Gjest tjohooo Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Hva så om han har psykopatiske trekk eller ikke? Hva så hva det er som feiler han? Det er jo tydelig at han ikke er helt rett skrudd sammen. Hva har du lært? Over-hjelpsomhet i begynnelsen er et rødt flagg. "Drittprat" om ekser ligeså. La deg rive med og vær defensiv som faen (som du tydeligvis er allerede, klapper til han og greier) og han vil bare få enda mer "på" deg og bruke det til å få deg enda mer på kroken. Jeg skjønner godt at du er langt nede og usikker som faen og bare vil ha tilbake den snille, hjelpsomme mannen, men NEI, han er borte, han var aldri der. Lær av det, hjelp andre. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Jeg skjønner kjempegodt svaret du gir meg. Det er typisk å bli verende i et slikt forhold. Fordi slike personer har to sider. Den andre siden er gullegod og det er ikke måte på hvor god den er. Jeg har tatt fornuften i bruk og det er faktisk slutt. Så hold deg der da. Også når du møter motgang. Det kan komme til å bli jævlig tøft. Det er ikke vanskelig å gjøre det slutt. Det er vanskelig å la det forbli slutt, resten av livet. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Hvis du mener han er psykopat så er det vel bare å gå?. Kan jo ikke være helt god du heller, hvis du bor sammen med en psykopat, og dere har funnet hverandre. Merkelig ressonnement. Var ikke helt med på den... 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Alle som tar til vold mot sin partner, er psykopater, enten det er kvinne eller mann. Er skremt over at du ikke ser denne koblingen... er vold utfoert av kvinner mer legitimt enn vold utfoert av menn? Hehehe for noe bullshit. Det er selvfølgelig forskjell på aggressiv og defensiv vold. Dermed IKKE unnskyldt det hun gjorde, om enn forståelig. Jeg har selv pælma løs i motverge etter selv å ha blitt truet og dunka løs på. Er jeg da psykopat? Hvordan setter vi skille mellom hva som er motverge, og hva som ikke er det? 0 Siter
Gjest aerlig Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Hehehe for noe bullshit. Det er selvfølgelig forskjell på aggressiv og defensiv vold. Dermed IKKE unnskyldt det hun gjorde, om enn forståelig. Jeg har selv pælma løs i motverge etter selv å ha blitt truet og dunka løs på. Er jeg da psykopat? Hvordan setter vi skille mellom hva som er motverge, og hva som ikke er det? Saa at en mann slaar hvis en kvinne provoserer han, er uttillatelig, men kvinner kan gjerne slaa hvis de blir provosert?? Forstaar jeg deg slik? 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Alle som tar til vold mot sin partner, er psykopater, enten det er kvinne eller mann. Er skremt over at du ikke ser denne koblingen... er vold utfoert av kvinner mer legitimt enn vold utfoert av menn? Vær varsom-plakat: Man skal være veldig forsiktig med å dele ut diagnosen psykopat! Det at noen slår, gjør ikke en person til psykopat! 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Noen hver kan komme til å vise "psykopatiske trekk" når de befinner seg i en situasjon de ikke vet hvordan de skal håndtere. Særlig når det kan bli snakk om å forlate og å bli forlatt! Jeg våger den påstand at han du skriver om, _ikke_ er psykopat og ikke viser psykopatiske trekk, heller. Derimot tror jeg han har problemer med å forholde seg til og vise sinne, irritasjon, uenighet. Derfor opplevde du ham i starten som snill - og nå som det motsatte. For nå kommer det fram - denne vansken han har med å si fra underveis, de gangene han føler seg overkjørt av deg, er uenig med deg, skuffet over noe du gjør eller mener. Da er han i begynnelsen snill som et lam - mens det bygger seg opp og bygger seg opp og så sklir det hele utfor. Vi skal være veldig forsiktig med å dele ut diagnoser og mistanker om psykopati bare fordi om folk ikke klarer si fra om ting på en real måte. At du slo til ham forleden, viser vel at heller ikke du har verdens største kompetanse innen området? Ta det med ro, det har ikke jeg, heller! Veldig mange av oss har ikke allverdens kompetanse med oss hjemmefra! Da tyr vi til "slag under beltestedet" når situasjonen blir for vanskelig, ikke minst følelsesmessig. Jeg synes derfor det blir mer konstruktivt rett og slett å innse at forholdet mellom dere ikke fungerte - og at det fikk både han og deg til å gjøre dumme ting. Derfor er det bra det er over. Så håper jeg bare at dere begge to nå forstår at dere nok må jobbe med måten dere kommuniserer - med andre - og kommuniserer dere selv til andre - slik at ikke dette gjentar seg og gjentar seg i neste forhold. Ja, du kan jo ikke påta deg noe for hans del - men for din egen. Lykke til! 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Saa at en mann slaar hvis en kvinne provoserer han, er uttillatelig, men kvinner kan gjerne slaa hvis de blir provosert?? Forstaar jeg deg slik? "Saa at en mann slaar hvis en kvinne provoserer han, er uttillatelig, men kvinner kan gjerne slaa hvis de blir provosert??" Nei du forstod meg feil. Det er forskjell på å bli "provosert" (noe voldelige menn så godt som ALLTID unnskylder seg med) og det å slå i nødverge når man blir truet, dyttet, holdt fast.. (Nå var ikke denne situasjonen akkurat nødverge, men det var heller ikke poenget mitt.) 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Noen hver kan komme til å vise "psykopatiske trekk" når de befinner seg i en situasjon de ikke vet hvordan de skal håndtere. Særlig når det kan bli snakk om å forlate og å bli forlatt! Jeg våger den påstand at han du skriver om, _ikke_ er psykopat og ikke viser psykopatiske trekk, heller. Derimot tror jeg han har problemer med å forholde seg til og vise sinne, irritasjon, uenighet. Derfor opplevde du ham i starten som snill - og nå som det motsatte. For nå kommer det fram - denne vansken han har med å si fra underveis, de gangene han føler seg overkjørt av deg, er uenig med deg, skuffet over noe du gjør eller mener. Da er han i begynnelsen snill som et lam - mens det bygger seg opp og bygger seg opp og så sklir det hele utfor. Vi skal være veldig forsiktig med å dele ut diagnoser og mistanker om psykopati bare fordi om folk ikke klarer si fra om ting på en real måte. At du slo til ham forleden, viser vel at heller ikke du har verdens største kompetanse innen området? Ta det med ro, det har ikke jeg, heller! Veldig mange av oss har ikke allverdens kompetanse med oss hjemmefra! Da tyr vi til "slag under beltestedet" når situasjonen blir for vanskelig, ikke minst følelsesmessig. Jeg synes derfor det blir mer konstruktivt rett og slett å innse at forholdet mellom dere ikke fungerte - og at det fikk både han og deg til å gjøre dumme ting. Derfor er det bra det er over. Så håper jeg bare at dere begge to nå forstår at dere nok må jobbe med måten dere kommuniserer - med andre - og kommuniserer dere selv til andre - slik at ikke dette gjentar seg og gjentar seg i neste forhold. Ja, du kan jo ikke påta deg noe for hans del - men for din egen. Lykke til! Synes det blir for lettvint å unnskylde slike med at "de ikke vet bedre". Det er lov å tenke. Og normale mennesker VEt hva som er lov og ikke, og greier å holde seg innenfor grensene, og særlig når det gjelder de de sier de er glade i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.