Gå til innhold

Rasisme???

Gjest Unnskyl at jeg spør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

*ler*

Det er så "hyggelig" med slike fordomsfulle mennesker som deg - slik at vi kan le av deg.

Hvem som viser mest fordomsfullhet i denne tråden, og som man etter din påstand dermed kan le av - er vel heller en helt annen?

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Lurveline

22

• Goliath

7

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Med tanke på hva andre aksepterer, så har du neppe underbygging for din påstand.

Der tror jeg nok de aller fleste vil være særdeles uenig med deg Sør.

Skrevet

Men hvorfor angrep Sør meg som person? Bare fordi jeg refererte en episode fra Kina som vitner om rasisme der?

Fordi det er slik Sør er, enkelt og greit. Men du eller andre får ikke lov å gjøre det samme - angripe ham som person. Da er du/dere dumme, rassister, brunskjorter etc. etc. etc.

"..........................."

Skrevet

I ditt første innlegg skrev du:

"Man må jo bare konstatere at det også blant verdens 1,2 milliarder kinesere finnes folk som er like tåpelige som deg."

Hvorfor kaller du meg tåpelig?

Ut fra konteksten er det rimelig å anta at det er på grunn av det følgende -- for du fortsetter med å skrive:

"God bedring, og det staves 'unnskyld' med 'd'."

Her impliserer du at jeg ikke er frisk -- du ønsker meg god bedring. Og du påpeker stavefeil. Er det da rart at jeg tolker dette som et angrep på meg fordi jeg er dyslektiker?

Uansett, Sør, du kommer ikke utenom, at du angriper meg personlig med å kalle meg tåpelig.

Hvorfor gjør du det? ...bare fordi jeg ikke liker rasistiske holdninger?

Forklar deg!

Sør har for vane å komme med personkarakteristikker og spydigheter overfor de som har andre meninger enn han.

I tillegg har han også for vane når han blir kritisert for dette, å skrive:

"Diskuter sak og ikke Sør".

Som du sikkert forstår så synes Sør at ett sett "regler" skal gjelde for andre, og noe helt annet for han.

Han er en utpreget "gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør" person, og det kan svært ofte føre til mye morsom lesing her.

Så ta ikke det Sør skriver verken seriøst eller personlig.

Sør er Sør - og du må bare ta det han skriver så underholdende som det kan være:-)

Skrevet

Du skriver: "Jeg våger å påstå at nordmenn er blant de mest fordomsfrie i verden når det gjelder å akseptere andres religion, kultur og "oppførsel" hos de som kommer til Norge fra utlandet."

Med tanke på hva "utlendinger" har måtte tåle av europeere, så er den påstanden så tragisk at den faktisk er morsom.

Hva de må tåle av hverandre er nesten enda mer morsomt. Kompisene dine i Zimbabwe og Sør-Afrika borger jo for det.

Og de er neimen ikke alene.

Skrevet

Men hvorfor angrep Sør meg som person? Bare fordi jeg refererte en episode fra Kina som vitner om rasisme der?

Signaturen sør angriper deg som person fordi han stort sett er lens for annet enn edder og galle. Av alle debattanter jeg har møtt på Internett er signaturen sør den desidert dårligste, kunnskapsmessig, retorisk og hva alminnelig folkeskikk angår.

Skrevet

"At du ikke synes det gjør noe at Sør angriper meg som person, får stå for din regning..."

Det har jeg da aldri ment!!

Det virker ikke som om du reagerer på Sørs mange personangrep... men meg anklager du for å trekke en logisk konklusjon av Sørs innlegg.

Ja, ja...

Skrevet

Med tanke på hva andre aksepterer, så har du neppe underbygging for din påstand.

..."underbygging"?

Jeg mener: når vi først snakker om språkbruk.

:)

Skrevet

I det innlegget du refererer til,så vet ikke sør at du er dyslektiker.

Forøvrig så er det vel deg han "angriper" og ikke dyslektikere generelt.

«-Forøvrig så er det vel deg han "angriper" og ikke dyslektikere generelt. -»

Eh...? Så da er det lissom okay? Legg forøvrig merke til at fyren forsvant som en skremt hest. Skulle nesten tro at han hadde evnen til å skamme seg.

*henger over gjerdet sammen med skvaldrekjerringene*

Skrevet

Det virker ikke som om du reagerer på Sørs mange personangrep... men meg anklager du for å trekke en logisk konklusjon av Sørs innlegg.

Ja, ja...

Om sør har mange personangrep aner ikke jeg noe om.

Jeg skrev kun ut fra det som ble svart her.

Jeg skrev det som jeg oppfattet det.Jeg synes ikke at sør "angrep" alle dyslektikere.

Skrevet

«-Forøvrig så er det vel deg han "angriper" og ikke dyslektikere generelt. -»

Eh...? Så da er det lissom okay? Legg forøvrig merke til at fyren forsvant som en skremt hest. Skulle nesten tro at han hadde evnen til å skamme seg.

*henger over gjerdet sammen med skvaldrekjerringene*

Jeg synes ikke at personangrep er greit nei.Men synes ikke at sør "angriper" alle dyslektikere.

Skrevet

Ja, ja...

Forøvrig så synes ikke jeg heller at det er greit med personangrep.

Skrevet

Om sør har mange personangrep aner ikke jeg noe om.

Jeg skrev kun ut fra det som ble svart her.

Jeg skrev det som jeg oppfattet det.Jeg synes ikke at sør "angrep" alle dyslektikere.

Jeg har heller ikke skrevet at Sør angriper alle dyslektikere; men jeg har tillatt meg å påpeke det faktum at Sør i sitt første innlegg angriper meg fordi jeg har en skrivefeil. I samme innlegg kaller Sør meg tåpelig og ønsker meg god bedring.

Jeg tror de fleste dyslektikere er vant til å bli sykeliggjort, å bli utskjelt for å være "tåpelig" og/eller å få påpekt alle skrivefeil.

Er det da rart at jeg tolker Sørs noe spesielle innlegg som et angrep mot meg som person, og da rettet mot min dysleksi?

Men som dyslektiker kan det jo selvsagt godt tenkes at jeg ikke klarer å lese Sørs innlegg riktig -- og derfor ikke riktig forstår hva Sør forsøker å skrive.

Så derfor spør jeg deg:

Hvordan mener du en skal forstå Sørs første innlegg til meg?

(-- som et saklig svar?)

Skrevet

Forøvrig så synes ikke jeg heller at det er greit med personangrep.

Fint om du sier fra til Sør om det.

Jeg blir nemlig ordentlig lei meg av at Sør kaller meg "tåpelig" og impliserer at jeg er syk -- ene og alene (?) på grunn av skrivefeil...

Dettet er noe jeg som dyslektiker har opplevd før. Og jeg er så lei av den mobbingen Sør her står for.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg synes ikke at personangrep er greit nei.Men synes ikke at sør "angriper" alle dyslektikere.

Det er åpenlyst at Sør angriper noen.

Hvis han ikke angriper dyslektikere generelt, så er det personangrep mot trådstarteren. Og det mener du ikke er ok. Fint, jeg er enig.

Skrevet

Det var heller ikke det jeg påpekte. Jeg sier at sør går løs på alle som er uenig med ham, og opptrer ufint og usaklig. Dette tar seg dårlig ut for en som ønsker å fremstille seg selv som «mr. Rettskaffen».

Skrevet

Det var heller ikke det jeg påpekte. Jeg sier at sør går løs på alle som er uenig med ham, og opptrer ufint og usaklig. Dette tar seg dårlig ut for en som ønsker å fremstille seg selv som «mr. Rettskaffen».

Tenker "Sør" har avslørt seg ganske grundig i denne tråden...

Skrevet

Skal man konkludere med at de ikke vet bedre, eller skal man bortforklare det med noe annet.

Mon tro hva som hadde skjedd hvis en norsk gjeng sto og snakket, pekte og lo av en utlending? Jeg har hverken sett, hørt om, eller opplevd at noen har vært utsatt for noe sånt av nordmenn. De kan nok tenke sitt, men å åpenlyst gjøre narr av folk på den måten - neppe.

Skrevet

Jeg har heller ikke skrevet at Sør angriper alle dyslektikere; men jeg har tillatt meg å påpeke det faktum at Sør i sitt første innlegg angriper meg fordi jeg har en skrivefeil. I samme innlegg kaller Sør meg tåpelig og ønsker meg god bedring.

Jeg tror de fleste dyslektikere er vant til å bli sykeliggjort, å bli utskjelt for å være "tåpelig" og/eller å få påpekt alle skrivefeil.

Er det da rart at jeg tolker Sørs noe spesielle innlegg som et angrep mot meg som person, og da rettet mot min dysleksi?

Men som dyslektiker kan det jo selvsagt godt tenkes at jeg ikke klarer å lese Sørs innlegg riktig -- og derfor ikke riktig forstår hva Sør forsøker å skrive.

Så derfor spør jeg deg:

Hvordan mener du en skal forstå Sørs første innlegg til meg?

(-- som et saklig svar?)

Du, unnskyld at JEG spør, men er du signaturen "mislykket". Tar jeg feil, så ber jeg om unnskyldning, men det er noe med skrivemåten her...

Er du ny, eller skriver anonymt, så vil jeg bare si at du må ikke bry deg om hva sør skriver. Han er ekspert i å prøve å fremstille andre som tullinger, men har ofte - jeg sier ofte, en tendens til å fremstå som den største selv.

Skrevet

Signaturen sør angriper deg som person fordi han stort sett er lens for annet enn edder og galle. Av alle debattanter jeg har møtt på Internett er signaturen sør den desidert dårligste, kunnskapsmessig, retorisk og hva alminnelig folkeskikk angår.

Likevel har du jo aldri klart å motargumentere ETT eneste svar fra meg til deg.

Så det sier vel en del om deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...