Gå til innhold

Ang. sykepenger og slikt

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet!
Skrevet

Jeg har fått utbetalt sykepenger som trygdekontoret tydeligvis mener at jeg ikke har krav på. Det er snakk om vel 100 000kr. Jeg mener at jeg har krav på dem. Har pratet med trygdekontoret noen ganger, og det siste jeg hørte fra dem, var at juristen deres hadde sett på saken, og kommet fram til at jeg ikke hadde sykepengerett, men at ingenting var avgjort enda! Denne samtalen fant sted 16.april!

Har ikke mottatt noe fra dem skriftlig, og jeg fikk beskjed om at dersom de hadde oversett at legen hadde skrevet på sykemeldingen at jeg var student, så ville det gå på dem.

Jeg fant for en stund siden den første sykemeldingen min, og der står det svart på hvitt at jeg var student, og hadde en deltidsjobb i tillegg.

Da jeg pratet med saksbehandleren 16.april, sa hun det at hun bare ville opplyse meg om det han hadde sagt, og at hun ble borte uken etter, slik at jeg ikke ville høre noe før uken etter det igjen! Og jeg har altså ikke hørt et kløyva ord!

Jeg har ca 1/4 av pengene stående på konto, men har behov for å bruke noen av dem nå, da vi har mye som må kjøpes, siden vi skal bli foreldre! Har ikke noe lyst til å bruke av dem, da jeg ikke vet enda om jeg må betale tilbake eller ikke. Men jeg ser på det sånn at sannsynligheten for at jeg skal høre noe fra dem, blir mindre for hver dag som går! Og alt dem har sagt, har dem jo sagt muntlig, og jeg burde kanskje mottatt noe skriftlig først...

Jeg tør ikke ringe trygdekonoret å spørre, for jeg er redd for hva dem skal si. Ikke tør jeg å ringe for å spørre om fødselspenger og slikt, for jeg er redd for at de skal si noe sånt som at jeg ikke blir å få fødselspenger pga dette...

Noen som har noen gode råd/forslag å komme med??

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg synes du bør ringe og snakke med dem. Min erfaring er at offentlige etater ikke glemmer penger de skal ha. Så har du ikke rett på pengene, krever de dem før eller senere.

Bedre å være føre var...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...