Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er tiden inne for å dra til skogs å plukke blåbær. Det står store mengder å venter på å bli plukket. Båbær er en antioksydant med mendgder av nyttige stoffer for kropp og sjel. Den bedrer nattsynet, hjelper mot de fleste sykdommer, infeksjoner og diare. I tillegg får du en fin tur i naturen, blå finggre og blå tenner med blåfargen går bort med litt sitronvann. Les ukebladet om alle blåbærets egenskaper.

Skrevet

Og ingenting er så godt som brødskive med rørt blåbær.

Nam Nam.

Jeg gleder meg allerede til vi skal ut å plukke.

Gjest Pricilla
Skrevet

Har en del blåbær jeg plukka i fjor i frysern.. Skulle lage blåbærlikør til jul, men kom aldri så langt.. Hadde ikke nok bær. Så i år skal jeg prøve å få plukka mer og sette bæra i sprit og sukker.: ) Blir nyyyydelig likør. Også er det så koselig med hjemmelaget blåbærlikør i jula, for det minner om bestefar - han lagde alltid det. : )

Gjest Sniff
Skrevet

Har en del blåbær jeg plukka i fjor i frysern.. Skulle lage blåbærlikør til jul, men kom aldri så langt.. Hadde ikke nok bær. Så i år skal jeg prøve å få plukka mer og sette bæra i sprit og sukker.: ) Blir nyyyydelig likør. Også er det så koselig med hjemmelaget blåbærlikør i jula, for det minner om bestefar - han lagde alltid det. : )

Hmm..det var en god idé.. Vi har ofte tenkt vi skulle lage noe likør, men glemmer det hvert år. Hvor mye bær, sukker & sprit tar du?

Skrevet

Satt og kikka på en svær blåbærtue i mange timer i dag, men gadd ikke å hente skoa mine for å tråkke i grasset...

Kos deg!

Skrevet

Satt og kikka på en svær blåbærtue i mange timer i dag, men gadd ikke å hente skoa mine for å tråkke i grasset...

Kos deg!

Takk, koser meg. Plukket mange liter tirsdag også. Eneste minus er blåsvarte fingre. det meste gikk av med sitrondråper.

Nå er frysern klar med Blåbær, Jordbær og Bringebær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...