Gå til innhold

Rasisme???

Gjest Unnskyl at jeg spør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der tror jeg nok de aller fleste vil være særdeles uenig med deg Sør.

Ja, det er nok ingenting som er så lett som å overbevise folk om at de er så mye snillere enn alle andre, og at denne snillheten blir utnyttet.

Hitler var ekspert på slikt.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Lurveline

22

• Goliath

7

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sør har for vane å komme med personkarakteristikker og spydigheter overfor de som har andre meninger enn han.

I tillegg har han også for vane når han blir kritisert for dette, å skrive:

"Diskuter sak og ikke Sør".

Som du sikkert forstår så synes Sør at ett sett "regler" skal gjelde for andre, og noe helt annet for han.

Han er en utpreget "gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør" person, og det kan svært ofte føre til mye morsom lesing her.

Så ta ikke det Sør skriver verken seriøst eller personlig.

Sør er Sør - og du må bare ta det han skriver så underholdende som det kan være:-)

Det er fint hvis du kan diskutere sak, istedet for "Sør".

Skrevet

Jeg har heller ikke skrevet at Sør angriper alle dyslektikere; men jeg har tillatt meg å påpeke det faktum at Sør i sitt første innlegg angriper meg fordi jeg har en skrivefeil. I samme innlegg kaller Sør meg tåpelig og ønsker meg god bedring.

Jeg tror de fleste dyslektikere er vant til å bli sykeliggjort, å bli utskjelt for å være "tåpelig" og/eller å få påpekt alle skrivefeil.

Er det da rart at jeg tolker Sørs noe spesielle innlegg som et angrep mot meg som person, og da rettet mot min dysleksi?

Men som dyslektiker kan det jo selvsagt godt tenkes at jeg ikke klarer å lese Sørs innlegg riktig -- og derfor ikke riktig forstår hva Sør forsøker å skrive.

Så derfor spør jeg deg:

Hvordan mener du en skal forstå Sørs første innlegg til meg?

(-- som et saklig svar?)

"jeg spør igjen: Hvorfor angriper du dyslektikere (her: meg)..."

Ut av dette mener jeg at du sier at sør angriper dyslektikere.

Skrevet

Likevel har du jo aldri klart å motargumentere ETT eneste svar fra meg til deg.

Så det sier vel en del om deg...

...så kan en jo snart se hvor lite det er å argumentere mot. Sånn som: «mer marxistisk vås fra deg»...eller «pisspreik»...eller kanskje: «den eneste jødehateren her er deg». Så vidt jeg kan erindre, så er det omtrent det eneste du har klart å lire av deg på den tiden jeg har vært på DOL.

Og nå følger du opp med: «-Så det sier vel en del om deg...-»

La meg bare gjøre deg oppmerksom på at debattene ikke handler om å si eller skrive om person, men om sak. Hvis du enda ikke har forstått det, så er det nok for sent i alle fall.

Skrevet

Skal man konkludere med at de ikke vet bedre, eller skal man bortforklare det med noe annet.

Mon tro hva som hadde skjedd hvis en norsk gjeng sto og snakket, pekte og lo av en utlending? Jeg har hverken sett, hørt om, eller opplevd at noen har vært utsatt for noe sånt av nordmenn. De kan nok tenke sitt, men å åpenlyst gjøre narr av folk på den måten - neppe.

Iallfall er det tvilsomt at en f.eks. i Tanzania ville fremstilt det som noe ufarlig og morsomt at en fra Tanzania, med typiske afrikanske karakteristika, ble ledd av i Norge -- nettopp på grun av disse fysiske kjennetegnene.

petter smart
Skrevet

Du har ikke diskutert sak i ett eneste av dine innlegg i denne tråden.

Du har enten latterliggjort innleggsskrivere eller kommet med ditt sedvanlige vås, dvs enda mer vås enn vanlig.

Skrevet

Ja, det er nok ingenting som er så lett som å overbevise folk om at de er så mye snillere enn alle andre, og at denne snillheten blir utnyttet.

Hitler var ekspert på slikt.

Jeg ventet bare på at du skulle trekke Hitler inn i dette også.......

Skrevet

Nå "overgår" du deg selv Sør.

Faktisk tror jeg du nå har satt rekord i å latterliggjøre deg selv, og egenhendig vist hvilken useriøs person du faktisk er her inne.

I denne tråden har du ene og alene slengt personlig dritt til og om de andre, og du har ikke EN eneste gang klart å holde deg til sak.

Gratulerer Sør.....

Nå kan vi vel ikke annet enn forvente at du vil gjøre ditt beste for å få denne tråden slettet, slik at vi andre ikke senere kan vise til dette for å dokumentere hvilken idioti du klarer å lire av deg.

Skrevet

"jeg spør igjen: Hvorfor angriper du dyslektikere (her: meg)..."

Ut av dette mener jeg at du sier at sør angriper dyslektikere.

Lurveline:

Jeg beklager at jeg er dyslektiker og derfor ikke klarer å skrive så godt at du forstår hva jeg mener. Men jeg prøver en gang til: Jeg har ikke benektet at jeg har hevdet at en ut fra Sørs innlegg kan nå den konklusjon at Sør angriper meg fordi jeg er dyslektiker.

Men jeg har da IKKE hevdet at Sør angriper "alle" dyslektikere! (Har jeg vel?)

Det eneste jeg har tillatt meg, er å anvende vanlige hermenutikk og å anta at Sørs angrep ikke ene og alene er rettet mot det at jeg har dysleksi -- jeg har alltså antatt at Sør har angrepet meg fordi jeg har *dysleksi*, ikke fordi *jeg* har dysleksi. (See the difference?)

Ut fra dine innlegg her er det ikke godt å si om du mener jeg overreagerer i forhold til Sørs behandling av meg. Konteksten kan være viktig. Og jeg finner ikke så mange innlegg hvor du påpeker at Sør gikk langt over grensen for anstendig "argumentasjon". Men innlegg rettet mot meg sitert "Lurveline", er det blitt en del av.

Om dette betyr at du i praksis angriper meg og tenderer mot å støtte Sør mot mine anklager om at Sør angriper meg personlig, får det være opp til andre å bedømme.

Jeg tillater meg allikevel igjen å minne om Sørs taktikk i denne debatten. 1) forsøke å stemple meg som "tåpelig", 2) antyde at jeg er syk, og 3) påpeke stavefeil.

Hvordan mener du at en skal forstå Sør her? Kan du svare meg på det? Jeg mener å erindre at jeg har spurt deg om dette tidligere, men jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar.

Som dyslektiker vet jeg en del om hvordan det er å være dyslektiker -- og hvordan det er å bli mobbet (av folk som Sør) for dysleksi. Det Sør her forsøker på, har jeg opplevd mange ganger fra mange mobbere.

For dessverre finnes det menensker i samfunnet som i mangel på saklige argumenter, søker å angripe en for personlige "feil" og "mangler" istedenfor å diskutere sak.

Etter å ha lest en del av Sørs innlegg her, overrasker det meg ikke at jeg fra den kanten blir utsatt for mobing på grunn av min dysleksi.

Og at du nærmest kommer Sør til unnsetning, er nå også notert. Hva dine motiver er, vet du best selv.

Skrevet

Lurveline:

Jeg beklager at jeg er dyslektiker og derfor ikke klarer å skrive så godt at du forstår hva jeg mener. Men jeg prøver en gang til: Jeg har ikke benektet at jeg har hevdet at en ut fra Sørs innlegg kan nå den konklusjon at Sør angriper meg fordi jeg er dyslektiker.

Det eneste jeg har tillatt meg, er å anvende vanlige hermenutikk og å anta at Sørs angrep ikke ene og alene er rettet mot det at jeg har dysleksi -- jeg har alltså antatt at Sør har angrepet meg fordi jeg har *dysleksi*, ikke fordi *jeg* har dysleksi. (See the difference?)

Ut fra dine innlegg her er det ikke godt å si om du mener jeg overreagerer i forhold til Sørs behandling av meg. Konteksten kan være viktig. Og jeg finner ikke så mange innlegg hvor du påpeker at Sør gikk langt over grensen for anstendig "argumentasjon". Men innlegg rettet mot meg sitert "Lurveline", er det blitt en del av.

Om dette betyr at du i praksis angriper meg og tenderer mot å støtte Sør mot mine anklager om at Sør angriper meg personlig, får det være opp til andre å bedømme.

Jeg tillater meg allikevel igjen å minne om Sørs taktikk i denne debatten. 1) forsøke å stemple meg som "tåpelig", 2) antyde at jeg er syk, og 3) påpeke stavefeil.

Hvordan mener du at en skal forstå Sør her? Kan du svare meg på det? Jeg mener å erindre at jeg har spurt deg om dette tidligere, men jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar.

Som dyslektiker vet jeg en del om hvordan det er å være dyslektiker -- og hvordan det er å bli mobbet (av folk som Sør) for dysleksi. Det Sør her forsøker på, har jeg opplevd mange ganger fra mange mobbere.

For dessverre finnes det menensker i samfunnet som i mangel på saklige argumenter, søker å angripe en for personlige "feil" og "mangler" istedenfor å diskutere sak.

Etter å ha lest en del av Sørs innlegg her, overrasker det meg ikke at jeg fra den kanten blir utsatt for mobing på grunn av min dysleksi.

Og at du nærmest kommer Sør til unnsetning, er nå også notert. Hva dine motiver er, vet du best selv.

Hvor lenge du gidder å krangle på dette skjønner jeg ikke noe av.

Jeg har før forklart deg at jeg ikke godtar personangrep.

Jeg skrev KUN ut i fra hvordan JEG tolket det sør skrev.

Skrevet

Lurveline:

"Men innlegg rettet mot meg sitert "Lurveline", er det blitt en del av."

Det er fordi at jeg svarer på spørsmål du stiller meg.

Skrevet

Hvor lenge du gidder å krangle på dette skjønner jeg ikke noe av.

Jeg har før forklart deg at jeg ikke godtar personangrep.

Jeg skrev KUN ut i fra hvordan JEG tolket det sør skrev.

Kan du da gi en tolkning av Sørs første innlegg til meg -- konkret: hvordan forstår du det at Sør kaller meg "tåpelig", ønsker meg god bedring og påpeker en skrivefeil?

Er ikke dette et svært usmakelig innlegg fra Sørs side?

Skrevet

"Men innlegg rettet mot meg sitert "Lurveline", er det blitt en del av."

Det er fordi at jeg svarer på spørsmål du stiller meg.

Jeg registrerer at du ikke finner grunn til å tolke Sørs innlegg som et angrep mot mennesker (ikke nødvendigvis "alle" mennesker) med dysleksi -- men da får vi kanskje tro at det kun er min dysleksi Sør ikke kan tåle?

Skrevet

Kan du da gi en tolkning av Sørs første innlegg til meg -- konkret: hvordan forstår du det at Sør kaller meg "tåpelig", ønsker meg god bedring og påpeker en skrivefeil?

Er ikke dette et svært usmakelig innlegg fra Sørs side?

"Forøvrig så er det vel deg han "angriper" og ikke dyslektikere generelt."

Er det dette som blir misforstått?

Det jeg ikke synes er riktig,er at du anklager sør for å anklage dyslektikere.Han nevner da ingenting om dyslektikere i det innlegget jeg refererte til.Det er dette jeg mener:

"Re: Rasisme???

Man må jo bare konstatere at det også blant verdens 1,2 milliarder kinesere finnes folk som er like tåpelige som deg.

Å tro noe annet ville faktisk være rasisme.

God bedring, og det staves "unnskyld" med "d".

- Sør"

Jeg synes heller ikke noe om tonen som er brukt i innlegget.

Skrevet

Jeg registrerer at du ikke finner grunn til å tolke Sørs innlegg som et angrep mot mennesker (ikke nødvendigvis "alle" mennesker) med dysleksi -- men da får vi kanskje tro at det kun er min dysleksi Sør ikke kan tåle?

Jeg skjønner overhode ikke hva du mener.Visste habn fra før at du er dyslektiker da??

Gjest skriveleifen
Skrevet

Dette var ingen klage,kun et spørsmål om vedkommende ikke skriver feil.

Pleier aldri å rette på andres skrivefeil.

"Og du skriver aldri feil??

Innrømmer gjerne at jeg gjør det jeg."

Innlegget var ikke myntet på deg.

Poenget var at Sør ikke alltid skriver så perfekt norsk han heller.

Dessuten er han dårlig til å debattere. Det er ikke saklig å påpeke skrivefeil og å kalle folk tåpelige, dumme, tragiske osv.

Skrevet

"Forøvrig så er det vel deg han "angriper" og ikke dyslektikere generelt."

Er det dette som blir misforstått?

Det jeg ikke synes er riktig,er at du anklager sør for å anklage dyslektikere.Han nevner da ingenting om dyslektikere i det innlegget jeg refererte til.Det er dette jeg mener:

"Re: Rasisme???

Man må jo bare konstatere at det også blant verdens 1,2 milliarder kinesere finnes folk som er like tåpelige som deg.

Å tro noe annet ville faktisk være rasisme.

God bedring, og det staves "unnskyld" med "d".

- Sør"

Jeg synes heller ikke noe om tonen som er brukt i innlegget.

Sør omtaler meg som 1) tåpelig, 2) syk og 3) en som ikke klarer å stave rett.

Er det da urimelig at jeg føler at Sør angriper meg for å være dyslektiker?

(Alternativtet er jo at Sør angriper meg, og meg alene, som person, og bruker min dysleksi som våpen...)

Sett at Sør skrev at en med mørk hudfarge var stygg, dum og lite hyggelig. Selv om Sør ikke nevner ordet "rase", ville det være rimelig å tolke innlegget som en rasistisk ytring...

Men det er klart: Sør nevner jo ikke ordet "dyslektiker", så da er det kanskje urimelig å peke på implikasjonen av innlegget...

I rest my case...

Skrevet

"Og du skriver aldri feil??

Innrømmer gjerne at jeg gjør det jeg."

Innlegget var ikke myntet på deg.

Poenget var at Sør ikke alltid skriver så perfekt norsk han heller.

Dessuten er han dårlig til å debattere. Det er ikke saklig å påpeke skrivefeil og å kalle folk tåpelige, dumme, tragiske osv.

Det var da meg du svarte?

Skrevet

Sør omtaler meg som 1) tåpelig, 2) syk og 3) en som ikke klarer å stave rett.

Er det da urimelig at jeg føler at Sør angriper meg for å være dyslektiker?

(Alternativtet er jo at Sør angriper meg, og meg alene, som person, og bruker min dysleksi som våpen...)

Sett at Sør skrev at en med mørk hudfarge var stygg, dum og lite hyggelig. Selv om Sør ikke nevner ordet "rase", ville det være rimelig å tolke innlegget som en rasistisk ytring...

Men det er klart: Sør nevner jo ikke ordet "dyslektiker", så da er det kanskje urimelig å peke på implikasjonen av innlegget...

I rest my case...

Jeg gir opp,du vil ikke forstå hva jeg mener likevel.

Skrevet

Jeg skjønner overhode ikke hva du mener.Visste habn fra før at du er dyslektiker da??

Lurveline:

Legg sammen:

1) Sørs påstand om at jeg er dum (ordrett "tåpelig"), 2) at jeg er syk (-> husk at Sør ønsker meg god bedring) og 3) at det eneste "feilaktige" Sør påpeker i mitt innlegg (og som følgelig kan være motivet for Sørs angrep) er en stavefeil.

De fleste dyslektikere har vært utsatt for akkurat denne formen for mobbing. At en ikke nevner ordet "dysleksi" eller "dyslektiker", forhindrer vel ikke at en kan mobbe mennesker som har vanskeligheter med rettskrivning.

Ikke alle rasister nevner ordet "rase"... etc.

På en annen side, det er jo mulig at Sørs innlegg rett og slett bare er uttrykk for et svært forvirret sinn -- og at en leter forgjeves etter noen form for logikk i de hatsek utfallene. I så fall er det ikke sikkert Sør mobber dyslektikere som sådan -- men mobbe, det gjør Sør uansett.

Med dette avslutter jeg denne debatten -- alle kan se hvem som har reagert mot Sørs mobbing og usakligheter.

...og hvem som har kommet Sør til unnsetning...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...