Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utbyggingen var på begynnelsen av 80 tallet.

Så "opptøyene" var altså i 1979?

OK, da gir jeg meg. Jeg er ikke noe flink med årstall etter 1850.

Takk skal du ha.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

14

• Babette

10

• nick

5

• favn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har googlet litt igjen:

" I 1978 vedtok Stortinget en utbygging av en 110 m høy demning i Altavassdraget.

Motstanderne organiserte seg i organisasjonen Folkeaksjonen mot utbygging av Alta-Kautokeinovassdraget. Aksjonen tok i bruk sivil ulydighet og stanset anleggarbeidet for en periode. I oktober 1979 arrangerte noen samer sultestreik utenfor Stortinget. De lyktes å stanse utbyggingen for en stund. I januar 1981 begynte man anleggarbeidet på nytt. Dermed tok man i bruk sivil ulydighet atter en gang. Politiet måtte fjerne demonstranter. Noen samer sultestreiket en måneds tid. Myndighetene tok opp igjen anleggarbeidet i september 1981.

I 1982 erklærte Høyesterett at utbyggingen var lovlig. Folkeaksjonen ble dermed nedlagt"

Takk til deg også. Ingen sak når det finnes så mange raske "søkere".

Gjest Grumpy
Skrevet

Takk til deg også. Ingen sak når det finnes så mange raske "søkere".

Lite å gjøre på jobben :) dessuten gikk jeg ut fra at Ørnhøi senior ikke har blitt så omtåket med årene at han ikke husket best selv når han var delaktig i Altasaken...

Skrevet

Lite å gjøre på jobben :) dessuten gikk jeg ut fra at Ørnhøi senior ikke har blitt så omtåket med årene at han ikke husket best selv når han var delaktig i Altasaken...

Det kunne jo ha vært trykkfeil.

Annonse

Skrevet

Så "opptøyene" var altså i 1979?

OK, da gir jeg meg. Jeg er ikke noe flink med årstall etter 1850.

Takk skal du ha.

1850??? Hvor gammel er du egentlig? :o)

Skrevet

1850??? Hvor gammel er du egentlig? :o)

Ja, det kan du lure på. Hva tipper du?

Skrevet

Purken kan være jævlig.

På tide å få litt balanse i denne tråden. En sak har alltid (minst) to sider. I denne forbindelse vil jeg gjerne være en representant for den fredelige og gitarspillende ungdommen.

Fredelig gitarspilling og synging på verandaen kl. 03:00 om natten, ukedag eller helg, er pr.def. forstyrrelse av offentlig ro og orden.

"..........................."

Skrevet

Purken kan være jævlig.

På tide å få litt balanse i denne tråden. En sak har alltid (minst) to sider. I denne forbindelse vil jeg gjerne være en representant for den fredelige og gitarspillende ungdommen.

Som nærmeste nabo til et Studenthybelhus har jeg nå lært at fredelige ungdommer ikke finnes. Full rulle, uansett helg eller ukedag - vorspiel, nachtspiel, innflyttingsfest, utflyttingsfest, studentkro, uka, skolebegynnelse, skoleslutt.....et påskudd for fest har de uansett. Og for min del hadde jeg gjerne sett at det var skuddpremie på hele bunten.

Henriette1365380130
Skrevet

Jeg tror det varierer veldig når det gjelder hva som skal til for å havne på glattcelle. Selv satt jeg en gang 15 år, dritafull og veldig deprimert i en grøftekant og gråt da en politidame kom bort til meg. Jeg fikk helt panikk og ville være i fred og kalte henne både det ene og det andre når jeg fikk det for meg at hun hadde tenkt til å skade meg fordi hun hele tiden holdt meg hardt i armen. Jeg slo tilogmed til henne. Likevel slapp jeg glattcelle fordi jeg var så fortvila, selv om jeg sikkert hadde fortjent det. ;>

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig nedtoner hun oppførselen sin.

I situasjoner som det her er det stort sett kvinnfolkene som er verst. Høyrøstede som de ofte er. Skriker og bærer seg og skjeller ut alle i nærheten.

De gangene jeg har sett politiet gidde å ta seg bryet med å kjøre fulle personer til glattcellen, så har de - hver gang - gjort det som sto i deres makt for å unngå turen til politihuset.

Men dakar lille Ida ble tatt hardt i armen...

Skrevet

Dol, stedet for infame, knuslete og småborgerlige kjerringer bak stygge kjøkkengardiner.

Annonse

Skrevet

Dol, stedet for infame, knuslete og småborgerlige kjerringer bak stygge kjøkkengardiner.

.....vanligvis er jeg både hyggelig og omgjengelig, men mangel på søvn kan nok få meg til å fremstå som både infam, knuslete og småborgerlige, og når sant skal sies - kanskje styggere enn kjøkkengardinene :-)

Skrevet

.....vanligvis er jeg både hyggelig og omgjengelig, men mangel på søvn kan nok få meg til å fremstå som både infam, knuslete og småborgerlige, og når sant skal sies - kanskje styggere enn kjøkkengardinene :-)

Jeg kan meget vel bli sur over naboer som fester når jeg og ungene vil sove, men å godte meg over at navngitte personer 'havner i uløkka' er langt under min verdighet.

Skrevet

Det som forundrer meg mest etter å ha lest denne tråden, er hvor få det er som anser det som sannsynlig at det faktisk stemmer at politiet brukte unødvendige maktmidler...

Selv om hun er datter av en kjent politiker, så kan jo hennes versjon av historien være sann. Også blant politifolk finnes det de som har dårlig skjønn mht maktutøvelse...

Jeg er en annen
Skrevet

Det fleste politifolk er nok ok, men jeg tror ikke folk flest er klar over at rasisme, unødvendig maktbruk/nedverdigelse og ikke minst nasking av beslaglagte penger eller narkotika forekommer i for stor grad. De som opplever dette er de kriminelle - og de er det få som gidder høre på. Det må tydeligvis en politikerdatter til for at slike ting skal havne i avisen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan meget vel bli sur over naboer som fester når jeg og ungene vil sove, men å godte meg over at navngitte personer 'havner i uløkka' er langt under min verdighet.

Havnet hun i uløkka?

Hva faen var det egentlig politimannen gjorde med jenta?

Skrevet

he-he....det er ikke vanskelig å se hvor din sympati ligger hen.

Men du beskylder vel aldri oss "andre" for å være fordomsfulle - gjør du vel?

Siden du så tydelig ikke er det......:-)

Skrevet

Og hvem tror du selv har sørget for å bli navngitt i denne artikkelen?

Å forsøke å score poeng over at linselus som du muligens har sammenfallende meninger med, blir omtalt i media etter eget initiativ, blir fullstendig latterlig favn.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...