Gå til innhold

skillpadde

Anbefalte innlegg

Gjest maiklive
Skrevet

Noen her som har skillpadder? Jeg trenger mest mulig info om dette dyret. Noe med hjemmeside?

Takk på forhånd

Skrevet

Prøv å søke på www.google.com, og hvis du skriver skilpadde istedetfor skillpadde får du sikkert flere treff.

Prøv å søk med både skilpadde og f.eks ord som stell, mat eller lignende.

Men er ikke det forbudt i Norge tro?

Gjest camilla`n
Skrevet

Prøv å søke på www.google.com, og hvis du skriver skilpadde istedetfor skillpadde får du sikkert flere treff.

Skilpadde er ulovlig i Norge ja, så sant du ikke har en gyldig grunn til å ha de. Feks at du ikke tåler noen andre dyr. Hadde selv 2 skilpadder for en stund siden, hadde da rødhodet sumpskilpadde. Den rasen som er mest bannlyst i Norge pga at de er veldig overlevelses dyktig hvis de slipper ut i naturen. Koslige dyr å ha, men ofte litt sky. Mine måtte hele tia ha tilgang på vann, så de var i akvarium. Spiser det meste du gir dem, feks salat, eple, fisk, reker. Kylling skal de ikke ha hvis ikke kjøttet er KJEMPE godt stekt(pga smittefaren)

Mine to bodde i et 250 l akvarium, og på slutten var dette for lite for de. Hadde ingen mulighet til å gi de større plass, så jeg ville gi de bort. Var så dum å annonsere de på nettet, og en eller annen idiot ga et tips til dyrehelsetilsynet, så jeg fikk de på nakken. Men jeg klarte å ro meg unna, sleip som jeg er... ;o) Men nå er de begge døde-avlivet de til slutt. Hadde ikke samvittighet til å se de ha det trangt i karet. Men det er noen dyr jeg ikke treger på å ha hatt! En opplevelse/erfaring å ta med seg det også! Lykke til...

Gjest maiklive
Skrevet

Er det forbudt å ha skillpadder? hvorfor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...