Gå til innhold

Rasisme???

Gjest Unnskyl at jeg spør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir opp,du vil ikke forstå hva jeg mener likevel.

Så lenge du ikke klarer å vise med henvisning til vanlige regler for hermeneutikk at min tolkning av Sørs innlegg er urimelig, blir det spesielt at du henger deg slik opp i at Sør ikke direkte nevnte ordet "dysleksi" -- it doesn't take a brain suregon to figure that out...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Lurveline

22

• Goliath

7

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lurveline:

Legg sammen:

1) Sørs påstand om at jeg er dum (ordrett "tåpelig"), 2) at jeg er syk (-> husk at Sør ønsker meg god bedring) og 3) at det eneste "feilaktige" Sør påpeker i mitt innlegg (og som følgelig kan være motivet for Sørs angrep) er en stavefeil.

De fleste dyslektikere har vært utsatt for akkurat denne formen for mobbing. At en ikke nevner ordet "dysleksi" eller "dyslektiker", forhindrer vel ikke at en kan mobbe mennesker som har vanskeligheter med rettskrivning.

Ikke alle rasister nevner ordet "rase"... etc.

På en annen side, det er jo mulig at Sørs innlegg rett og slett bare er uttrykk for et svært forvirret sinn -- og at en leter forgjeves etter noen form for logikk i de hatsek utfallene. I så fall er det ikke sikkert Sør mobber dyslektikere som sådan -- men mobbe, det gjør Sør uansett.

Med dette avslutter jeg denne debatten -- alle kan se hvem som har reagert mot Sørs mobbing og usakligheter.

...og hvem som har kommet Sør til unnsetning...

..og hvem som kverulerer og ikke _vil_ forstå...

Skrevet

..og hvem som kverulerer og ikke _vil_ forstå...

Jeg vet ikke -- kanskje det er Sør? Virker slik, etter å ha lest en del av innleggene signert Sør.

Mht. Lurvelines innlegg så er det ikke riktig lett for meg å forstå hvordan han/hun klarer å unngå å se hvor ondskapsfullt innlegget fra Sør er -- spesielt for en som har slitt så mye med dysleksi som det jeg har gjort.

Men det er gjerne lettest å sparke nedover -- aller helst på dem som allerede ligger nede?

Gjest Grumpy
Skrevet

Jeg vet ikke -- kanskje det er Sør? Virker slik, etter å ha lest en del av innleggene signert Sør.

Mht. Lurvelines innlegg så er det ikke riktig lett for meg å forstå hvordan han/hun klarer å unngå å se hvor ondskapsfullt innlegget fra Sør er -- spesielt for en som har slitt så mye med dysleksi som det jeg har gjort.

Men det er gjerne lettest å sparke nedover -- aller helst på dem som allerede ligger nede?

Folk som selv velger å legge seg ned uten grunn får skjelden sympati...

Skrevet

Folk som selv velger å legge seg ned uten grunn får skjelden sympati...

Det er meget mulig; jeg vet ikke.

Men av denne tråden er det tydelig at det fremdeles fins enkeltindivider som finner en viss glede i å mobbe mennesker som har vanskeligheter med rettskrivning. Ja, de kaller oss for "tåpelig" og ønsker oss "god bedring".

Go figure!

Skrevet

Skal man konkludere med at de ikke vet bedre, eller skal man bortforklare det med noe annet.

Mon tro hva som hadde skjedd hvis en norsk gjeng sto og snakket, pekte og lo av en utlending? Jeg har hverken sett, hørt om, eller opplevd at noen har vært utsatt for noe sånt av nordmenn. De kan nok tenke sitt, men å åpenlyst gjøre narr av folk på den måten - neppe.

Når jeg var barn var det ikke så mange av oss som hadde sett noe annet enn "hvite" nordmenn. En dag kom en svart bokselger på besøk i nabolaget, og han hadde hele dagen en hale av unger bak seg som var interessert i å se på denne mannen som var så annerledes. Broren min fikk til og med lov til å ta på håret hans, og syntes det var en stor opplevelse...

De fleste foreldrene var noe flaue på sine barns vegne, og det ble kjøpt mange eksemplarer av Solglimt-bøkene den dagen i vårt nabolag.

Dette er ikke rasisme; men en form for undring over ting man ikke har sett før.

Gjest Grumpy
Skrevet

Når jeg var barn var det ikke så mange av oss som hadde sett noe annet enn "hvite" nordmenn. En dag kom en svart bokselger på besøk i nabolaget, og han hadde hele dagen en hale av unger bak seg som var interessert i å se på denne mannen som var så annerledes. Broren min fikk til og med lov til å ta på håret hans, og syntes det var en stor opplevelse...

De fleste foreldrene var noe flaue på sine barns vegne, og det ble kjøpt mange eksemplarer av Solglimt-bøkene den dagen i vårt nabolag.

"Ting"? Man behandler vel ikke et menneske som en "rar ting" selv om man ikke har sett lignende før? Og det er forskjell på barn og voksne...

Skrevet

Lurveline:

Legg sammen:

1) Sørs påstand om at jeg er dum (ordrett "tåpelig"), 2) at jeg er syk (-> husk at Sør ønsker meg god bedring) og 3) at det eneste "feilaktige" Sør påpeker i mitt innlegg (og som følgelig kan være motivet for Sørs angrep) er en stavefeil.

De fleste dyslektikere har vært utsatt for akkurat denne formen for mobbing. At en ikke nevner ordet "dysleksi" eller "dyslektiker", forhindrer vel ikke at en kan mobbe mennesker som har vanskeligheter med rettskrivning.

Ikke alle rasister nevner ordet "rase"... etc.

På en annen side, det er jo mulig at Sørs innlegg rett og slett bare er uttrykk for et svært forvirret sinn -- og at en leter forgjeves etter noen form for logikk i de hatsek utfallene. I så fall er det ikke sikkert Sør mobber dyslektikere som sådan -- men mobbe, det gjør Sør uansett.

Med dette avslutter jeg denne debatten -- alle kan se hvem som har reagert mot Sørs mobbing og usakligheter.

...og hvem som har kommet Sør til unnsetning...

"...og hvem som har kommet Sør til unnsetning..."

Takk for den!

Du kan umulig ha lest det jeg har skrevet!

Skrevet

"Mht. Lurvelines innlegg så er det ikke riktig lett for meg å forstå hvordan han/hun klarer å unngå å se hvor ondskapsfullt innlegget fra Sør er -- spesielt for en som har slitt så mye med dysleksi som det jeg har gjort."

Jeg ser da hvor ondskapsfullt innlegget til sør er.Jeg sier da også at jeg ikke godtar sånne svar.

Les hva jeg skriver da!

Eller er du ute etter å bare kverulere??

Skrevet

Det er meget mulig; jeg vet ikke.

Men av denne tråden er det tydelig at det fremdeles fins enkeltindivider som finner en viss glede i å mobbe mennesker som har vanskeligheter med rettskrivning. Ja, de kaller oss for "tåpelig" og ønsker oss "god bedring".

Go figure!

Det får sør stå for selv!

Skrevet

Så lenge du ikke klarer å vise med henvisning til vanlige regler for hermeneutikk at min tolkning av Sørs innlegg er urimelig, blir det spesielt at du henger deg slik opp i at Sør ikke direkte nevnte ordet "dysleksi" -- it doesn't take a brain suregon to figure that out...

Ut fra det du skriver så kan jeg ikke skjønne at du har dysleksi.

Jeg skriver faktisk mye mer feil enn det du gjør:o)

Skrevet

"...og hvem som har kommet Sør til unnsetning..."

Takk for den!

Du kan umulig ha lest det jeg har skrevet!

Det var da ikke meningen at du skulle føle deg truffet... men, men :)

Skrevet

Det var da ikke meningen at du skulle føle deg truffet... men, men :)

Det er jo veldig tydelig hvem du sikter til,etter svarene dine til meg å bedømme.

Jeg føler meg ikke truffet nei,vil ha meg frabett sånne beskyldninger om at jeg "holder med" sør her.

Skrevet

"Mht. Lurvelines innlegg så er det ikke riktig lett for meg å forstå hvordan han/hun klarer å unngå å se hvor ondskapsfullt innlegget fra Sør er -- spesielt for en som har slitt så mye med dysleksi som det jeg har gjort."

Jeg ser da hvor ondskapsfullt innlegget til sør er.Jeg sier da også at jeg ikke godtar sånne svar.

Les hva jeg skriver da!

Eller er du ute etter å bare kverulere??

ps..jeg mente ikke at _du_ var den kverulerende part her... ;)

Skrevet

Det er jo veldig tydelig hvem du sikter til,etter svarene dine til meg å bedømme.

Jeg føler meg ikke truffet nei,vil ha meg frabett sånne beskyldninger om at jeg "holder med" sør her.

Jeg har ikke beskyldt deg for å holde med Sør -- hvordan dine noe spesielle innlegg best skal forstås, er nok ikke jeg, som dyslektiker, den rette til å avgjøre :)

Jeg tror imidlertid det er åpent og klart for alle og enhver hvem som i denne debatten reagerte på Sørs personangrep -- og hvem som ev. kom Sør til unnsetning.

Skrevet

Jeg har ikke beskyldt deg for å holde med Sør -- hvordan dine noe spesielle innlegg best skal forstås, er nok ikke jeg, som dyslektiker, den rette til å avgjøre :)

Jeg tror imidlertid det er åpent og klart for alle og enhver hvem som i denne debatten reagerte på Sørs personangrep -- og hvem som ev. kom Sør til unnsetning.

Du gir deg ikke...

Skrevet

Du gir deg ikke...

Vel -- det virker som du forventer at du både skal kunne initiere og avslutte en samtale?!

Noen forventer visst både i pose og sekk...

Ungdommen av idag!!

:)

Skrevet

Hei frosken,

Nei, men det er vel ingen som påstår at slikt er rasisme heller?

Men når voksne mennesker i Norge gjør det samme, så blir det noe helt annet. (Med mindre vi snakker om 90-åringer som har bodd isolert på en øy hele livet.) Vi som er voksne har da ingen unnskyldning om "uvitenhet" eller lignende hvis vi skulle oppføre oss rasistisk.

Med vennlig hilsen

Gjest Larsen i Porten :..:..:..:
Skrevet

Hei frosken,

Nei, men det er vel ingen som påstår at slikt er rasisme heller?

Men når voksne mennesker i Norge gjør det samme, så blir det noe helt annet. (Med mindre vi snakker om 90-åringer som har bodd isolert på en øy hele livet.) Vi som er voksne har da ingen unnskyldning om "uvitenhet" eller lignende hvis vi skulle oppføre oss rasistisk.

Med vennlig hilsen

Det sammen gjelder naturlig nok voksne mennesker i Kina som ler av ansiktsformen til såkalt etnisk norske...

Skrevet

Det sammen gjelder naturlig nok voksne mennesker i Kina som ler av ansiktsformen til såkalt etnisk norske...

Ja, selvsagt er det likt "begge veier".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...