Gå til innhold

Tusen(lapper)fryd!

Anbefalte innlegg

Gjest Sniff
Skrevet

Har en liten fornemmelse at du ikke startet på turen med det beste humøret? Kanskje med en liten diskusjon om hvorvidt dere skulle dra - som du tapte? Man kommer langt med en positiv innstilling, vet du...

Men så elsker jeg også tivoli, da! Og ungene dine hadde det vel gøy? Og hva med fruen?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

10

• flisa

8

• Lurveline

7

• shandy

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla
Skrevet

Halvfulle? Får vel ikke kjøpt eller drukket alkohol på Tusenfryd? At det er rådyrt er jeg enig i, men at berg- og dalbaner er noe dritt er jeg ikke enig i. Synes Tusenfryd er gøy ennå jeg! ; ) Bare ikke de tinga som får innvollene til å ramle ut da...

Skrevet

Halvfulle? Får vel ikke kjøpt eller drukket alkohol på Tusenfryd? At det er rådyrt er jeg enig i, men at berg- og dalbaner er noe dritt er jeg ikke enig i. Synes Tusenfryd er gøy ennå jeg! ; ) Bare ikke de tinga som får innvollene til å ramle ut da...

Jeg vil tro at du har sterkere innvoller enn meg da.Samme hvilken karusell det er,så er jeg redd for at innvollene mine skal dette ut.:o)

Skrevet

At du har dårlig kondis får stå for din regning!!!! Hvis du ikke klarer å dytte en en tralle med unger får du be dem om å gå selv.

Er de for små til å gå selv, har de neppe bedt om en tur på Tusenfryd på egenhånd. Det finnes noe som heter barnevogn.

Jeg har selv vært på Tusenfryd med MINE egne barn, JA jeg har barn og jeg har vært der TO ganger til og med!!!

Selv yngstemann på 2,5 år klarte faktisk å bruke bena sine og gå SELV. Når man har hele dagen, trenger man heller ikke å stresse og pese rundt, men det er LOV til å ta seg GOD TID. Ingen som står bak deg for å stresse deg opp, det er også DU som setter grenser for rakkerunger du selv har valgt å ta med deg.

Jeg valgte å bære en sekkk hvor vi oppbevarte tingene, det finnes dessuten oppbevaringsbokser til sekker, kjølebag'er o.l.

Ikke regn med å få skikkelige svar, når du bruker den tonen der, din sytepave. Verre enn en unge, du!!!

Se og begynn å oppfør deg som en voksen mann og ikke som en drittunge.

Jæ driter vel i hva folk svarer, mehe.

Gjest barnas dag
Skrevet

Well, jeg glemte å føye til at dette hælvetes sirkuset ligger i en bratt skråning, så dersom du døtter rundt på ei tralle full av unger og diverse medbragte remedier, så bør kondisen stå i forhold.

Forøvrig synes jeg det er best at folk flest gjør seg opp sin egen mening, jeg har bare ytret min. Og sett fra mitt ståsted er det ikke verdt det.

Har du spurt ungene dine om de synes det er verd det? Det er nok mange voksne som ikke ville satt sin fot der hadde det ikke vært for at det er en så stor glede for barna.

Gjest midia
Skrevet

Var på Tusenfryd forrige uke.

Mye gåing ble det og penga fikk bein å gå på.

Det som vi reagerte på var alle disse bodene med aktiviteter som kostet 20 kroner. Det var ekstremt vanskelig å vinne,og var du så heldig å vant så fikk du en bitteliten kosedyr ting.

Disse bodene florerte det av på tusenfryd.

Men vi storkosa oss med karusell kjøring og bading.

Fast food maten var ikke mye dyrere enn på Burger King.

Skrevet

Har du spurt ungene dine om de synes det er verd det? Det er nok mange voksne som ikke ville satt sin fot der hadde det ikke vært for at det er en så stor glede for barna.

«-Det er nok mange voksne som ikke ville satt sin fot der hadde det ikke vært for at det er en så stor glede for barna...-»

My point exactly! Men dessverre kom jeg i skade for å velte kaffekoppene til de sedvanlige DOL-fjollene fordi jeg brukte en gammel flisgubbe-retorikk.

Og det er intet som skaper mer tivoli enn det!

Skrevet

«-Det er nok mange voksne som ikke ville satt sin fot der hadde det ikke vært for at det er en så stor glede for barna...-»

My point exactly! Men dessverre kom jeg i skade for å velte kaffekoppene til de sedvanlige DOL-fjollene fordi jeg brukte en gammel flisgubbe-retorikk.

Og det er intet som skaper mer tivoli enn det!

*LOL*

Skrevet

Vil kanskje heller kalle det en "idiolekt". Sånn språk idioter snakker ;-)

Well, it takes one to know one.

Og det var hadelandsk.

Hadet

Gjest grei fyr
Skrevet

Jæ driter vel i hva folk svarer, mehe.

....så kan du også droppe å komme på DOL!!!!

Skrevet

....så kan du også droppe å komme på DOL!!!!

...å bestemme hvem som skal ferdes på DOL.

Men er du heldig, så kanskje jeg blir utestengt for å ha bedt deg passe dine egne saker.

Skrevet

Hehe, ja det var litt av en søndag - med besøk fra Trøndelag, min fetter, hans kone og deres 3 halvvoksne sønner, våre to jenter og vårt lille barnebarn på 2 år og du og jeg- ja, da var minibussen (Smith-bussen) full! Gutta hadde gledet seg lenge, og våre jenter var blitt like "guttete" etter et par dager med disse gutta i huset. Så Tusenfryd stod på programmet både for liten og stor. Jeg hadde pakket en kjølebag og en ryggsekk full av mat, drikke, bleier, håndklær, våtservietter og restene av en lønning...For oss kostet inngangen nesten 1000 kroner - og det er mye når man egentlig ikke har råd, men er vertskap for en familie som aldri hadde vært der....Vi var oppå alt barnevakt en uke for barnebarnet :)....og den som måtte trille henne, det var du! Ingen er vel så glad i karuseller som meg! og du hadde valget - du kunne vært hjemme med henne, hehe.

Vi psyket et par som satt på et flott bord i skyggen av et tre, - og da de gikk, så benket vi oss til slik garvede Tusenfrydgjester gjør - med ferdig oppskjærtre brødskiver - og imens hadde også eldstesønnen og samboeren til de som var på besøk hos oss også dukket opp. Det ble mat til 12 sultne mennesker det! En svære kakeboks med oppskjær fra Svinesund, smør, brus, minitomater, agurk - you name it. HA! Du åt så mye atte! - og barnebarnet var til og med med på en tur i tømmerrenna med meg og jentene, mens du holdt vogna så den ikke skulle tippe av alt pikkpakket. Da var du rørt og kjøpte nøkkelring med bilde av henne, din blautfisk! :)

Så var vi 12 nede på SuperSplash! - Du store som vi lo av de som ikke visste at man blir splashet på "brygga" der - folk i sin peneste søndagsstas som ble "miss wet T-shirt" i løpet av noen sekunder - det var underholding for mesteparten av penga! HOHO!

Og fetteren min som fikk iskremmannen til neste å få utslett da han gjentok på trøndersk - alvorlig; "æ ska få ein me' og ein uten, - ein liten og ein stor!" - hehehe, iskremmannen skjønte ikke at han ble spøket med!

Å lage tivoli her på DOL er det enkleste i verden - i alle fall for deg - hehe, du må være gal...:-)

Skrevet

...å bestemme hvem som skal ferdes på DOL.

Men er du heldig, så kanskje jeg blir utestengt for å ha bedt deg passe dine egne saker.

Næh,da vet jeg av en viss frøken med en iq på 76,som skulle vært utestengt for leeeenge sia.Så det så!

Skrevet

Hehe, ja det var litt av en søndag - med besøk fra Trøndelag, min fetter, hans kone og deres 3 halvvoksne sønner, våre to jenter og vårt lille barnebarn på 2 år og du og jeg- ja, da var minibussen (Smith-bussen) full! Gutta hadde gledet seg lenge, og våre jenter var blitt like "guttete" etter et par dager med disse gutta i huset. Så Tusenfryd stod på programmet både for liten og stor. Jeg hadde pakket en kjølebag og en ryggsekk full av mat, drikke, bleier, håndklær, våtservietter og restene av en lønning...For oss kostet inngangen nesten 1000 kroner - og det er mye når man egentlig ikke har råd, men er vertskap for en familie som aldri hadde vært der....Vi var oppå alt barnevakt en uke for barnebarnet :)....og den som måtte trille henne, det var du! Ingen er vel så glad i karuseller som meg! og du hadde valget - du kunne vært hjemme med henne, hehe.

Vi psyket et par som satt på et flott bord i skyggen av et tre, - og da de gikk, så benket vi oss til slik garvede Tusenfrydgjester gjør - med ferdig oppskjærtre brødskiver - og imens hadde også eldstesønnen og samboeren til de som var på besøk hos oss også dukket opp. Det ble mat til 12 sultne mennesker det! En svære kakeboks med oppskjær fra Svinesund, smør, brus, minitomater, agurk - you name it. HA! Du åt så mye atte! - og barnebarnet var til og med med på en tur i tømmerrenna med meg og jentene, mens du holdt vogna så den ikke skulle tippe av alt pikkpakket. Da var du rørt og kjøpte nøkkelring med bilde av henne, din blautfisk! :)

Så var vi 12 nede på SuperSplash! - Du store som vi lo av de som ikke visste at man blir splashet på "brygga" der - folk i sin peneste søndagsstas som ble "miss wet T-shirt" i løpet av noen sekunder - det var underholding for mesteparten av penga! HOHO!

Og fetteren min som fikk iskremmannen til neste å få utslett da han gjentok på trøndersk - alvorlig; "æ ska få ein me' og ein uten, - ein liten og ein stor!" - hehehe, iskremmannen skjønte ikke at han ble spøket med!

Å lage tivoli her på DOL er det enkleste i verden - i alle fall for deg - hehe, du må være gal...:-)

LOL, du må ikke oute gubben slik at noen tror at han har en myk side. Han kan jo miste hele renommèet sitt her inne :o)

Skrevet

LOL, du må ikke oute gubben slik at noen tror at han har en myk side. Han kan jo miste hele renommèet sitt her inne :o)

HUff,- jeg må være trøtt! :)

Skrevet

Næh,da vet jeg av en viss frøken med en iq på 76,som skulle vært utestengt for leeeenge sia.Så det så!

meg? - :-)

Skrevet

meg? - :-)

Hmm... er du en frøken med iq på 76 da?

Skrevet

HUff,- jeg må være trøtt! :)

Jeg tror du kan ta det helt med ro flisa ;)

Artig innlegg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...