Gå til innhold

jeg har fått 14.000 for mye fra trygdekontoret!

Anbefalte innlegg

Gjest det var den gleden!
Skrevet

Dette var en etterbetaling. Jeg ble kjempeglad! Har brukt mye av pengene. Fikk telefon fra trygdekontoret i går om at utbelingen var feil. Jeg skulle hatt 800 kr. De skulle sende meg en innbetalingsgiro. Jeg kan forlange å få betale tilbake i mnd. avdrag? F.eks. 1000 per mnd?

Skrevet

Hvis du hadde god grunn til å tro at utbetalingen var korrekt, kan du også søke om å slippe å betale tilbake hele beløpet. Penger som var brukt opp før du fikk telefonen fra trygdekontoret, kan du søke om å slippe å betale. MEN dette forutsetter som sagt at du hadde god grunn til å tro at det ikke lå en feil til grunn for den store utbetalingen.

Du kan uansett søke om å få betale tilbake i avdrag de pengene du hadde brukt opp før de ringte .

Gjest Trygdekontoret gjør ofte feil!
Skrevet

Ja, det kan du! Men hvorfor i all verden reagerte du ikke på beløpet? Går ut fra at det du fikk var etterbetaling fordi grunnbeløpet har økt, og da burde du skjønt at det ikke kunne stemme!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...