nitni Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Bruker du light-produkter med kunstig søtstoff, og samtidig er overvektig/prøver å slanke deg? Kanskje du finner noe interesant her?: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=233510 Jeg valgte alltid light-produkter fordi jeg skulle spare meg for de kaloriene. Samtidig synes jeg alltid at jeg var søtsnopen. Leste litt om akkurat dette som det står om i linken her, og kuttet ut light-brus for en periode. Søtbehovet og småspisinga forsvant av seg selv. Nå i ferien har jeg drukket endel pepsi-max igjen, og er fysen på noe godt hele tiden! Så nå blir det bare light-produkter en sjelden gang. Får jeg lyst på brus velger jeg heller en sukkerholdig type, og drikker heller mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Men her var det sakkarin som var testet ut, de fleste lettbruser inneholder vel aspartam og acesulfam-K. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Men her var det sakkarin som var testet ut, de fleste lettbruser inneholder vel aspartam og acesulfam-K. Ja det var sakkarin. Kroppen tåler et større inntak av acesulfam K og aspartam enn sakkarin. Sakkarin brukes visst i brus også, men tror det er mere sjeldent. Jeg tror vel ikke at forsøket hadde vist så annerledes resultat om de hadde brukt f.eks acesulfam K. Kroppen skal visst tåle et daglig inntak av sakkarin på opptil 5 mg pr.kg kroppsvekt, og opptil 9 mg av acesulfam K. Inntaket av aspartam bør ikke overstige 40 mg. Men om det ene søtstoffet er mer skadelig enn det andre vet jeg ikke.. Har lest at etter noen undersøkelser anbefaler de visst å begrense inntaket av søtstoffet cyklamat. Er ikke så veldig inne på dette, har jo lest endel på nettet da, men synes at de erfaringene jeg selv gjør ved å bruke eller holde meg unna kunst.s.stoff er litt spennende og tankevekkende ) Akkurat nå sitter jeg her med et glass pepsiMax, men det skjer heldigvis sjeldnere og sjeldnere ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Så nå får du i deg BÅDE sukker OG mat! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Så nå får du i deg BÅDE sukker OG mat! Med vennlig hilsen Men mye mindre sukker, da lysten på noe søtt ble sterkt redusert da jeg kuttet ut mye av ligtbrusen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.