Gjest Gode råd, takk! Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Jeg er innkalt til intervju på en jobb jeg har søkt på. Utlysningen er heldagsjobb, men jeg har mest lyst til å jobbe 80 %..kortere dager. Er det lurest å se om man får jobben og deretter å søke om deltid, for det har man jo krav på dersom man har barn under 15 år, eller bør man nevne det i intervjuet? Bedriften sparer jo penger på meg, mens arbeidsmengden blir den samme, ikke sant? 0 Siter
cec5 Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Jeg ville heller ha søkt om redusert arb.tid ETTER at du evt har fått jobben. 0 Siter
petter smart Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Det lønner seg neppe å stille for mange krav på jobbintervjuet. Om de er interessert i å gi deg 80% stilling avhenger vel også av hva slags jobb det er snakk om. Har du 80% stilling har du også kun 80% av arbeidet, dvs ikke samme arbeidsmengden. 0 Siter
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Du har vel ikke KRAV på redusert stilling hvis du har barn under 15 år? Du må vel ha mindre barn enn det? Og selv da må det ikke være til vesentlig ulempe for arb.giveren. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.