Gå til innhold

Studielån som ikke avhentes

Gjest En av de barføtte Ole Jonny-jævlene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle søke om studielån for høsten, men sannsynligvis vil jeg ikke trenge det. Er det i så fall så enkelt at jeg bare unnlater å hente det - og så er saken ute av verden? Noen som vet?

Gjest www.lanekassen.no
Skrevet

13.6

Dersom gjeldsbrevet/stipendmeldingen ikke er hevet når undervisningsåret/kurset er avsluttet, blir tildelingen annullert, og søknaden kan ikke bli behandlet på nytt.

OPPLYSNINGSPLIKT

14.1

Søkeren plikter straks å melde fra om endringer i forhold til det som ble opplyst i søknaden, og om avbrudd i utdanningen.

(Så hvis du ønsker å søke om lån senere, vil det nok lønne seg å ta kontakt med Lånekassen og si at du ikke ønsker lånet allikevel, slik at de får notert seg grunnen til at du ikke henter ut lånet).

Skrevet

Om du ikke trenger det, sett pengene inn på høyrentekonto og betal tilbake når rentene begynner å fly.

Skrevet

Om du ikke trenger det, sett pengene inn på høyrentekonto og betal tilbake når rentene begynner å fly.

Det forslaget var jo faktisk ikke så dumt, da kan jeg jo tjene på å ta opp lån, i og med at det er rentefritt så lenge man er student.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...