seks, sier han." Så da blir det ikke bare "som far så datter", men "som far så datter og sønn"....he-he. Og alle sammen helt uskyldig plassert i glattcelle! Må være norges mest "uheldige" familie...? Hehe, det hele koker ned til å være en intern familikonkurranse. Nå får hun sitte ved enden av bordet ved familiesammenkomster. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.