Gå til innhold

hjelp!!!

CamBridge1365380724

Anbefalte innlegg

CamBridge1365380724
Skrevet

hei doktor..

jeg er en mann på 24 år som har vært psykisk syk siden 1998 etter en bilulykke.

jeg bynte med å gå på stoff etter ulykka for å dempe på all angsten å for å glemme ulykken.. det er nå 4 år siden jeg sluttet med stoff å søkte etter hjelp.

jeg har gått på rehabilitering i nå 3 år å prøvd meg i arbeid å på yrkesrettet attføring uten noe godt resultat.

jeg er så syk at jeg gikk over på rehabilitering igjen..

jeg bruker medesin mot angst de ganger jeg opplever d, og bruker medesin mot scitzofreni å psykoser hver dag.

oppfølginga har vært elendig å jeg får ikke den hjelpa jeg føler jeg trenger.alle bare snur ryggen til meg!

i min situasjon håper jeg faktisk på å få uføretrygd for å komme i en fast situasjon økonomisk da jeg hele tiden må gå til sosialkontoret å legekontoret for å få hjelp.

jeg søkte om uføretrygd men fikk beskjed om at det ikke var vits å gjøre det da hun som skulle vurdere det mente at jeg var for ung å at det var derfor den ikke ville nå fram..

hvem kan hjelpe meg å få trygd å hvordan i mitt tilfelle er det overhodet mulig å få det?

eller må jeg gå resten av livet på rehabilitering å på sosialkontoret for å i det hele tatt ha mat på bordet?

Gjest Saigon
Skrevet

De har nå blitt veldig streng på dette med uføretrygd og attføring. De skal ha deg igjennom attføring FØR du søker på uføretrygd. De vil heller ikke gi deg uføretrygd uten videre når du er under 26 år.

Det er også vanskelig å få gå på skole som attføringsopplegg når man er under 26 år.

Selv er jeg 25 år og har begynt på attføring. Planen er å uføretrygde meg minst 50% hvis det viser seg at jeg ikke klarer å studere 50% blir det 100% uføretrygd.

Jeg er i en krangel nå med aetat om å få det jeg ønsker. Deres argument er at jeg er for ung.

Håper det ordner seg for deg etterhvert,

CamBridge1365380724
Skrevet

De har nå blitt veldig streng på dette med uføretrygd og attføring. De skal ha deg igjennom attføring FØR du søker på uføretrygd. De vil heller ikke gi deg uføretrygd uten videre når du er under 26 år.

Det er også vanskelig å få gå på skole som attføringsopplegg når man er under 26 år.

Selv er jeg 25 år og har begynt på attføring. Planen er å uføretrygde meg minst 50% hvis det viser seg at jeg ikke klarer å studere 50% blir det 100% uføretrygd.

Jeg er i en krangel nå med aetat om å få det jeg ønsker. Deres argument er at jeg er for ung.

Håper det ordner seg for deg etterhvert,

men er d ikke en slags regel som sier at man kan søke om midlertidlig uføretrygd hvis man har gådd i 3 år på rehabilitering?

Gjest Saigon
Skrevet

men er d ikke en slags regel som sier at man kan søke om midlertidlig uføretrygd hvis man har gådd i 3 år på rehabilitering?

Jeg har fått beskjed om at attføring må prøves først. Men kanskje du finner noe mer informasjon på trygdekontoret sine nettsider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...