Gå til innhold

Briller - nærsynt?

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Er det nærsynt det heter når man ikke kan se langt borte?

Jeg trenger sånn ca. -1 tror jeg, men har ikke vært til optiker enda.

Tenkte jeg skulle kjøpe noen billige briller så lenge så ikke jeg ser så dårlig når jeg kjører etc, men fant bare med +-styrke. Finnes det ikke med minus på Europris og sånne steder? Må jeg til optiker og kjøpe knalldyre briller?

Skrevet

Tror det bare finnes briller for langsynte i butikkene. Jeg har også lett briller med -. Du må nok sikkert til optiker for å få briller da...

Gjest Brillemann
Skrevet

Det finnes slike briller for nærsynthet også, men det er ikke så mange som fører dem, så du må antagelig lete litt. Uansett burde du ta en synsprøve og få ordentlige briller, det er det nok verdt på sikt.

Gjest Daisy
Skrevet

Det finnes slike briller for nærsynthet også, men det er ikke så mange som fører dem, så du må antagelig lete litt. Uansett burde du ta en synsprøve og få ordentlige briller, det er det nok verdt på sikt.

Ja, jeg har planer om å gå til optiker. Men tenkte jeg kunne ha noen midlertidige til over helgen. Skal kjøre langt på søndag.

Skrevet

"Ferdigbriller" er i all hovudsak + briller. Det har litt å gjere med at ein svært stor andel av oss nærsynte treng anna korreksjon i tillegg (t.d. skjeive hornhinner) - irriterande for oss som IKKJE har så veldig store problem anna enn å vere nærsynt, da, å måtte bruke fleire tusen på eit brillepar når langsynte kan kjøpe briller for ein tier på Rimi.

Men sånn er livet.

Dersom du "berre" er -1, klarer du deg nok forholdsvis bra, tenker eg, men du vil likevel oppleve at det blir godt å få briller. (Eg begynte jo på -1 eingong eg også, og det gjorde skilnad...)

Men dersom du har det travelt med å få synskorreksjon pga den lange køyreturen, kvifor finn du deg ikkje ein linsetilpassar for å prøve linser? Du kan ha hell med at dei har passande linser inne i dag. Det er jo laurdagsåpent :)

Trur enkelte sorters linser kan vere rimelege til å begynne med sjølv om det kan vere lurt å ha briller også, altså, men det får du jo ikkje slipt til sånn mens du står og ventar akkurat.

Som "Brillemann" seier så FINS det, men det er ganske sjeldan å finne det. Men det er jo berre å halde auga åpne ;-)

Skrevet

Du får dem for nærsynte også. Europris har og en billigbutikk i Storgata.

Skrevet

Hos brilleland mener jeg du får gratis sjekk av syn pluss at du kan prøve linser gratis i en mnd. Det fikk iallefall jeg da jeg begynte med linser men det er noen år siden. Og har tilsammen fått 3 gratis måneder med linser, fordi jeg har prøvd forskjellige typer :)

er også nærsynt (-1,25) og bruker døgnlinser (slike du kan sove med, trenger bare ta de ut og sette i nye én gang i mnd'en)

Er veldig fornøyd med det. betaler 339kr mnd'en. Men det er nesten en hundrelapp billigere med vanlige månedslinser (som du må ta ut om natten)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...