Gjest redd og ulykkelig Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Er kjempelei meg meg nå. Har akkurat kommet hjem fra en bytur ( er edru, drikker ikke) det gjorde derimot min samboer. Han har vært ekkel med meg hele kvelden. Men klarer å prestere å skylde på meg. Fordi vi har hatt krise i forholdet en stund nå og alt er selfølgelig min feil i følge han. Han latterliggjorde meg foran andre, men da det var nok for meg , klappet jeg til han og gikk. Da var jo helvete løs. At jeg kunne være så jævlig med han. Jeg er jo syk osv....sier han Det første året var han ikke sånn. Bare hjelpesom hyggelig med alle og envær. Det var ikke måte på hvor snill han var med alle. Etter et år forandret han seg sakte men sikkert. Han er sjalu ( det innrømmer han ikke) man må jo få lov å spørre mener han uten han er sjalu... Han kverulere med alt jeg sier og alt det han sier som ikke er pent må han jo få si... Dette ble litt rotete men jeg klarer snart ikke mer av dette. Alle hannes exer er bare slemme ifølge han. Han sier han kan ikke skjønne hvorfor de er bitter eller sint på han, han har da ALDRI gjort dem noe. Det samme sier han nå om meg. Det er jo jeg som er syk. Har min samboer psykopatiske trekk? Han har aldri slått meg, men sårer meg og knekker meg psykisk sakte ned. Jeg er en sterke persom som ikke har latt meg knekke, men i kveld gikk han lang over streken og jeg er ufattelig lei meg og redd her jeg sitter. Snart kommer han hjem ( full) og da kan alt jævlig skje. 0 Siter
sterksvak Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Heisann Synes ikke det høres ut som et godt forhold. Ut fra det du beskriver oppfatter jeg en person som ikke respekterer deg og behandler deg som et likeverdig menneske. Han har ingen rett til å behandle deg på den måten og psykisk trakkasering kan være like ille som fysiske overgrep. Synes du kanskje skal lese det du har skrevet og gi deg råd som om det er en annen du gir råd. Bruk teksten og tenk over hva du ville rådet en annen i din situasjon til.... Kjenner meg veldig igjen... Stol på dine tanker og din mening om det som skjer/har skjedd. Ønsker deg alt godt. "hvis du tar fra noen tankene og følelsene deres bit for bit, uten avbrudd, da har de ingenting tilbake, bortsett fra et ubøyelig, gnagende, ekkelt lite instinkt, der nede, et eller annet sted, som ormer seg rundt i magen, men så langt nede, så skjult, at det er umulig å finne det." David Edgar Kjennte meg igjen i dette sitatet før jeg flytta fra eksen. Lykke til. Stå på ditt. 0 Siter
frosken Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hvorfor flytter du ikke ut? Synes forøvrig at du i tillegg til å reflektere over hans atferd bør reflektere over din egen. Du sier at han ikke har slått deg ennå - men at du slo til ham i går kveld. 0 Siter
Gjest aerlig Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Alle som tar til vold mot sin partner, er psykopater, enten det er kvinne eller mann. Er skremt over at du ikke ser denne koblingen... er vold utfoert av kvinner mer legitimt enn vold utfoert av menn? 0 Siter
sterksvak Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Alle som tar til vold mot sin partner, er psykopater, enten det er kvinne eller mann. Er skremt over at du ikke ser denne koblingen... er vold utfoert av kvinner mer legitimt enn vold utfoert av menn? "alle som tar til vold overfor sin partner er psykopater, uansett hva." Hvordan i alle dager definerer du psykopati? Ellers kan man bli så såret og sint at man klapper til sin partner uten at det nødvendigvis er rett å gjøre. Er man da psykopat! ojojoj! Tror det ville blitt mange psykopater der ute da Ville bare få sagt det 0 Siter
pirko Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hvis du mener han er psykopat så er det vel bare å gå?. Kan jo ikke være helt god du heller, hvis du bor sammen med en psykopat, og dere har funnet hverandre. 0 Siter
Gjest redd og ulykkelig Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Heisann Synes ikke det høres ut som et godt forhold. Ut fra det du beskriver oppfatter jeg en person som ikke respekterer deg og behandler deg som et likeverdig menneske. Han har ingen rett til å behandle deg på den måten og psykisk trakkasering kan være like ille som fysiske overgrep. Synes du kanskje skal lese det du har skrevet og gi deg råd som om det er en annen du gir råd. Bruk teksten og tenk over hva du ville rådet en annen i din situasjon til.... Kjenner meg veldig igjen... Stol på dine tanker og din mening om det som skjer/har skjedd. Ønsker deg alt godt. "hvis du tar fra noen tankene og følelsene deres bit for bit, uten avbrudd, da har de ingenting tilbake, bortsett fra et ubøyelig, gnagende, ekkelt lite instinkt, der nede, et eller annet sted, som ormer seg rundt i magen, men så langt nede, så skjult, at det er umulig å finne det." David Edgar Kjennte meg igjen i dette sitatet før jeg flytta fra eksen. Lykke til. Stå på ditt. Takk for det mest fornuftige svare her. Jeg tar i mot råd og skal se over det i dag. Nå er det blitt morgen og man ser ting fra en annen vinkel. Til dere andre som sitter i glasshus:Dere må passe på selv at det ikke knuses snart! 0 Siter
Gjest hilsen sosialarbeider Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Alle som tar til vold mot sin partner, er psykopater, enten det er kvinne eller mann. Er skremt over at du ikke ser denne koblingen... er vold utfoert av kvinner mer legitimt enn vold utfoert av menn? Tror du bør sørge for å bli litt mer kvalifisert før du gir råd... 0 Siter
Gjest hilsen sosialarbeider Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hva vil du i forholdet? Hva gir det deg? Hva risikerer du ved å bli? Hva vinner du ved å bli? Hvis du vil bli, hvordan vil du takle problemene dere har? Er det "dere" som har et problem, eller ham? Hvem sitt ansvar er det? Vil han arbeide med saken? 0 Siter
sterksvak Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Takk for det mest fornuftige svare her. Jeg tar i mot råd og skal se over det i dag. Nå er det blitt morgen og man ser ting fra en annen vinkel. Til dere andre som sitter i glasshus:Dere må passe på selv at det ikke knuses snart! Håper du finner ut av det :-) 0 Siter
Gjest redd og ulykkelig Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hva vil du i forholdet? Hva gir det deg? Hva risikerer du ved å bli? Hva vinner du ved å bli? Hvis du vil bli, hvordan vil du takle problemene dere har? Er det "dere" som har et problem, eller ham? Hvem sitt ansvar er det? Vil han arbeide med saken? ) takk Det er ved spørsmål til seg selv man kan finne svar. jeg er heller ikke feilfri, men prøver å møte han på mange punkter uten at han vil gjøre noe med seg selv. Jeg har gått ut av forholdet i dag. 0 Siter
Gjest hilsen sosialarbeider Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 ) takk Det er ved spørsmål til seg selv man kan finne svar. jeg er heller ikke feilfri, men prøver å møte han på mange punkter uten at han vil gjøre noe med seg selv. Jeg har gått ut av forholdet i dag. Så må du sørge for at du fortsatt er ute av det i morgen (og the day after tomorrow and so on). 0 Siter
Gjest redd og ulykkelig Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Så må du sørge for at du fortsatt er ute av det i morgen (og the day after tomorrow and so on). ja det må jeg:O) Takk for svar fra deg. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Jeg vil bare gi deg et lite tips: Tenk litt med hodet også, ikke bare hjertet. Du sier du er en sterk person. Finner du deg virkelig i å bli behandlet på denne måten? 0 Siter
Goliath Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Hvis dere har hatt krise i forholdet en stund, og du nå i tillegg er blitt redd han - så burde du vel vurdere hele forholdet grundig? Du sier du er sterk, og da bør du kanskje ta en avgjørelse før det endrer seg? For hvorfor være i et forhold som har utviklet seg til det du selv beskriver her? 0 Siter
Molly Mandy Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Hvis du mener han er psykopat så er det vel bare å gå?. Kan jo ikke være helt god du heller, hvis du bor sammen med en psykopat, og dere har funnet hverandre. Ja, du kan jo lage dagen god for andre, reflektert, innsiktsfull og grei. Ha en fin dag, da du! ) 0 Siter
Gjest du og du Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Du burde absolutt komme deg ut av forholdet hvis det er slik du beskriver det her. Men - jeg skal vedde min hatt på at det gjør du ikke. Du kommer til å unnskylde ham, og du blir værende. Garantert. 0 Siter
Gjest redd og ulykkelig ( glad i dag:O) Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Du burde absolutt komme deg ut av forholdet hvis det er slik du beskriver det her. Men - jeg skal vedde min hatt på at det gjør du ikke. Du kommer til å unnskylde ham, og du blir værende. Garantert. Jeg skjønner kjempegodt svaret du gir meg. Det er typisk å bli verende i et slikt forhold. Fordi slike personer har to sider. Den andre siden er gullegod og det er ikke måte på hvor god den er. Jeg har tatt fornuften i bruk og det er faktisk slutt. 0 Siter
Gjest du og du Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Jeg skjønner kjempegodt svaret du gir meg. Det er typisk å bli verende i et slikt forhold. Fordi slike personer har to sider. Den andre siden er gullegod og det er ikke måte på hvor god den er. Jeg har tatt fornuften i bruk og det er faktisk slutt. Ønsker deg lykke til 0 Siter
Gjest redd og ulykkelig ( glad i dag:O) Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Ønsker deg lykke til Takk:O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.