Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Utbyggingen var på begynnelsen av 80 tallet. Så "opptøyene" var altså i 1979? OK, da gir jeg meg. Jeg er ikke noe flink med årstall etter 1850. Takk skal du ha. 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Har googlet litt igjen: " I 1978 vedtok Stortinget en utbygging av en 110 m høy demning i Altavassdraget. Motstanderne organiserte seg i organisasjonen Folkeaksjonen mot utbygging av Alta-Kautokeinovassdraget. Aksjonen tok i bruk sivil ulydighet og stanset anleggarbeidet for en periode. I oktober 1979 arrangerte noen samer sultestreik utenfor Stortinget. De lyktes å stanse utbyggingen for en stund. I januar 1981 begynte man anleggarbeidet på nytt. Dermed tok man i bruk sivil ulydighet atter en gang. Politiet måtte fjerne demonstranter. Noen samer sultestreiket en måneds tid. Myndighetene tok opp igjen anleggarbeidet i september 1981. I 1982 erklærte Høyesterett at utbyggingen var lovlig. Folkeaksjonen ble dermed nedlagt" Takk til deg også. Ingen sak når det finnes så mange raske "søkere". 0 Siter
Gemini Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Såvidt jeg husker, var utbyggingen av Altaelva den første store kraftutbyggingen i Norge. Og det kan umulig ha vært så seint som i 1979. Men jeg har jo tatt feil før i verden, da. Du tar nok litt feil nå ja http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&q=alta-saken&btnG=S%C3%B8k&lr= 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Du tar nok litt feil nå ja http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&q=alta-saken&btnG=S%C3%B8k&lr= Ja, jeg fant ut det etter hvert. Sånn går det når man bruker torsdagskveldene til å se på Nip/Tuck på TV 3. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Takk til deg også. Ingen sak når det finnes så mange raske "søkere". Lite å gjøre på jobben dessuten gikk jeg ut fra at Ørnhøi senior ikke har blitt så omtåket med årene at han ikke husket best selv når han var delaktig i Altasaken... 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Lite å gjøre på jobben dessuten gikk jeg ut fra at Ørnhøi senior ikke har blitt så omtåket med årene at han ikke husket best selv når han var delaktig i Altasaken... Det kunne jo ha vært trykkfeil. 0 Siter
nick Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Så "opptøyene" var altså i 1979? OK, da gir jeg meg. Jeg er ikke noe flink med årstall etter 1850. Takk skal du ha. 1850??? Hvor gammel er du egentlig? ) 0 Siter
Babette Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 1850??? Hvor gammel er du egentlig? ) Ja, det kan du lure på. Hva tipper du? 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Purken kan være jævlig. På tide å få litt balanse i denne tråden. En sak har alltid (minst) to sider. I denne forbindelse vil jeg gjerne være en representant for den fredelige og gitarspillende ungdommen. Fredelig gitarspilling og synging på verandaen kl. 03:00 om natten, ukedag eller helg, er pr.def. forstyrrelse av offentlig ro og orden. "..........................." 0 Siter
MsSophie Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Purken kan være jævlig. På tide å få litt balanse i denne tråden. En sak har alltid (minst) to sider. I denne forbindelse vil jeg gjerne være en representant for den fredelige og gitarspillende ungdommen. Som nærmeste nabo til et Studenthybelhus har jeg nå lært at fredelige ungdommer ikke finnes. Full rulle, uansett helg eller ukedag - vorspiel, nachtspiel, innflyttingsfest, utflyttingsfest, studentkro, uka, skolebegynnelse, skoleslutt.....et påskudd for fest har de uansett. Og for min del hadde jeg gjerne sett at det var skuddpremie på hele bunten. 0 Siter
Henriette1365380130 Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Jeg tror det varierer veldig når det gjelder hva som skal til for å havne på glattcelle. Selv satt jeg en gang 15 år, dritafull og veldig deprimert i en grøftekant og gråt da en politidame kom bort til meg. Jeg fikk helt panikk og ville være i fred og kalte henne både det ene og det andre når jeg fikk det for meg at hun hadde tenkt til å skade meg fordi hun hele tiden holdt meg hardt i armen. Jeg slo tilogmed til henne. Likevel slapp jeg glattcelle fordi jeg var så fortvila, selv om jeg sikkert hadde fortjent det. ;> 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Selvfølgelig nedtoner hun oppførselen sin. I situasjoner som det her er det stort sett kvinnfolkene som er verst. Høyrøstede som de ofte er. Skriker og bærer seg og skjeller ut alle i nærheten. De gangene jeg har sett politiet gidde å ta seg bryet med å kjøre fulle personer til glattcellen, så har de - hver gang - gjort det som sto i deres makt for å unngå turen til politihuset. Men dakar lille Ida ble tatt hardt i armen... 0 Siter
favn Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Dol, stedet for infame, knuslete og småborgerlige kjerringer bak stygge kjøkkengardiner. 0 Siter
MsSophie Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Dol, stedet for infame, knuslete og småborgerlige kjerringer bak stygge kjøkkengardiner. .....vanligvis er jeg både hyggelig og omgjengelig, men mangel på søvn kan nok få meg til å fremstå som både infam, knuslete og småborgerlige, og når sant skal sies - kanskje styggere enn kjøkkengardinene :-) 0 Siter
favn Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 .....vanligvis er jeg både hyggelig og omgjengelig, men mangel på søvn kan nok få meg til å fremstå som både infam, knuslete og småborgerlige, og når sant skal sies - kanskje styggere enn kjøkkengardinene :-) Jeg kan meget vel bli sur over naboer som fester når jeg og ungene vil sove, men å godte meg over at navngitte personer 'havner i uløkka' er langt under min verdighet. 0 Siter
frosken Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Det som forundrer meg mest etter å ha lest denne tråden, er hvor få det er som anser det som sannsynlig at det faktisk stemmer at politiet brukte unødvendige maktmidler... Selv om hun er datter av en kjent politiker, så kan jo hennes versjon av historien være sann. Også blant politifolk finnes det de som har dårlig skjønn mht maktutøvelse... 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Det fleste politifolk er nok ok, men jeg tror ikke folk flest er klar over at rasisme, unødvendig maktbruk/nedverdigelse og ikke minst nasking av beslaglagte penger eller narkotika forekommer i for stor grad. De som opplever dette er de kriminelle - og de er det få som gidder høre på. Det må tydeligvis en politikerdatter til for at slike ting skal havne i avisen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Jeg kan meget vel bli sur over naboer som fester når jeg og ungene vil sove, men å godte meg over at navngitte personer 'havner i uløkka' er langt under min verdighet. Havnet hun i uløkka? Hva faen var det egentlig politimannen gjorde med jenta? 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Dol, stedet for infame, knuslete og småborgerlige kjerringer bak stygge kjøkkengardiner. he-he....det er ikke vanskelig å se hvor din sympati ligger hen. Men du beskylder vel aldri oss "andre" for å være fordomsfulle - gjør du vel? Siden du så tydelig ikke er det......:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Jeg kan meget vel bli sur over naboer som fester når jeg og ungene vil sove, men å godte meg over at navngitte personer 'havner i uløkka' er langt under min verdighet. Og hvem tror du selv har sørget for å bli navngitt i denne artikkelen? Å forsøke å score poeng over at linselus som du muligens har sammenfallende meninger med, blir omtalt i media etter eget initiativ, blir fullstendig latterlig favn..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.