Gå til innhold

Stavanger-ranet

Anbefalte innlegg

Gjest bobbobb
Skrevet

Er det ikke litt drøyt å gå ut med navn og bilde på siktede når han ikke er dømt?

Det er broren til han bokse-typen jeg snakker om. Han bedyrer jo sin uskyld og alt..

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Han får nok problemer der, når de finner DNA er de temmelig sikkre.

Og to forskjellige ran, ingen latsabb denne fyren.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det ser ut som om politiet klamrer seg noe helt forjævlig til alt som er av muligheter, og vareteksfengsler folk over en lav sko.

F.eks. eieren av Spyshop som muligens har gjort noe så sinnssykt som å selge dem lovlige produkter - samt gått i klasse med Toska på ungdomsskolen. For ikke å snakke om Thomas Øye.

Det med kickbokseren er jo merkelig. Han har (i følge media) 2 alibier som begge overnattet hos han natta før ranet, og som begge var sammen med han på byen i Arendal natt til mandag. Jeg vil tro dette enkelt lar seg sjekke opp. Han er jo en kjent fyr.

Jeg tror de fleste av oss skal være glade for at vi ikke har hatt perifere bekjentskaper med enkelte i det harde ransmiljøet, for da hadde nok ingen av oss vært trygge sånn som politiet ser ut til å kjøre løpet om dagen.

Gjest missing alibi
Skrevet

Det ser ut som om politiet klamrer seg noe helt forjævlig til alt som er av muligheter, og vareteksfengsler folk over en lav sko.

F.eks. eieren av Spyshop som muligens har gjort noe så sinnssykt som å selge dem lovlige produkter - samt gått i klasse med Toska på ungdomsskolen. For ikke å snakke om Thomas Øye.

Det med kickbokseren er jo merkelig. Han har (i følge media) 2 alibier som begge overnattet hos han natta før ranet, og som begge var sammen med han på byen i Arendal natt til mandag. Jeg vil tro dette enkelt lar seg sjekke opp. Han er jo en kjent fyr.

Jeg tror de fleste av oss skal være glade for at vi ikke har hatt perifere bekjentskaper med enkelte i det harde ransmiljøet, for da hadde nok ingen av oss vært trygge sånn som politiet ser ut til å kjøre løpet om dagen.

Jeg hadde fått problemer med å hoste opp et alibi ja. Simpelten fordi jeg har ingen aning hvor jeg var da dette ranet ble begått.

Men disse typene her husker dette tydeligvis godt.

At de får et par stykker av samme kaliber til å hoste opp et alibi, er sikkert ikke så vanskelig.

Jeg ønsker politiet lykke til i det videre arbeidet, og jeg håper de kniper hver eneste en av disse kvisene på samfunnets rompe !

Jeg er en annen
Skrevet

Enig. Politiet ser ut til å rote rundt i ørska, og driter seg ut gang på gang.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde fått problemer med å hoste opp et alibi ja. Simpelten fordi jeg har ingen aning hvor jeg var da dette ranet ble begått.

Men disse typene her husker dette tydeligvis godt.

At de får et par stykker av samme kaliber til å hoste opp et alibi, er sikkert ikke så vanskelig.

Jeg ønsker politiet lykke til i det videre arbeidet, og jeg håper de kniper hver eneste en av disse kvisene på samfunnets rompe !

Det er en grunn til at de husker det godt. Ranet ble begått mandagen etter at det hadde vært NM i kickboksing (hvor den arresterte var en sentral figur), og de hadde vært ute og festet etter banketten.

Jeg husker heller ikke hvor jeg var under ranet, men jeg ville husket det om jeg f.eks. lørdagen før hadde vært i bryllup og festet fram til mandagen.

Selvfølgelig er det flott at politiet arresterer noen. Who cares om det er rett mann eller ikke?

Gjest missing alibi
Skrevet

Enig. Politiet ser ut til å rote rundt i ørska, og driter seg ut gang på gang.

Hadde slike kviser på samfunnets rompe klart å skille mellom hva som er mitt og hva som er ditt, så hadde vi sluppet å lønne politiet for å rote rundt i ørska.

Når mennesker dreper for å tilegne seg noe som ikke hører de til, da er all min sympati borte. Flere av de ettersøkte er sosialklienter som ikke kan brødfø seg på vanlig lønnet arbeid.

Hvorfor møter ikke de ettersøkte opp med sine "alibier" da ?

At bankrøvere har hatt en viss sympati i "hine" dager, er hevet over enhver tvil. Men drap ?! Nei ! Jeg håper politiet finner hver eneste bidige av disse figurene.

Jeg er en annen
Skrevet

Hadde slike kviser på samfunnets rompe klart å skille mellom hva som er mitt og hva som er ditt, så hadde vi sluppet å lønne politiet for å rote rundt i ørska.

Når mennesker dreper for å tilegne seg noe som ikke hører de til, da er all min sympati borte. Flere av de ettersøkte er sosialklienter som ikke kan brødfø seg på vanlig lønnet arbeid.

At bankrøvere har hatt en viss sympati i "hine" dager, er hevet over enhver tvil. Men drap ?! Nei ! Jeg håper politiet finner hver eneste bidige av disse figurene.

"Flere av de ettersøkte er sosialklienter som ikke kan brødfø seg på vanlig lønnet arbeid. Hvorfor møter ikke de ettersøkte opp med sine "alibier" da ?"

Jeg skjønner ikke hva du mener her.

For øvrig er jeg selvsagt helt enig i at de skyldige bør tas og straffes, men jeg anser det ikke som veldig sannsynelig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du raller jo i vei som en gal mann. Det er ingen her som ikke vil at de skyldige skal straffes.

Gjest QuePasta
Skrevet

Synes det virker som om politiet gjør en grundig jobb her. Det har gått en del måneder siden ranet, men kontinuelig kan vi se at de stadig finner og nøster i nye tråder.

Hvis de først klarer å få dømt ranerne, bør de straffes hardere enn orderud-gjengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...