Gå til innhold

Hvordan forholde seg til deltidsjobber ..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er arbeidsledig over lengre tid, og man vet at det er svært økonomisk ugenialt å jobbe deltid ..

Skal man da søke på deltids-stillinger?

Er det forsvarlig mht bedriftene at man tar en jobb man kanskje slutter i uker/få måneder senere fordi man fikk tilbud om hel stilling et annet sted?

Hva er moralsk(?) riktig, å ta en jobb man vet man vil slutte i dersom man finner en fullstilling man kan få, eller å ikke søke på deltidsstillinger og motta dagpenger ..?

Gjest Mor Åse
Skrevet

Hvis det var meg, ville jeg ha søkt alt av jobber som var av interesse, deltid og heltid.

Kanskje åpner det seg muligheter hvis man får jobben. Kan være man kan få jobbe ekstra ved sykdom/ferie o.l, eller at det til tider kan være mye å gjøre.

Jeg ville i alle fall ikke utelukket deltidsjobber og mottatt dagpenger i stedet.

En ting er å motta dagpenger, men da bør man samtidig søke alt av jobber som er av interesser, enten de er heltid eller deltid.

Noe annet ville jeg følt som å snylte, hvis jeg ikke har gjort mitt liksom..

Skrevet

Hvis det var meg, ville jeg ha søkt alt av jobber som var av interesse, deltid og heltid.

Kanskje åpner det seg muligheter hvis man får jobben. Kan være man kan få jobbe ekstra ved sykdom/ferie o.l, eller at det til tider kan være mye å gjøre.

Jeg ville i alle fall ikke utelukket deltidsjobber og mottatt dagpenger i stedet.

En ting er å motta dagpenger, men da bør man samtidig søke alt av jobber som er av interesser, enten de er heltid eller deltid.

Noe annet ville jeg følt som å snylte, hvis jeg ikke har gjort mitt liksom..

Ja, det var jo ikke av økonomiske grunner heller siden personen jeg snakker om (sambo) bare har 3000 kr mnd i dagpenger.

Men har hittil følt at det var feil å ta en deltidsjobb når man "kom til å slutte uansett".

Gjest Mor Åse
Skrevet

Ja, det var jo ikke av økonomiske grunner heller siden personen jeg snakker om (sambo) bare har 3000 kr mnd i dagpenger.

Men har hittil følt at det var feil å ta en deltidsjobb når man "kom til å slutte uansett".

Hmmm, ja det er vanskelig det der.

Søkte selv på en deltidsjobb for få år siden, dette var på kun 60%.

Det viste seg relativt raskt at behovet var mye større, og jeg har aldri jobbet 60% i den stillingen.

Det har vært 100% og til dels mer jobbing enn det også.

Så jeg er i alle fall sjeleglad for at jeg søkte på den jobben.

Hvis han gir inntrykk av at han er interessert i å jobbe mest mulig, vil det jo kommer frem der at han helst ønsker 100% stilling.

Det er mange arb.givere som er forsiktige av øk. årsaker, men som på lengre sikt har behov for mer arb.kraft.

Det skal uansett ikke mye til å matche 3000 kr. i dagpenger, så jeg ville ha satset på å søke både deltids-og heltidsjobber.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg ville søkt i vei på deltidsjobber. Ofte får man jo også en fot innenfor og det blir mer jobbing enn det står i stillingsbeskrivelsen.

Molly Mandy
Skrevet

Ikke lett i det hele tatt, det der.

Personlig føler jeg at det blir ekkelt å se sjefen i øynene om jeg sier opp en jobb etter 2 mnd. eller lignende.

Men som mange av mine venner hele tiden sier til meg: Ta hensyn til deg selv!

Og det er jo riktig det.

Men så var det den samvittigheten, da....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...