Gå til innhold

Hvordan forholde seg til deltidsjobber ..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er arbeidsledig over lengre tid, og man vet at det er svært økonomisk ugenialt å jobbe deltid ..

Skal man da søke på deltids-stillinger?

Er det forsvarlig mht bedriftene at man tar en jobb man kanskje slutter i uker/få måneder senere fordi man fikk tilbud om hel stilling et annet sted?

Hva er moralsk(?) riktig, å ta en jobb man vet man vil slutte i dersom man finner en fullstilling man kan få, eller å ikke søke på deltidsstillinger og motta dagpenger ..?

Gjest Mor Åse
Skrevet

Hvis det var meg, ville jeg ha søkt alt av jobber som var av interesse, deltid og heltid.

Kanskje åpner det seg muligheter hvis man får jobben. Kan være man kan få jobbe ekstra ved sykdom/ferie o.l, eller at det til tider kan være mye å gjøre.

Jeg ville i alle fall ikke utelukket deltidsjobber og mottatt dagpenger i stedet.

En ting er å motta dagpenger, men da bør man samtidig søke alt av jobber som er av interesser, enten de er heltid eller deltid.

Noe annet ville jeg følt som å snylte, hvis jeg ikke har gjort mitt liksom..

Skrevet

Hvis det var meg, ville jeg ha søkt alt av jobber som var av interesse, deltid og heltid.

Kanskje åpner det seg muligheter hvis man får jobben. Kan være man kan få jobbe ekstra ved sykdom/ferie o.l, eller at det til tider kan være mye å gjøre.

Jeg ville i alle fall ikke utelukket deltidsjobber og mottatt dagpenger i stedet.

En ting er å motta dagpenger, men da bør man samtidig søke alt av jobber som er av interesser, enten de er heltid eller deltid.

Noe annet ville jeg følt som å snylte, hvis jeg ikke har gjort mitt liksom..

Ja, det var jo ikke av økonomiske grunner heller siden personen jeg snakker om (sambo) bare har 3000 kr mnd i dagpenger.

Men har hittil følt at det var feil å ta en deltidsjobb når man "kom til å slutte uansett".

Gjest Mor Åse
Skrevet