Gå til innhold

Rasisme???

Gjest Unnskyl at jeg spør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri på noe forum eller i virkeligheten, for den saks skyld, lest/hørt noen som kommer med så mye vås som signaturen "Sør".

Takk i like måte.

Med vennlig hilsen

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Lurveline

22

• Goliath

7

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke for å forsvare Sør på noen måte (stiller meg nøytral i den debatten) men hvordan i all verden skal man vite at du er dyslektiker ut fra det innlegget? Eller kjenner dere hverandre fra før?

Må man alltid gå ut fra at innlegg med skrivefeil er skrevet av en dyslektiker og av den grunn unngå å kommentere det?

Men hvorfor angrep Sør meg som person? Bare fordi jeg refererte en episode fra Kina som vitner om rasisme der?

Skrevet

Hva er poenget med å kommentere skrivefeil i det hele tatt?

Nei, hvorfor ikke skrive SMS-språk alle sammen?

Egentlig bør vi vel bare glemme alt som heter skole?

Skrevet

jeg spør igjen: Hvorfor angriper du dyslektikere (her: meg) istedenfor å holde deg til saken. Hvorfor angrep du meg -- bare fordi jeg satte fokus på rasisme i Kina?

Hvor "angriper jeg dyslektikere"?

Skrevet

Hvor "angriper jeg dyslektikere"?

I ditt første innlegg skrev du:

"Man må jo bare konstatere at det også blant verdens 1,2 milliarder kinesere finnes folk som er like tåpelige som deg."

Hvorfor kaller du meg tåpelig?

Ut fra konteksten er det rimelig å anta at det er på grunn av det følgende -- for du fortsetter med å skrive:

"God bedring, og det staves 'unnskyld' med 'd'."

Her impliserer du at jeg ikke er frisk -- du ønsker meg god bedring. Og du påpeker stavefeil. Er det da rart at jeg tolker dette som et angrep på meg fordi jeg er dyslektiker?

Uansett, Sør, du kommer ikke utenom, at du angriper meg personlig med å kalle meg tåpelig.

Hvorfor gjør du det? ...bare fordi jeg ikke liker rasistiske holdninger?

Forklar deg!

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg, men hvor nøye er det at man glemmer en _d_ i et helt innlegg?

Er vi ikke inne på det som heter tom for argumenter, begynner å spikke fliser?

Dyselektiker eller ei.

_Spesielt_ når man ikke skriver korrekt selv. ;)

Skrevet

I ditt første innlegg skrev du:

"Man må jo bare konstatere at det også blant verdens 1,2 milliarder kinesere finnes folk som er like tåpelige som deg."

Hvorfor kaller du meg tåpelig?

Ut fra konteksten er det rimelig å anta at det er på grunn av det følgende -- for du fortsetter med å skrive:

"God bedring, og det staves 'unnskyld' med 'd'."

Her impliserer du at jeg ikke er frisk -- du ønsker meg god bedring. Og du påpeker stavefeil. Er det da rart at jeg tolker dette som et angrep på meg fordi jeg er dyslektiker?

Uansett, Sør, du kommer ikke utenom, at du angriper meg personlig med å kalle meg tåpelig.

Hvorfor gjør du det? ...bare fordi jeg ikke liker rasistiske holdninger?

Forklar deg!

I det innlegget du refererer til,så vet ikke sør at du er dyslektiker.

Forøvrig så er det vel deg han "angriper" og ikke dyslektikere generelt.

Gjest det heter barna (hah!!)
Skrevet

Nei, hvorfor ikke skrive SMS-språk alle sammen?

Egentlig bør vi vel bare glemme alt som heter skole?

Høh!

..sier du som skriver "barnene" .

petter smart
Skrevet

Du skriver: "Jeg våger å påstå at nordmenn er blant de mest fordomsfrie i verden når det gjelder å akseptere andres religion, kultur og "oppførsel" hos de som kommer til Norge fra utlandet."

Med tanke på hva "utlendinger" har måtte tåle av europeere, så er den påstanden så tragisk at den faktisk er morsom.

Du er enda mindre saklig enn til vanlig i dag. Feriemodus?

Hvorfor ikke svare på spørsmålet? Er det ikke slik at folk fra andre land som regel er mye mer rasistiske enn nordmenn?

På hvilken måte rettferdiggjør tidligere rasisme fra europere, rasisme mot nordmenn?

Hvorfor ikke leve i nåtiden? Det som skjedde for mange hundre år siden har liten relevans nå.

Du skuffer meg sør, enda mer enn du bruker å gjøre.

Skrevet

Høh!

Og du skriver aldri feil??

Innrømmer gjerne at jeg gjør det jeg.

Skrevet

Sør impliserer at jeg 1) er syk (-> han ønsker meg faktisk god bedring!) og 2) kaller meg tåpelig og 3) kommenterer skrivefeil i mitt innlegg.

Dette er helt typisk for mennesker som ønsker å mobbe dyslektikere: vi blir kalt syke, tåpelige og får aldri fred for at vi her og der staver et ord feil.

Men uansett: Sør angriper meg som person -- og den eneste grunnen for dette angrepet, som det er mulig å lese ut fra innlegget, er at jeg er tåpelig. Det sies ikke direkte hvorfor jeg er tåpelig, men av innlegget Sør skriver, er det iallfall to muligheter:

a) fordi jeg i mitt innlegg påpeker rasisme og/eller B) fordi jeg skriver et eller flere ord feil.

At du ikke synes det gjør noe at Sør angriper meg som person, får stå for din regning...

Jeg beklager at jeg ikke er flink med gjeldende ortografi; jeg håper du kan miskunne deg over meg.

Gjest skriveleifen
Skrevet

Og du skriver aldri feil??

Innrømmer gjerne at jeg gjør det jeg.

Jg inrømmer jærne at jg skriver feil. Men da er jeg ivertfal ike så dum at jeg klager på andre.

petter smart
Skrevet

Det er ifølge DOLs regler ikke lov å angripe innleggsskrivere.

Men det er jo typisk sør å ta mannen og ikke ballen. Han har som vanlig ingen argumenter å komme med.

Skrevet

Du er enda mindre saklig enn til vanlig i dag. Feriemodus?

Hvorfor ikke svare på spørsmålet? Er det ikke slik at folk fra andre land som regel er mye mer rasistiske enn nordmenn?

På hvilken måte rettferdiggjør tidligere rasisme fra europere, rasisme mot nordmenn?

Hvorfor ikke leve i nåtiden? Det som skjedde for mange hundre år siden har liten relevans nå.

Du skuffer meg sør, enda mer enn du bruker å gjøre.

Jeg kan ikke se at jeg har rettferdigjort noen som helst rasisme....

Selvsagt finnes det rasisme i Kina - hvorfor skulle det ikke det? Det er selvsagt akkurat like tåpelig som all annen rasisme.

Skrevet

Høh!

Nei, det er lov å skrive både "barna" og "barnene". :-)

Sjekk ordboken!

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger
Skrevet

Du skriver: "Jeg våger å påstå at nordmenn er blant de mest fordomsfrie i verden når det gjelder å akseptere andres religion, kultur og "oppførsel" hos de som kommer til Norge fra utlandet."

Med tanke på hva "utlendinger" har måtte tåle av europeere, så er den påstanden så tragisk at den faktisk er morsom.

Er det ikke rart..

DOL består neppe av 98% rasister, men allikevel er 98% uenige med deg. Hvis du vil bekjempe rasisme, tror jeg du skal revurdere måten du gjør dette på, fordi metoden din fungerer særdeles dårlig.

Jeg er antagelig mer enig med deg enn Goliath og co, men det er alltid du som fremstår MER urimelig og usaklig.

Skrevet

Er det ikke rart..

DOL består neppe av 98% rasister, men allikevel er 98% uenige med deg. Hvis du vil bekjempe rasisme, tror jeg du skal revurdere måten du gjør dette på, fordi metoden din fungerer særdeles dårlig.

Jeg er antagelig mer enig med deg enn Goliath og co, men det er alltid du som fremstår MER urimelig og usaklig.

Det er en del folk her som er uenig med meg "av prinsipp" i slike saker. Og selvsagt er ikke flertallet i Norge rasister - de eneste som påstår at noen påstår slikt er folk som vil "ufarliggjøre" rasisme-begrepet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"At du ikke synes det gjør noe at Sør angriper meg som person, får stå for din regning..."

Det har jeg da aldri ment!!

Skrevet

Jg inrømmer jærne at jg skriver feil. Men da er jeg ivertfal ike så dum at jeg klager på andre.

Dette var ingen klage,kun et spørsmål om vedkommende ikke skriver feil.

Pleier aldri å rette på andres skrivefeil.

Skrevet

Sør impliserer at jeg 1) er syk (-> han ønsker meg faktisk god bedring!) og 2) kaller meg tåpelig og 3) kommenterer skrivefeil i mitt innlegg.

Dette er helt typisk for mennesker som ønsker å mobbe dyslektikere: vi blir kalt syke, tåpelige og får aldri fred for at vi her og der staver et ord feil.

Men uansett: Sør angriper meg som person -- og den eneste grunnen for dette angrepet, som det er mulig å lese ut fra innlegget, er at jeg er tåpelig. Det sies ikke direkte hvorfor jeg er tåpelig, men av innlegget Sør skriver, er det iallfall to muligheter:

a) fordi jeg i mitt innlegg påpeker rasisme og/eller B) fordi jeg skriver et eller flere ord feil.

At du ikke synes det gjør noe at Sør angriper meg som person, får stå for din regning...

Jeg beklager at jeg ikke er flink med gjeldende ortografi; jeg håper du kan miskunne deg over meg.

"At du ikke synes det gjør noe at Sør angriper meg som person, får stå for din regning..."

Det har jeg da aldri ment!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...