Gå til innhold

mp3-spiller - hjelp? Novise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe meg en liten, men god mp3-spiller. Er drittlei av å drasse rundt på den antikke cd-spilleren min. Men hva skal man velge? Hva er et godt kjøp - egentlig? Fant en fra Asono, men den måtte visst lades fra pcen, og det virker jo litt tungvint? iPod er visst i vinden, men er det verdt pengene? Helst vil jeg ha noe som er smått nok til å henge rundt halsen eller stikke i en liten lomme, men jeg vil jo ha grei lydkvalitet og plass til musikken også, og dette trenger jeg litt hjelp til å forstå. Noen som føler seg kallet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

www.dinside.no

Her finner du tester av det meste innen mp3-verdenen. Stort som smått.

Du kan også sjekke ut:

www.itavisen.no

Selv har jeg en Iriver IGP 100 med 1,5 gb minne, og er strålende fornøyd med den.

For stor til å henge rundt halsen, men liten nok til at du ikke merker noe til den på joggetur.

Gjest papirtiger
Skrevet

www.dinside.no

Her finner du tester av det meste innen mp3-verdenen. Stort som smått.

Du kan også sjekke ut:

www.itavisen.no

Selv har jeg en Iriver IGP 100 med 1,5 gb minne, og er strålende fornøyd med den.

For stor til å henge rundt halsen, men liten nok til at du ikke merker noe til den på joggetur.

Den du nevner, er den trekantet? I såfall har kjæresten min maken, han er også veldig fornøyd. Denne anbefales hvis man jogger/sykler etc.

Jeg er en annen
Skrevet

De minste mp3-spillerne er rent minnebaserte. Fordelen er at de er små, bakdelen er at de ikke kan lagre så mye musikk.

Ellers har du de harddisk baserte, som iPod. Disse er større, men kan lagre langt flere sanger.

Jeg kjøpte en Asono-spiller på 256 mb i vinter, kan lagre ca. 40 sanger litt avhengig av lengde og kvalitet på samplingen. Hvis jeg skulle foretatt dette kjøpet igjen ville jeg nok valgt gått for en mini iPod, som nettopp har kommet på det norske markedet, koster litt over 2000. Disse har 4 gb harddisk, som altså er 16 x Asono-spilleren jeg har; likevel er de ganske små. Dessuten er lyden god, god brukervennlighet osv., det er nok en grunn til at iPod har blitt så populært.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den du nevner, er den trekantet? I såfall har kjæresten min maken, han er også veldig fornøyd. Denne anbefales hvis man jogger/sykler etc.

Jeg har denne:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=98658&=katnav

Ikke like pen som Ipod, men mindre, bedre lyd (visstnok...), og glimrende til løping og den slags! :)

Nå er den også en del billigere enn prisen som er oppgitt på DinSide.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De minste mp3-spillerne er rent minnebaserte. Fordelen er at de er små, bakdelen er at de ikke kan lagre så mye musikk.

Ellers har du de harddisk baserte, som iPod. Disse er større, men kan lagre langt flere sanger.

Jeg kjøpte en Asono-spiller på 256 mb i vinter, kan lagre ca. 40 sanger litt avhengig av lengde og kvalitet på samplingen. Hvis jeg skulle foretatt dette kjøpet igjen ville jeg nok valgt gått for en mini iPod, som nettopp har kommet på det norske markedet, koster litt over 2000. Disse har 4 gb harddisk, som altså er 16 x Asono-spilleren jeg har; likevel er de ganske små. Dessuten er lyden god, god brukervennlighet osv., det er nok en grunn til at iPod har blitt så populært.

+ at det ikke er noen som kan konkurrere med Ipod på design. De er jo simpelthen nydelige!

Jeg er dog usikker på hvordan Ipod Mini reagerer hvis du rister på den. F.eks. dersom du skal bruke den til løping.

Jeg er en annen
Skrevet

+ at det ikke er noen som kan konkurrere med Ipod på design. De er jo simpelthen nydelige!

Jeg er dog usikker på hvordan Ipod Mini reagerer hvis du rister på den. F.eks. dersom du skal bruke den til løping.

Hvordan iPod er til løping vet ikke jeg heller, men det må vel stå i en eller annen test.

Er helt enig mht. designen, nesten litt synd at det er så mange som har dem etter hvert, går litt inflasjon i det.

Skrevet

Sønnen min har ipod mini, og løper med den. Har ikke hørt noe annet enn at han er fornøyd.

Skal ha meg en selv tror jeg.

Skrevet

Tusen takk for alle råd. Jeg har bestemt meg for å gå for en liten variant med radio. Det er fordi jeg er vant med å bruke cd'er som jeg aldri spiller gjennom alle sangene på uansett, før jeg har funnet noe nytt og må brenne ny cd osv. Jeg lurer litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122999&s=sc

Kan dere med litt teknisk innsikt fortelle meg om det er grei lyd? Om man enn kan si noe sånt bare ut fra spesifikasjonene?

Tusen takk, igjen i hvertfall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...