Gå til innhold

Trådløst internett og stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Gjest stasjonær
Skrevet

Er det mulig å sette et trådløst nettverkskort inn i en stasjonær pc, hvis en bor et i boretslag med trådløst nettverk? Hvor mye koster det i så fall og hva trenger en av utstyr ellers?

Skrevet

Hvis nettverket allerede er der trenger du bare et trådløst PCI-kort til noen få hundrelapper. http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10279&sortBy=p&minprice=&maxPrice= - pass på at du kjøper PCI, ikke PCCARD eller CARDBUS. Det kan være en fordel å kjøpe et kort med støtte for 54 mbps. Dette kortet fungerer også med tregere nettverk, og du slipper å kjøpe nytt kort om nettverket blir oppgradert til 54mbps senere (om det ikke allerede er det)

Gjest stasjonær
Skrevet

Hvis nettverket allerede er der trenger du bare et trådløst PCI-kort til noen få hundrelapper. http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10279&sortBy=p&minprice=&maxPrice= - pass på at du kjøper PCI, ikke PCCARD eller CARDBUS. Det kan være en fordel å kjøpe et kort med støtte for 54 mbps. Dette kortet fungerer også med tregere nettverk, og du slipper å kjøpe nytt kort om nettverket blir oppgradert til 54mbps senere (om det ikke allerede er det)

Kjenner du til norwaywireles net? De påstår at en må ha en bærbar maskin, men det jeg trenger er altså et PSI-kort til min stasjonære? Går det i alle maskiner? Takk for svar!

Skrevet

Kjenner du til norwaywireles net? De påstår at en må ha en bærbar maskin, men det jeg trenger er altså et PSI-kort til min stasjonære? Går det i alle maskiner? Takk for svar!

PCI, ikke PSI.

Men ja, ingen problem å ha trådløst nettverkskort i stasjonær pc. Vi har tre pc-er (to stasjonære samt en bærbar) her i huset som alle har trådløse nettverkskort.

Skrevet

Kjenner ikke til norwaywireless. Men det er tull at man må ha en bærbar maskin, det fungerer helt fint med PCI-kort i stasjonære PCer. 99% av alle vanlige stasjonære PCer har PCI-kortplasser.

Gjest Grumpy
Skrevet

Er det forskjell på pccard og cardbus eller kan de brukes om hverandre? Har planer om å kjøpe trådløst kort til laptop, som har støtte for cardbus. Men det er flere (og billigere) kort som benevnes som "pccard" på nettsjappene...

Skrevet

Signalene går fram til et trådløst nettverkskort, og de vet ikke om det kortet sitter i en bærbar eller stasjonær pc.

Skrevet

Er det forskjell på pccard og cardbus eller kan de brukes om hverandre? Har planer om å kjøpe trådløst kort til laptop, som har støtte for cardbus. Men det er flere (og billigere) kort som benevnes som "pccard" på nettsjappene...

Cardbus er en nyere teknologi. Hovedforskjellen er at dataoverføring skjer raskere. Men jeg tror ikke det har stort å si for trådløst nettverk, som jo er forholdsvis tregt uansett.

Gjest stasjonær
Skrevet

Kjenner ikke til norwaywireless. Men det er tull at man må ha en bærbar maskin, det fungerer helt fint med PCI-kort i stasjonære PCer. 99% av alle vanlige stasjonære PCer har PCI-kortplasser.

Her er det penger å spare! Er det lett å installere kortet i maskina selv?

Gjest stasjonær
Skrevet

PCI, ikke PSI.

Men ja, ingen problem å ha trådløst nettverkskort i stasjonær pc. Vi har tre pc-er (to stasjonære samt en bærbar) her i huset som alle har trådløse nettverkskort.

Var det lett å sette inn kortet? Regner med at det følger bruksanvisning.

Skrevet

Her er det penger å spare! Er det lett å installere kortet i maskina selv?

Ja, det er ganske enkelt. Bare pass på at du leder ut statisk elektrisitet først (ta på jordet metall).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...