Gjest Prøvd?? Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Noen som har prøvd det, eller andre lignende produkter? God/dårlig erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det eneste som fungerer er kosthold og trening. Det skulle ikke engang være nødvendig å fortelle dette i år 2004. Fram til folk som sannsynligvis er tjukkere i hue enn noen andre steder finner ut at det ikke finnes noen enkle løsninger, vil nordmenn fortsette å bli feitere og feitere. Det er helt fantastisk at enkelte aldri lærer. Helt utrolig Lykke til og god bedring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reductil kan hjelpe for noen Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det eneste som fungerer er kosthold og trening. Det skulle ikke engang være nødvendig å fortelle dette i år 2004. Fram til folk som sannsynligvis er tjukkere i hue enn noen andre steder finner ut at det ikke finnes noen enkle løsninger, vil nordmenn fortsette å bli feitere og feitere. Det er helt fantastisk at enkelte aldri lærer. Helt utrolig Lykke til og god bedring. Dette stemmer ikke helt lenger. Det finnes reseptpliktige legemidler som kan være en god hjelp for noen, se. f.eks. http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2217795 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvd?? Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det eneste som fungerer er kosthold og trening. Det skulle ikke engang være nødvendig å fortelle dette i år 2004. Fram til folk som sannsynligvis er tjukkere i hue enn noen andre steder finner ut at det ikke finnes noen enkle løsninger, vil nordmenn fortsette å bli feitere og feitere. Det er helt fantastisk at enkelte aldri lærer. Helt utrolig Lykke til og god bedring. Uff..det der var ikke hyggelig lesning... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Uff..det der var ikke hyggelig lesning... Ubehagelig, men sant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Dette stemmer ikke helt lenger. Det finnes reseptpliktige legemidler som kan være en god hjelp for noen, se. f.eks. http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2217795 Så vidt jeg har lest så vil Reductil sørge for at du mister mye av matlysten din, og det er beregnet på svært overvektige mennesker. Dersom dette ikke bare er teori, og personen som bruker det har et problem med at han/hun spiser alt for mye, så vil selvfølgelig mindre mat fungere. Men i hovedsak er det ikke mindre mat som for de fleste er problemet. Problemet for de fleste er at de spiser feil mat. Ikke for mye mat. Ofte spiser de til og med for lite mat. Selvsagt i kombinasjon med en ekstremt lat livsstil. Og i disse tilfellene vil selvfølgelig ikke Reductil fungere. Selv ikke effedrin - verdens mest brukte ulovlige slankepreparat - har noen særlig effekt dersom man ikke spiser korrekt og trener. Og selv om man spiser og trener korrekt er resultatene svært begrensede, og ikke engang noe som kan sammenlignes med relevansen av sunnere mat i riktige mengder, samt trening. Det blir mildt sagt å tro på julenissen dersom man kjøper at et preparat som er å få kjøpt på resept i Norge - et av verdens strengeste land hva kosttilskudd og medisiner angår - vil ha noen som helst signifikant verdi. Men som sagt: Snakker vi om en 140 kg tung jente som sliter med at hun hver dag dytter i seg 7000 kcal, så vil det selvsagt hjelpe dersom Reductil får denne jenta til å kutte ned til 5000 kcal om dagen. De fleste er dog ikke så ekstreme, og er man så sykelig overvektig bør man uansett ta seg en tur til legen. De av dere som trenger å miste 5, 10 eller 20 kg med fett rundt magen og over rumpa, trenger dog helt annen hjelp enn det medisiner kan hjelpe dere med. Kom dere opp av sofaen og se litt på hva dere dytter i gapet. Da er mye gjort. ...sier jeg som har en Big One Pepperoni i ovnen nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det eneste som fungerer er kosthold og trening. Det skulle ikke engang være nødvendig å fortelle dette i år 2004. Fram til folk som sannsynligvis er tjukkere i hue enn noen andre steder finner ut at det ikke finnes noen enkle løsninger, vil nordmenn fortsette å bli feitere og feitere. Det er helt fantastisk at enkelte aldri lærer. Helt utrolig Lykke til og god bedring. Er delvis enig med deg. Vet ikke hva Slank-o-fort er for noe men andre ting som cambridge, nutrilett osv hjelper jo, så lenge man i tillegg trimmer og legger om kostholdet. Det som IKKE funker er jo om man etter endt kur hopper i matfatet og spiser akkurat som før. Gjør man det kommer all vekten på igjen og gjerne noen kilo ekstra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reductil kan hjelpe for noen Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Så vidt jeg har lest så vil Reductil sørge for at du mister mye av matlysten din, og det er beregnet på svært overvektige mennesker. Dersom dette ikke bare er teori, og personen som bruker det har et problem med at han/hun spiser alt for mye, så vil selvfølgelig mindre mat fungere. Men i hovedsak er det ikke mindre mat som for de fleste er problemet. Problemet for de fleste er at de spiser feil mat. Ikke for mye mat. Ofte spiser de til og med for lite mat. Selvsagt i kombinasjon med en ekstremt lat livsstil. Og i disse tilfellene vil selvfølgelig ikke Reductil fungere. Selv ikke effedrin - verdens mest brukte ulovlige slankepreparat - har noen særlig effekt dersom man ikke spiser korrekt og trener. Og selv om man spiser og trener korrekt er resultatene svært begrensede, og ikke engang noe som kan sammenlignes med relevansen av sunnere mat i riktige mengder, samt trening. Det blir mildt sagt å tro på julenissen dersom man kjøper at et preparat som er å få kjøpt på resept i Norge - et av verdens strengeste land hva kosttilskudd og medisiner angår - vil ha noen som helst signifikant verdi. Men som sagt: Snakker vi om en 140 kg tung jente som sliter med at hun hver dag dytter i seg 7000 kcal, så vil det selvsagt hjelpe dersom Reductil får denne jenta til å kutte ned til 5000 kcal om dagen. De fleste er dog ikke så ekstreme, og er man så sykelig overvektig bør man uansett ta seg en tur til legen. De av dere som trenger å miste 5, 10 eller 20 kg med fett rundt magen og over rumpa, trenger dog helt annen hjelp enn det medisiner kan hjelpe dere med. Kom dere opp av sofaen og se litt på hva dere dytter i gapet. Da er mye gjort. ...sier jeg som har en Big One Pepperoni i ovnen nå! Medikamenter kan selvfølgelig ikke gjøre hele jobben, men for mange med en del kilo for mye kan Reductil gi et vesentlig bidrag til vektnedgang. De eksempler du angir er altfor ekstreme, man trenger ikke spise mange tusen kalorier daglig for å ha opparbeidet seg en betydelig overvekt. Litt for mye mat daglig over lang tid, vil kunne gi stor overvekt etter noen år for de som er disponerte for dette. Reductil kan minske matlysten, holder forbrenningen oppe selv under lavt kaloriinntak, samt ser ut til å minske søthunger hos mange. Endel overvektige har selvfølgelig et svært usunt kosthold, mens andre ganske enkelt spiser for mye av sunne matvarer. Generaliseringer fremmer sjelden forståelse :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Er delvis enig med deg. Vet ikke hva Slank-o-fort er for noe men andre ting som cambridge, nutrilett osv hjelper jo, så lenge man i tillegg trimmer og legger om kostholdet. Det som IKKE funker er jo om man etter endt kur hopper i matfatet og spiser akkurat som før. Gjør man det kommer all vekten på igjen og gjerne noen kilo ekstra. Cambridge, Nutrilet og andre lavkaloridietter, er ikke bare sløsing med penger, men også farlig. Klart man vil gå ned noen kilo dersom man ikke spiser, men det er vann og muskler man i hovedsak mister, noe som medfører at fettprosenten går opp. Når man igjen sjokkerer kroppen med å begynne å spise, så smeller det selvsagt skikkelig, og kiloene renner på. Har man i tillegg ødelagt forbrenningen sin som følge av slankingen, vil man også ha sørget for at man i framtiden vil ha enda vanskeligere for å miste fett. Jeg vet heller ikke hva slank-o-fort er for noe, men jeg trenger ikke å vite det for å uttale meg. Disse produktene dukker tross alt opp med nye navn flere ganger i uka, og de samme dumme damene går på reklamen gang på gang. La oss håpe det er noen av disse vidunderpillene man skal dytte i seg mens man spiser normalt, for da er det i det minste ikke farlig. Ikke for annet enn lommeboka. Det eneste som funker er en livsstilsendring. En permanent sådann. Men det hjelper ikke å si det til folk. De er for late. Ofte er også denne latskapen grunnen til at de er der de er med fett i utgangspunket. Selvsagt ikke alltid - noen er syke - men de fleste er late. Og for disse finnes det intet håp med mindre de tar til vett, noe de selvfølgelig ikke gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Medikamenter kan selvfølgelig ikke gjøre hele jobben, men for mange med en del kilo for mye kan Reductil gi et vesentlig bidrag til vektnedgang. De eksempler du angir er altfor ekstreme, man trenger ikke spise mange tusen kalorier daglig for å ha opparbeidet seg en betydelig overvekt. Litt for mye mat daglig over lang tid, vil kunne gi stor overvekt etter noen år for de som er disponerte for dette. Reductil kan minske matlysten, holder forbrenningen oppe selv under lavt kaloriinntak, samt ser ut til å minske søthunger hos mange. Endel overvektige har selvfølgelig et svært usunt kosthold, mens andre ganske enkelt spiser for mye av sunne matvarer. Generaliseringer fremmer sjelden forståelse :-) Som sagt: Hvis det minsker matlysten vil det selvsagt fungere for tungt overvektige med det problemet at de spiser for mye. De fleste som lurer på slankekurer vil aldri få utskrevet Reductil av legen i utgangspunktet, all den tid de bare har et dusin kilo eller to de skal ta av seg. Men gi disse et par år på diverse slankekurer så blir de ratt disponerte for ekstrem overvekt de også, og sånn sett vil de meget mulig få utskrevet Recuctil av legen sin om de bare tar tiden til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reductil kan hjelpe noen Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Som sagt: Hvis det minsker matlysten vil det selvsagt fungere for tungt overvektige med det problemet at de spiser for mye. De fleste som lurer på slankekurer vil aldri få utskrevet Reductil av legen i utgangspunktet, all den tid de bare har et dusin kilo eller to de skal ta av seg. Men gi disse et par år på diverse slankekurer så blir de ratt disponerte for ekstrem overvekt de også, og sånn sett vil de meget mulig få utskrevet Recuctil av legen sin om de bare tar tiden til hjelp. Ved BMI på over 30 (eller 27 hvis du har diabetes) kan legen skrive ut Reductil. For en person som er 1.72 tilsvarer det en vekt på 88,8 kg (eller 79,9). Normalvekt oppnås ved 75 kg (BMI 25). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Cambridge, Nutrilet og andre lavkaloridietter, er ikke bare sløsing med penger, men også farlig. Klart man vil gå ned noen kilo dersom man ikke spiser, men det er vann og muskler man i hovedsak mister, noe som medfører at fettprosenten går opp. Når man igjen sjokkerer kroppen med å begynne å spise, så smeller det selvsagt skikkelig, og kiloene renner på. Har man i tillegg ødelagt forbrenningen sin som følge av slankingen, vil man også ha sørget for at man i framtiden vil ha enda vanskeligere for å miste fett. Jeg vet heller ikke hva slank-o-fort er for noe, men jeg trenger ikke å vite det for å uttale meg. Disse produktene dukker tross alt opp med nye navn flere ganger i uka, og de samme dumme damene går på reklamen gang på gang. La oss håpe det er noen av disse vidunderpillene man skal dytte i seg mens man spiser normalt, for da er det i det minste ikke farlig. Ikke for annet enn lommeboka. Det eneste som funker er en livsstilsendring. En permanent sådann. Men det hjelper ikke å si det til folk. De er for late. Ofte er også denne latskapen grunnen til at de er der de er med fett i utgangspunket. Selvsagt ikke alltid - noen er syke - men de fleste er late. Og for disse finnes det intet håp med mindre de tar til vett, noe de selvfølgelig ikke gjør. joda. Jeg har tatt til vett. Bruker ikke slankekurer lengre, men har lagt om kosthold og trimmer ganske mye. Faktisk går jeg 8 km hver dag. Jeg har tidligere brukt cambrigde og gikk da ned masse. Holdt vekta i et halvt år. Men la altså ikke om kosthold og trimmet ikke den gang. Vet ikke hvordan cambridge funker nå, men den gang hadde jeg tett oppfølging av konsulent, så det ble ikke noe slankehysteri. Det er nok det som er mest farlig med disse kurene. At folk mister hodet. Til de av dere som vurderer å gå ned i vekt. Ta dere heller en lang gåtur hver dag kombinert med omlegging av kosthold. Det har jeg gjort. Har gått ned en halvkilo hver dag faktisk. Ikke så rart siden jeg ikke har bevegd meg i det hele tatt tidligere.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 joda. Jeg har tatt til vett. Bruker ikke slankekurer lengre, men har lagt om kosthold og trimmer ganske mye. Faktisk går jeg 8 km hver dag. Jeg har tidligere brukt cambrigde og gikk da ned masse. Holdt vekta i et halvt år. Men la altså ikke om kosthold og trimmet ikke den gang. Vet ikke hvordan cambridge funker nå, men den gang hadde jeg tett oppfølging av konsulent, så det ble ikke noe slankehysteri. Det er nok det som er mest farlig med disse kurene. At folk mister hodet. Til de av dere som vurderer å gå ned i vekt. Ta dere heller en lang gåtur hver dag kombinert med omlegging av kosthold. Det har jeg gjort. Har gått ned en halvkilo hver dag faktisk. Ikke så rart siden jeg ikke har bevegd meg i det hele tatt tidligere.... Men en halvkilo i fett hver dag er ikke mulig. Det er mye vann i starten. Du har dog gjort det eneste riktige, og det vil gi resultater! Omlegging av kosthold og trening er ikke bare det som fungerer best, men det eneste som fungerer. Mange sier til det: Men det tar jo sååå lang tid. Vel, det finnes ikke noe som tar kortere tid. Ikke om man vil ha varige resultater og ikke tar til takke med å miste 10 kg bestående av muskler og vann, for så å fyke opp igjen. Måtte flere følge ditt fornuftige eksempel. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Ved BMI på over 30 (eller 27 hvis du har diabetes) kan legen skrive ut Reductil. For en person som er 1.72 tilsvarer det en vekt på 88,8 kg (eller 79,9). Normalvekt oppnås ved 75 kg (BMI 25). Bruker leger fortsatt BMI som mål? Det er jo en skam. Jeg hadde aldri stolt på noen som tok utgangspunkt i et så latterlig mål. F.eks. mangler jeg bare noen kilo selv i forhold til "kraftig overvektig" i forhold til det målet. Til tross for at jeg nærmer meg vaskebrett og ikke på noen måte er veldig muskuløs nå. Men nå har det seg uansett sånn at leger flest har null kontroll på kosthold og den delen av kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har ikke prøvd, men bare navnet får meg til å rygge! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har ikke prøvd, men bare navnet får meg til å rygge! Ja, navnet høres ut som en dårlig spøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Men en halvkilo i fett hver dag er ikke mulig. Det er mye vann i starten. Du har dog gjort det eneste riktige, og det vil gi resultater! Omlegging av kosthold og trening er ikke bare det som fungerer best, men det eneste som fungerer. Mange sier til det: Men det tar jo sååå lang tid. Vel, det finnes ikke noe som tar kortere tid. Ikke om man vil ha varige resultater og ikke tar til takke med å miste 10 kg bestående av muskler og vann, for så å fyke opp igjen. Måtte flere følge ditt fornuftige eksempel. Lykke til! Glemte vel å si at jeg ammer i tillegg og drikker ca. 3 liter vann daglig. I tillegg så får jeg med mann og barn på tur etter middagen også. Her SKAL det slankes! Og på riktig måte. Jeg håper bare at jeg klarer å holde vekta nede når jeg slutter å amme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Men en halvkilo i fett hver dag er ikke mulig. Det er mye vann i starten. Du har dog gjort det eneste riktige, og det vil gi resultater! Omlegging av kosthold og trening er ikke bare det som fungerer best, men det eneste som fungerer. Mange sier til det: Men det tar jo sååå lang tid. Vel, det finnes ikke noe som tar kortere tid. Ikke om man vil ha varige resultater og ikke tar til takke med å miste 10 kg bestående av muskler og vann, for så å fyke opp igjen. Måtte flere følge ditt fornuftige eksempel. Lykke til! Jeg begynte å gå 8 km hver dag for 4 uker siden og har gått ned 300-500 gram hver dag. Det ER faktisk mulig. Men jeg hadde masse å ta av da... Tror også det er en fordel at jeg spiser knekkebrød i stedet for vanlig brød til frokost. Spiser også mindre til middag enn hva jeg har gjort før. Ikke for lite, jeg spiste bare for mye før... Og så har jeg kuttet alt av snop (bare iskrem er lov - ikke så sunt det, men det er så varmt nå på sommeren) og brus. I helgene unner jeg meg litt ekstra av mat (tenker ikke kalorier da). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.