Gå til innhold

Barnefarens samlivsrett - spedbarn(HASTER)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må mor være til stede under fars samvær?

For at hun er den ungen er trygg på. Skal hun bare elte ungen alene med faren som er ukjent?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• snø

14

• petter smart

13

• cec5

7

Mest aktive i denne tråden

petter smart
Skrevet

Det er ikke snakk om å holde faren borte fra barnet. Barnet har krav på samvær med far. Men de første mnd må nok far belage seg på å komme på besøk til barnet. Sålenge han ikke bor sammen med barnet blir han jo som en fremmed person de første mnd uansett. Dette fordi babyer ikke husker fra uke til uke. Si meg: har du unger selv??

Du skrev "Han kan ikke engang regne med å få samvær alene med en så liten baby. "

Etter din logikk må jo også mor være en fremmed person. Et barn husker fort sine foreldre. Uansett har det ingen relevans om barnet kjenner igjen faren, det er jo litt av poenget med samvær, at de skal bli kjent med hverandre.

petter smart
Skrevet

For at hun er den ungen er trygg på. Skal hun bare elte ungen alene med faren som er ukjent?

Det samme vil jo gjelde par som lever sammen, mener du at far aldri bør få være alene med barnet?

petter smart
Skrevet

Jammen babyen er bare 6 uker. Han sover og spiser. Det må da gå an å vente noen mnd før man forlanger samvær? Evt kan han få besøke babyen en gang per uke HVIS han oppfører seg ordentlig. Å trakassere mor er jo lite smart med tanke på et fremtidig samarbeid...

Det du kaller trakassering er gjerne noe han gjør får å få samvær, noe hun tydeligvis nekter han. Da er han desperat og prøver alt for å få være sammen med sitt barn.

Tette bånd dannes svært tidlig og far bør få tid sammen med barnet fra dag 1. Selvfølgelig vil dette skje hjemme hos mor, evt at hun kommer på besøk. Det er uaktuelt å sende barnet alene hjem til far i en så ung alder.

petter smart
Skrevet

Han høres jo skikkelig grei ut...

Kan hun ikke prøve å kutte kontakten med han ned til et minimum?? Hun har nok å tenke på nå som hun har en liten baby å ta seg av, om hun ikke skal krangle med barnefaren i tillegg. Hun må ikke finne seg i dritoppførsel fra hans side.

Hun bør bare drite i fars rettigheter og hva som er det beste for barnet, og heller bare kreve inn barnebidraget - det er det viktigste.

Gjest uten signatur
Skrevet

Desverre krever det litt mer å ta vare på barnet enn å lage det...

Synd at ikke flere kan oppføre seg som voksne selv om det er slutt.

Venninnen min ønsker bare det beste for barnet, og et godt samarbeid. Mest av alt ønsker hun at forholdet skal fungere.

Men han kommer stadig med nedlatende meldinger til henne, og sier at han selv fungerer bedre som omsorgsperson enn det hun gjør!

Venninnen min blir stadig mer nedbrutt og usikker på sin morsrolle. Hun er virkelig en kjempefin mamma, og har vært flink og trygg dagmamma tidligere.

Jeg provoseres forferdelig av at hans trusler og manipulasjon, hun er livredd for at han bare skal komme og ta med seg barnet.

Derfor er det fint å vite hva hun kan slå i bordet med av rettigheter.

Gjest uten signatur
Skrevet

Det du kaller trakassering er gjerne noe han gjør får å få samvær, noe hun tydeligvis nekter han. Da er han desperat og prøver alt for å få være sammen med sitt barn.

Tette bånd dannes svært tidlig og far bør få tid sammen med barnet fra dag 1. Selvfølgelig vil dette skje hjemme hos mor, evt at hun kommer på besøk. Det er uaktuelt å sende barnet alene hjem til far i en så ung alder.

Du skriver: "Det du kaller trakassering er gjerne noe han gjør får å få samvær, noe hun tydeligvis nekter han. Da er han desperat og prøver alt for å få være sammen med sitt barn."

Neinei, vær nå litt forsiktig. Hun nekter ham overhodet ikke samvær. Han kommer hver kveld for å være sammen med barnet, og hun har ikke nektet ham noe som helst. Hun blir med til hans familie/venner, selv om hun syns det er tungt når han har den fiendtlige holdningen til henne.

Men han har fått for seg at han syns det er urettferdig at hun får så mye mer samvær med barnet enn ham selv - derfor kritiserer han hennes evner som mor, sier at han er en bedre omsorgsperson og forlanger delt omsorg. Altså han vil ha ungen hver annen uke.

Du er vel enig i at dette er drøyt når baby er 6 uker?

Skrevet

Du skriver: "Det du kaller trakassering er gjerne noe han gjør får å få samvær, noe hun tydeligvis nekter han. Da er han desperat og prøver alt for å få være sammen med sitt barn."

Neinei, vær nå litt forsiktig. Hun nekter ham overhodet ikke samvær. Han kommer hver kveld for å være sammen med barnet, og hun har ikke nektet ham noe som helst. Hun blir med til hans familie/venner, selv om hun syns det er tungt når han har den fiendtlige holdningen til henne.

Men han har fått for seg at han syns det er urettferdig at hun får så mye mer samvær med barnet enn ham selv - derfor kritiserer han hennes evner som mor, sier at han er en bedre omsorgsperson og forlanger delt omsorg. Altså han vil ha ungen hver annen uke.

Du er vel enig i at dette er drøyt når baby er 6 uker?

Det er aldeles for drøyt, og han stresser din venninne på en lite voksen måte. Hun kan miste melken, og hennes stress overføres på ungen.

Jeg syntes ikke det virker som om denne mannen tenker klart i det hele tatt. Han har iallefall ikke ungens beste i tankene - men sitt, hva nå det skulle være. Ute etter å slippe barnebidrag fra første stund kanskje? Dette sier jeg i og med hun ikke stenger han ute, men gjør så godt hun kan. Det er for ille at enkelte menn ikke kan klare å tenke i det hele tatt.

Hvis han virkelig hadde brydd seg om barnet sitt, så hadde han ikke oppført seg slik mot mor. Slik han opptrer nå, er det ingen rettsal i norge som tildeler han noe som helst. Ei heller legger han grunnlaget for et godt sammarbeid dem imellom tilrette.

Han gjør så godt han kan for å psyke henne ut - vær der, og støtt henne. Ikke la han klare å få henne enda mer fortvilet.

Gjest uten signatur
Skrevet

Det er aldeles for drøyt, og han stresser din venninne på en lite voksen måte. Hun kan miste melken, og hennes stress overføres på ungen.

Jeg syntes ikke det virker som om denne mannen tenker klart i det hele tatt. Han har iallefall ikke ungens beste i tankene - men sitt, hva nå det skulle være. Ute etter å slippe barnebidrag fra første stund kanskje? Dette sier jeg i og med hun ikke stenger han ute, men gjør så godt hun kan. Det er for ille at enkelte menn ikke kan klare å tenke i det hele tatt.

Hvis han virkelig hadde brydd seg om barnet sitt, så hadde han ikke oppført seg slik mot mor. Slik han opptrer nå, er det ingen rettsal i norge som tildeler han noe som helst. Ei heller legger han grunnlaget for et godt sammarbeid dem imellom tilrette.

Han gjør så godt han kan for å psyke henne ut - vær der, og støtt henne. Ikke la han klare å få henne enda mer fortvilet.

Ja, han har en fiks idè om at han skal slippe å betale barnebidraget...

Gjest Daisy
Skrevet

Venninnen min ønsker bare det beste for barnet, og et godt samarbeid. Mest av alt ønsker hun at forholdet skal fungere.

Men han kommer stadig med nedlatende meldinger til henne, og sier at han selv fungerer bedre som omsorgsperson enn det hun gjør!

Venninnen min blir stadig mer nedbrutt og usikker på sin morsrolle. Hun er virkelig en kjempefin mamma, og har vært flink og trygg dagmamma tidligere.

Jeg provoseres forferdelig av at hans trusler og manipulasjon, hun er livredd for at han bare skal komme og ta med seg barnet.

Derfor er det fint å vite hva hun kan slå i bordet med av rettigheter.

Ja, det skjønner jeg jo. Var ikke ment som i at hun ikke trengte å gjøre det - snarere han som burde oppføre seg hvis det er sånn situasjonen er.

Skrevet

Hun bør bare drite i fars rettigheter og hva som er det beste for barnet, og heller bare kreve inn barnebidraget - det er det viktigste.

Jadda jadda Petter (lite) Smart. Barnebidrag er virkelig ingenting å bli rik av. Jeg får bidrag for et barn og betaler bidrag for et barn (fordi ene guttungen bor hos faren sin). Skal faren kjøpe noe dyrt (sykkel etc) er jeg gjerne med og spleiser. Dette fordi barnebidrag dekker så og si ingenting. Det er latterlige beløp man må betale. Men samtidig får jeg like lite i bidrag for min andre unge. Og ikke tro at faren hans betaler et øre ekstra.

Så å trekke inn barnebidrag her blir latterlig når det idag ikke utgjør rare beløpet.

petter smart
Skrevet

Jadda jadda Petter (lite) Smart. Barnebidrag er virkelig ingenting å bli rik av. Jeg får bidrag for et barn og betaler bidrag for et barn (fordi ene guttungen bor hos faren sin). Skal faren kjøpe noe dyrt (sykkel etc) er jeg gjerne med og spleiser. Dette fordi barnebidrag dekker så og si ingenting. Det er latterlige beløp man må betale. Men samtidig får jeg like lite i bidrag for min andre unge. Og ikke tro at faren hans betaler et øre ekstra.

Så å trekke inn barnebidrag her blir latterlig når det idag ikke utgjør rare beløpet.

Det er i alle fall mange menn som får økonomiske problemer fordi de må betale bidrag. Mange opplever at deres nye familie lider pga dårlig økonomi.

Uansett virker det som om bidraget er viktigere enn barnets beste for mange kvinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...