Spenning Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Nå er tiden inne for å dra til skogs å plukke blåbær. Det står store mengder å venter på å bli plukket. Båbær er en antioksydant med mendgder av nyttige stoffer for kropp og sjel. Den bedrer nattsynet, hjelper mot de fleste sykdommer, infeksjoner og diare. I tillegg får du en fin tur i naturen, blå finggre og blå tenner med blåfargen går bort med litt sitronvann. Les ukebladet om alle blåbærets egenskaper. 0 Siter
astridny Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Og ingenting er så godt som brødskive med rørt blåbær. Nam Nam. Jeg gleder meg allerede til vi skal ut å plukke. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Har en del blåbær jeg plukka i fjor i frysern.. Skulle lage blåbærlikør til jul, men kom aldri så langt.. Hadde ikke nok bær. Så i år skal jeg prøve å få plukka mer og sette bæra i sprit og sukker.: ) Blir nyyyydelig likør. Også er det så koselig med hjemmelaget blåbærlikør i jula, for det minner om bestefar - han lagde alltid det. : ) 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Har en del blåbær jeg plukka i fjor i frysern.. Skulle lage blåbærlikør til jul, men kom aldri så langt.. Hadde ikke nok bær. Så i år skal jeg prøve å få plukka mer og sette bæra i sprit og sukker.: ) Blir nyyyydelig likør. Også er det så koselig med hjemmelaget blåbærlikør i jula, for det minner om bestefar - han lagde alltid det. : ) Hmm..det var en god idé.. Vi har ofte tenkt vi skulle lage noe likør, men glemmer det hvert år. Hvor mye bær, sukker & sprit tar du? 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Satt og kikka på en svær blåbærtue i mange timer i dag, men gadd ikke å hente skoa mine for å tråkke i grasset... Kos deg! 0 Siter
Spenning Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Skrevet 28. juli 2004 Satt og kikka på en svær blåbærtue i mange timer i dag, men gadd ikke å hente skoa mine for å tråkke i grasset... Kos deg! Takk, koser meg. Plukket mange liter tirsdag også. Eneste minus er blåsvarte fingre. det meste gikk av med sitrondråper. Nå er frysern klar med Blåbær, Jordbær og Bringebær. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.