Gjest maiklive Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Noen her som har skillpadder? Jeg trenger mest mulig info om dette dyret. Noe med hjemmeside? Takk på forhånd 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Prøv å søke på www.google.com, og hvis du skriver skilpadde istedetfor skillpadde får du sikkert flere treff. Prøv å søk med både skilpadde og f.eks ord som stell, mat eller lignende. Men er ikke det forbudt i Norge tro? 0 Siter
Gjest camilla`n Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Prøv å søke på www.google.com, og hvis du skriver skilpadde istedetfor skillpadde får du sikkert flere treff. Prøv å søk med både skilpadde og f.eks ord som stell, mat eller lignende. Men er ikke det forbudt i Norge tro? Skilpadde er ulovlig i Norge ja, så sant du ikke har en gyldig grunn til å ha de. Feks at du ikke tåler noen andre dyr. Hadde selv 2 skilpadder for en stund siden, hadde da rødhodet sumpskilpadde. Den rasen som er mest bannlyst i Norge pga at de er veldig overlevelses dyktig hvis de slipper ut i naturen. Koslige dyr å ha, men ofte litt sky. Mine måtte hele tia ha tilgang på vann, så de var i akvarium. Spiser det meste du gir dem, feks salat, eple, fisk, reker. Kylling skal de ikke ha hvis ikke kjøttet er KJEMPE godt stekt(pga smittefaren) Mine to bodde i et 250 l akvarium, og på slutten var dette for lite for de. Hadde ingen mulighet til å gi de større plass, så jeg ville gi de bort. Var så dum å annonsere de på nettet, og en eller annen idiot ga et tips til dyrehelsetilsynet, så jeg fikk de på nakken. Men jeg klarte å ro meg unna, sleip som jeg er... ;o) Men nå er de begge døde-avlivet de til slutt. Hadde ikke samvittighet til å se de ha det trangt i karet. Men det er noen dyr jeg ikke treger på å ha hatt! En opplevelse/erfaring å ta med seg det også! Lykke til... 0 Siter
Gjest maiklive Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Prøv å søke på www.google.com, og hvis du skriver skilpadde istedetfor skillpadde får du sikkert flere treff. Prøv å søk med både skilpadde og f.eks ord som stell, mat eller lignende. Men er ikke det forbudt i Norge tro? Er det forbudt å ha skillpadder? hvorfor? 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Er det forbudt å ha skillpadder? hvorfor? http://www.lovdata.no/for/sf/ld/td-19761120-0003-0.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.