Gå til innhold

Tusen(lapper)fryd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy fan som jeg avskyr denne formen for ortopedisk «moro», karuseller, berg-og-dal-baner, «spøkelseshus» og radiobiler. Allikavæl, én ting er kø, høyderestriksjoner og frustrerte unger som er under eller over øvre eller nedre grense (puh) når funsjonæren skal sile ut de som ikke passer, men når en jævvla kaffekopp koster 24 - tjuefire - kroner?!?!?!?

\(ö)/

Samma fanken hva som serveres av søl og drit, så koster det skjorta og det hvite ut av aua. Og det er fan ikke gratis å komme seg inn heller, hvis en er over 95 cm. Tusenfryd mæ bak, de fryder seg vel over alle tusenlappa de peller fra folk som trur det er moro å få magan snudd opp-ned og/eller bli drit gjennomblaut sammen med en gjeng halvfulle, hylende noldusser som spenner ukelønna i mangel av noe bedre.

Om jeg aldri ser denne drittplassen igjen, så er jaggu det også for tidlig!

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

10

• flisa

8

• Lurveline

7

• shandy

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mor Åse
Skrevet

Det er jo ingen som tvinger deg dit da, så jeg skjønner ikke at du faktisk da selv velger å punge ut alle tusenlappene som du prater om...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så det er ikke verdt det?

Jeg vurderer nemlig å ta meg en tur en dag. Noen kompiser har fått for seg at det er på tide. Det blir helt uten unger, og bare oss halvvoksne.

Du mener det ikke er verdt det? Jeg har ikke vært der siden russetiden, og den kvelden er det begrenset hva jeg husker fra.

Jeg er (såvidt...) over 95 cm., og det betyr altså at det er svinedyrt, eller? Er det sånn som på Lisseberg hvor man kjøper et pass man kan bruke til alt?

Selger de øl der? Sånn i tilfelle de som er en smule mer tivoligale enn meg trives enormt mye mer enn det jeg vil gjøre med alle disse tingene som går opp og ned og til siden...

Når jeg tenker etter er det rimelig sikkert noe som heter www.tusenfryd.no, så jeg burde kanskje gjøre et søk der.

Gjest jenta min
Skrevet

Jeg vurderer nemlig å ta meg en tur en dag. Noen kompiser har fått for seg at det er på tide. Det blir helt uten unger, og bare oss halvvoksne.

Du mener det ikke er verdt det? Jeg har ikke vært der siden russetiden, og den kvelden er det begrenset hva jeg husker fra.

Jeg er (såvidt...) over 95 cm., og det betyr altså at det er svinedyrt, eller? Er det sånn som på Lisseberg hvor man kjøper et pass man kan bruke til alt?

Selger de øl der? Sånn i tilfelle de som er en smule mer tivoligale enn meg trives enormt mye mer enn det jeg vil gjøre med alle disse tingene som går opp og ned og til siden...

Når jeg tenker etter er det rimelig sikkert noe som heter www.tusenfryd.no, så jeg burde kanskje gjøre et søk der.

Det blir hva man gjør det til :) Vil du bruke tusenlapper kan du det, men nødvendig for å ha det gøy er det ikke ;)

Gjest papirtiger
Skrevet

24 kroner for kaffe dyrt?? Eh neppe.

Skrevet

Poenget er at man MÅ kjøpe billett (kjørepass) til alt. Man kan ikke betale noen tiere for å komme inn uten å kjøre noe, slik man kan på Liseberg og i Københavns Tivoli. Så det er like dyrt enten man er karusellfan eller pyse. Men man kan kjøre så mye man orker når man først har punget ut.

Tror ikke du får kjøpt øl der. Maten er relativt dyr, og det er stort sett fastfood.

Vent i hvert fall til hver eneste Norway Cup-buss har forlatt landsdelen. 95% av de tilreisende lagene skal tilbringe en formiddag på Tusenfryd før de drar hjem.

På dager med litt uggent vær er det mindre kø.

Ellers får du nok vite det meste på hjemmesiden deres, slik du selv er inne på.

Skrevet

Så å si alt av ting man kan gjøre og kjøre er inkludert i inngangsbilletten. Det eneste jeg kommer på som koster ekstra er nevnte mat & drikke som Mr Kahn sutrer om over her, samt SkyCoaster og ponniridning. SkyCoaster er et kick for de som tør, inkl. undertegnede! Tror det var ca 200 ekstra for det. Man blir heist opp i horisontal posisjon, stroppet fast og festet til noen vaiere. Så er det fritt fall og man "husker" fram og tilbake. Adrenalin-rush de luxe! Ikke uten grunn at man kan få diplom for gjennomført vågestykke! :-)

Var der i fjor, og for et par år siden. Kjempegøy, også for oss uten barn!

Skrevet

Neste gang tar dere med nistekurv eller grillmat :o)

Skrevet

Det er jo ingen som tvinger deg dit da, så jeg skjønner ikke at du faktisk da selv velger å punge ut alle tusenlappene som du prater om...

Man gjør det jo for ungenes del selvsagt (de fleste :). Selv har jeg ingen som helst glede av tusenfryd. Har vært der en gang og det holdt. Blir bare kvalm av alt som snurrer rundt og til alle kanter. Pjuk :)

Vel, det er endel år siden, men det var vanvittig dyrt også dengang - ikke var det noe som imponerte heller. Igrunn dårlig. Da er det bedre å reise til sommerland i Bø, men da må det selvsagt være sånn nogenlunde varmt og deilig.

Skrevet

Tvinger? Selvsagt tvinges en når unga skal på Tusenfryd. Skulle jeg overlatt hele greia til fruen kanskje?

Du vet jo ikke hva du snakker om, ditt naut. Få deg unger sjøl, og nekt dem en tur på tivoli.

Da skal nok DOL-pipa få en annen lyd.

Skrevet

Well, jeg glemte å føye til at dette hælvetes sirkuset ligger i en bratt skråning, så dersom du døtter rundt på ei tralle full av unger og diverse medbragte remedier, så bør kondisen stå i forhold.

Forøvrig synes jeg det er best at folk flest gjør seg opp sin egen mening, jeg har bare ytret min. Og sett fra mitt ståsted er det ikke verdt det.

Skrevet

Så å si alt av ting man kan gjøre og kjøre er inkludert i inngangsbilletten. Det eneste jeg kommer på som koster ekstra er nevnte mat & drikke som Mr Kahn sutrer om over her, samt SkyCoaster og ponniridning. SkyCoaster er et kick for de som tør, inkl. undertegnede! Tror det var ca 200 ekstra for det. Man blir heist opp i horisontal posisjon, stroppet fast og festet til noen vaiere. Så er det fritt fall og man "husker" fram og tilbake. Adrenalin-rush de luxe! Ikke uten grunn at man kan få diplom for gjennomført vågestykke! :-)

Var der i fjor, og for et par år siden. Kjempegøy, også for oss uten barn!

Sutrer? Nå får'u fan mæ gi deg, ditt mehe. Det må da gå an å blåse ut litt damp uten å at det skal oppfattes som sutring.

Gjest Slutt å syt!
Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden under her, og må si meg enig med mange i at du sutrer! Og hvis noen kommenterer det, så får de jaggu meg høre at de er naut og idioter....Må ikke komme her å si at du ikke sutrer da!

Greit nok at det er dyrt å dra til Tusenfryd, men så drar man ikke dit så veldig ofte heller da! Og av dialekten din å dømme, så er du nok nordfra en plass, og da er du hvertfall ikke ofte der!

Og selv om du ikke synes Tusenfryd er verdt det, så syntes sikkert ungene at det var morsomt, hvis du ikke ødela all moroa med å klage over priser på alt!

Og er man på ferie, så er man på ferie! Og da skal man ikke snu på krona heller!

*Dukker av frykt for hva jeg får slengt etter meg nå*

Gjest har ikke vært på tusenfryd
Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden under her, og må si meg enig med mange i at du sutrer! Og hvis noen kommenterer det, så får de jaggu meg høre at de er naut og idioter....Må ikke komme her å si at du ikke sutrer da!

Greit nok at det er dyrt å dra til Tusenfryd, men så drar man ikke dit så veldig ofte heller da! Og av dialekten din å dømme, så er du nok nordfra en plass, og da er du hvertfall ikke ofte der!

Og selv om du ikke synes Tusenfryd er verdt det, så syntes sikkert ungene at det var morsomt, hvis du ikke ødela all moroa med å klage over priser på alt!

Og er man på ferie, så er man på ferie! Og da skal man ikke snu på krona heller!

*Dukker av frykt for hva jeg får slengt etter meg nå*

Neida, den dialekten er ikke nordfra. Ville sagt litt mot svenskegrensa, jeg. Sør for Oslo.

Gjest Grumpy
Skrevet

Neida, den dialekten er ikke nordfra. Ville sagt litt mot svenskegrensa, jeg. Sør for Oslo.

Vil kanskje heller kalle det en "idiolekt". Sånn språk idioter snakker ;-)

Skrevet

Hei!

Vi var på Tusenfryd i forfjor og hadde det helt supert. Vi var der i to dager. Dette var to uker før Norway cup og været var lett overskyet så det var lite folk. Ungene stod ikke i kø en eneste gang. Da de var ferdig med en ting så løp de rundt og fikk være med i neste omgang.

Man kan si at vi fikk max ut av besøket.

Når man har unger som er med på omtrent alt, og slipper å stå så mye i kø, så må jeg si at jeg synes det er verd hver krone. Da foretrekker jeg å betale en fast inngangssum slik at man slipper å betale for hver greie man skal prøve....

At maten kan være dyr er jeg vel delvis enig i. Den første dagen var vi der om ettmiddagen og fikk derfor sondert terrenget. Andre dagen kom vi om morgenen og hadde med oss baguetter og pålegg slik at vi kun hadde ett måltid som vi kjøpte i parken. (Vi var der fra de åpnet til de stengte). Da syntes jeg ikke det var så ille.

Litt penger går det jo, men det er nå ikke så ofte vi har ferie heller.... Ungene snakker enda om hvor gøy de hadde det.

Synd dere hadde det så kjipt. Dere har nok i allefall vært uheldig med tidspunktet.

mvh

Gjest Mor Åse
Skrevet

Tvinger? Selvsagt tvinges en når unga skal på Tusenfryd. Skulle jeg overlatt hele greia til fruen kanskje?

Du vet jo ikke hva du snakker om, ditt naut. Få deg unger sjøl, og nekt dem en tur på tivoli.

Da skal nok DOL-pipa få en annen lyd.

At du har dårlig kondis får stå for din regning!!!! Hvis du ikke klarer å dytte en en tralle med unger får du be dem om å gå selv.

Er de for små til å gå selv, har de neppe bedt om en tur på Tusenfryd på egenhånd. Det finnes noe som heter barnevogn.

Jeg har selv vært på Tusenfryd med MINE egne barn, JA jeg har barn og jeg har vært der TO ganger til og med!!!

Selv yngstemann på 2,5 år klarte faktisk å bruke bena sine og gå SELV. Når man har hele dagen, trenger man heller ikke å stresse og pese rundt, men det er LOV til å ta seg GOD TID. Ingen som står bak deg for å stresse deg opp, det er også DU som setter grenser for rakkerunger du selv har valgt å ta med deg.

Jeg valgte å bære en sekkk hvor vi oppbevarte tingene, det finnes dessuten oppbevaringsbokser til sekker, kjølebag'er o.l.

Ikke regn med å få skikkelige svar, når du bruker den tonen der, din sytepave. Verre enn en unge, du!!!

Se og begynn å oppfør deg som en voksen mann og ikke som en drittunge.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg blir med ;o)

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg synes Tusenfryd er morsomt. Det koster rundt 250,- å komme inn, så jeg synes ikke det er så forferdelig dyrt, sammenlignet med andre fornøyelser, byturer og liknende. Og når du har betalt inngangspengene, kan du kjøre alt du vil av karuseller.

Ja, godteri og hurtimat er dyrt der inne, men du velger selv hva du vil kjøpe. Du kan ta med picnickurv og slå deg ned i gresset.

De selger øl på resturanten, som heter Vertshuset, tror jeg.

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...