Gå til innhold

Har du en god resturant å anbefale i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh, har akkurat sett over resturanter i Oslo på gule sider, jammen ikke lett å vite hva man skal velge. Jeg om min kjære skal spise ute for første gang på lenge og har tenkt å ha en deilig dagstur til Oslo med folkemuseet på dagen og middag på kvelden.

Først og fremst har vi tenkt på indisk mat, noen som kan anbefale en god indisk resturant i sentrum?

Men vi er også åpen for andre typer resturanter som er bra. Nevn i fleng! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når du har tilgang til internet er det urutinert å sjekke ut restauranter via Gule Sider.

Det ultimate er selvfølgelig å sjekke ut restaurantanmeldelser i diverse nettaviser.

F.eks. Dagbladet, VG og Aftenposten.

Selv vil jeg anbefale Palace Grill. Bedre mat har jeg aldri smakt. Sjekk dem ut.

Skrevet

Big Horn.

Bedre mat enn det finner du ikke.

Særlig vis du liker biff.

fuji1365380447
Skrevet

Det kommer an på hva slags mat du liker, og hvor mye penger du vil bruke.

Liker du sushi, så er det mange gode steder. F.eks Sushi og Wok på Aker Brygge. Ikke spesielt dyrt, og det er Happy Hour frem til kl 19. Hvis du vil slå på stortromma er Alex Sushi stedet! Fantastisk mat og strålende service. Men litt dyrt.

Hvis du har lyst på litt mer krydret mat, så er det flere gode tapas-resturanter i Oslo. Delicatessen på Grunerløkka har billig og god tapas i et hyggelig miljø - ekte løkka-stemning! Hvis du vil ha mer eksklusiv stemning runt tapas, så er Plata tapasbar stedet.

Liker du østlig inspirert mat, så er enten Phla eller Xich Lo kjent for å lage svært god mat.

Ellers så er vist Ylajali helt fantastisk, men der har jeg ikke vært selv.

Bare gjør meg en tjeneste!? Ikke gå på standard turistfeller på Aker Brygge eller Karl Johan som TGIF`s eller noe sånt, når dere endelig har muligheten til å prøve noe nytt!

fuji1365380447
Skrevet

Big Horn.

Ærlig talt. Big Horn!!??

Kjedeligere mat finner du ikke, spør du meg!

Nei, man får finne på noe litt mer spenstig når man endelig har muligheten.

Makan.

Gjest Pricilla
Skrevet

Når du har tilgang til internet er det urutinert å sjekke ut restauranter via Gule Sider.

Det ultimate er selvfølgelig å sjekke ut restaurantanmeldelser i diverse nettaviser.

F.eks. Dagbladet, VG og Aftenposten.

Selv vil jeg anbefale Palace Grill. Bedre mat har jeg aldri smakt. Sjekk dem ut.

Hvor ligger palace grill`? Har de alt mulig der? Hvordan er prisene? Jeg går igjen på de samme stedene og vil prøve noe nytt..-

fuji1365380447
Skrevet

Hvor ligger palace grill`? Har de alt mulig der? Hvordan er prisene? Jeg går igjen på de samme stedene og vil prøve noe nytt..-

Ligger i Vika, rett ved Solli Plass.

Gjest Big Mac
Skrevet

Hvis du vil ha god indisk mat, og ikke er altfor godt kjent i Oslo, er vel Agra (aker brygge) et trygt valg.

Gjest Amanda Sofie
Skrevet

Big Horn.

Big horn er helt standard og fryktelig kjedelig. Biff med bakt potet, mais og bernaise kan du lage hjemme hver dag om du vil, og sikkert finne tilsvarende i hvilken som helst norsk by.

Dinner er en veldig bra kinesisk restaurant i sentrum:

http://fredag.dagbladet.no/fredag/2004/04/05/395202.html

Skrevet

Det kommer an på hva slags mat du liker, og hvor mye penger du vil bruke.

Liker du sushi, så er det mange gode steder. F.eks Sushi og Wok på Aker Brygge. Ikke spesielt dyrt, og det er Happy Hour frem til kl 19. Hvis du vil slå på stortromma er Alex Sushi stedet! Fantastisk mat og strålende service. Men litt dyrt.

Hvis du har lyst på litt mer krydret mat, så er det flere gode tapas-resturanter i Oslo. Delicatessen på Grunerløkka har billig og god tapas i et hyggelig miljø - ekte løkka-stemning! Hvis du vil ha mer eksklusiv stemning runt tapas, så er Plata tapasbar stedet.

Liker du østlig inspirert mat, så er enten Phla eller Xich Lo kjent for å lage svært god mat.

Ellers så er vist Ylajali helt fantastisk, men der har jeg ikke vært selv.

Bare gjør meg en tjeneste!? Ikke gå på standard turistfeller på Aker Brygge eller Karl Johan som TGIF`s eller noe sånt, når dere endelig har muligheten til å prøve noe nytt!

Hva er egentlig tapas for noe?

Skrevet

Ærlig talt. Big Horn!!??

Kjedeligere mat finner du ikke, spør du meg!

Nei, man får finne på noe litt mer spenstig når man endelig har muligheten.

Makan.

Der er jeg helt uenig.

Både foretten og hovedretten er nydelig.

Skrevet

Hvis jeg skulle ut i kveld, så hadde jeg gått på Nambo på Majorstuen. Det er en asiatisk (vietnamesisk, kanskje?) restaurant som har god mat og billige priser. Siden det ikke koster mye der, så kan man sitte i en evighet med både forrett, hovedrett og dessert. Jeg elsker det stedet, men det kan være vanskelig å få bord noen ganger.

Se anmeldelse hos Dagbladet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet du hvor Bollywood ligger? Palace Reserva - altså den delen av Palace Grill hvor det er mulig å reservere bord - ligger i samme lokale som Bollywood.

Prisene er nok litt over middels, men ikke avskrekkende. Mener å huske at det koster rundt 450 kroner for en 4-retters meny. I tillegg fikk vi en "for-forrett" før disse rettene kom på bordet.

Det som koster er uansett vinen, men det er faen skjæra meg verdt det en sjelden gang! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Big horn er helt standard og fryktelig kjedelig. Biff med bakt potet, mais og bernaise kan du lage hjemme hver dag om du vil, og sikkert finne tilsvarende i hvilken som helst norsk by.

Dinner er en veldig bra kinesisk restaurant i sentrum:

http://fredag.dagbladet.no/fredag/2004/04/05/395202.html

Tviler på at du lager like god biff selv! :)

Men ellers er jeg enig med deg, selv om jeg ikke ville vært det for et par år siden.

I en ekstremt spennende matverden er det nesten en skam ikke å prøve andre steder enn Big Horn.

Skrevet

Beste indiske jeg har spist på må være "Rehmans" i Thorvald Meyers gate. De er i en klasse for seg.

Ellers er thaimaten på Bangkok Thai på grønland nydelig, og noe jeg alltid vender tilbake til!!

Uansett hvor dere måtte dra: kos dere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...