Gå til innhold

Morderchai Vanunu livredd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for å bli glemt:

http://www.newindpress.com/NewsItems.asp?ID=IEL20040726005337&Page=L&Title=B+R+E+A+K+I+N+G++++N+E+W+S&Topic=0&

Slike konspirasjonsteorier gjør seg godt i den arabiske verden, der folkeopplysning og utdannelse ikke er så vanlig som i vestlige demokratier.

Men Vanunu tar ikke høyde for at John Kennedys bror, Robert (Bob) Kennedy ble drept av en palestiner som hevdet at drapet var en hevn for Kennedyenes standpunkt under seksdagerskrigen.

Kanskje dette vil føre til at Israel tillater denne tullingen å forlate landet, da hans troverdighet har fått en solid knekk.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg synes det er helt uhørt at Israel gir Vanuhnu en tilleggsstraff (reiseforbud) etter at han har sonet de 18 årene i fengsel som han ble dømt til - etter at han ble kidnappet av isralesk etteretning og smuglet ut av Italia mot sin vilje.

Hele saken stinker!

Skrevet

Jeg synes det er helt uhørt at Israel gir Vanuhnu en tilleggsstraff (reiseforbud) etter at han har sonet de 18 årene i fengsel som han ble dømt til - etter at han ble kidnappet av isralesk etteretning og smuglet ut av Italia mot sin vilje.

Hele saken stinker!

Selvsagt burde Israel ha gjort kort prosess med denne forræderen, slik de gjør i de fleste av de landene som protesterer høyest mot behandlingen av Vanunu.

På den annen side, jeg ser ikke poenget ved å holde på ham, for hvis han sitter på mer gradert info, så kan han overlevere det like lett innenfor Israels grenser som utenfor.

Merkelig at den israelske høysterett, som har erklært sikkerhetsgjerdet som ulovlig, ikke kan sørge for at denne klovnen forlater Israel - for godt. Det er en inkonsekvens ute og går her.

Gjest kremmt
Skrevet

Selvsagt burde Israel ha gjort kort prosess med denne forræderen, slik de gjør i de fleste av de landene som protesterer høyest mot behandlingen av Vanunu.

På den annen side, jeg ser ikke poenget ved å holde på ham, for hvis han sitter på mer gradert info, så kan han overlevere det like lett innenfor Israels grenser som utenfor.

Merkelig at den israelske høysterett, som har erklært sikkerhetsgjerdet som ulovlig, ikke kan sørge for at denne klovnen forlater Israel - for godt. Det er en inkonsekvens ute og går her.

Bare en detalj: Sikkerhetsgjerdet ble ikke erklært ulovlig. Bare en mindre del ble plassert der på steder der Høyesterett ikke kunne akseptere.

Skrevet

Bare en detalj: Sikkerhetsgjerdet ble ikke erklært ulovlig. Bare en mindre del ble plassert der på steder der Høyesterett ikke kunne akseptere.

Men slike detaljer betyr null og niks akkurat i denne saken.

Men for å kommentere dette med aksept for sikkerhetsgjerdet, media omtaler konsekvent gjerdet som «muren», gjerne krydret med referanser til en annen mur, ispedd med verbalpsykologske krumspring som «apartheid» og «statsterrorisme», alt tatt ut av enhver periodisk-historisk kontekst.

Videre er gjerdet både en politisk såvel som militær sak, så jeg er ikke alene om å finne det utidig av den israelske Høyesterett å fatte kjennelser som kompromitterer egne borgeres sikkerhet.

Forøvrig nikker jeg anerkjennende til din påminnelse, rett skal være rett.

Gjest kremmt
Skrevet

Men slike detaljer betyr null og niks akkurat i denne saken.

Men for å kommentere dette med aksept for sikkerhetsgjerdet, media omtaler konsekvent gjerdet som «muren», gjerne krydret med referanser til en annen mur, ispedd med verbalpsykologske krumspring som «apartheid» og «statsterrorisme», alt tatt ut av enhver periodisk-historisk kontekst.

Videre er gjerdet både en politisk såvel som militær sak, så jeg er ikke alene om å finne det utidig av den israelske Høyesterett å fatte kjennelser som kompromitterer egne borgeres sikkerhet.

Forøvrig nikker jeg anerkjennende til din påminnelse, rett skal være rett.

Var det et EU-organ eller domstolen i Haag som fordømte den israelske muren/gjerdet ? Husker ikke.

Mon tro hva slags holdning de har til mur/gjerde mellom katolske og protestantiske omtråder i Nord-Irland og til lignende innretning tvers over Kypros ?

I Israel er det myndighetene som setter opp mur og gjerder til beskyttelse mot palistina-arabisk terrorisme.

PLO og deres søster-organisasjoner anklager israelske myndigheter for terrorisme. Men selvstyremyndighetene setter ikke opp noe for å beskytte seg mot den påståtte terroren fra israelere...

Skrevet

Var det et EU-organ eller domstolen i Haag som fordømte den israelske muren/gjerdet ? Husker ikke.

Mon tro hva slags holdning de har til mur/gjerde mellom katolske og protestantiske omtråder i Nord-Irland og til lignende innretning tvers over Kypros ?

I Israel er det myndighetene som setter opp mur og gjerder til beskyttelse mot palistina-arabisk terrorisme.

PLO og deres søster-organisasjoner anklager israelske myndigheter for terrorisme. Men selvstyremyndighetene setter ikke opp noe for å beskytte seg mot den påståtte terroren fra israelere...

Gode poenger. Synd at det ikke finnes debattsider på nettet der en kan ta opp slike spørsmål uten å bli nedrent av pøbel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...