Gå til innhold

helsevesen, hjemmehjelp, gammel svigerfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver meg her jeg... Har gamle svigerforeldre. Svigerfar har store plager og problemer med smerter og mageproblemer. Svigermor klarer nå ikke å stelle ham alene, men vet ikke hvordan hun skal få hjelp. Vi bor 140 mil unna dessverre, de bor i Harstad.

Noen som kan komme med en smørbrødliste over hva man skal si og hvem man skal kontakte for å få hjelp? Enten hjemmehjelp, hjemmesykepleie eller sykehjem?

Han er utredet rund baut nå, men de finner "ingenting". Jeg mistenker nå likevel kreft jeg da. Men det er så fortvilet at svigermor må slite med dette alene og ikke får hjelp. Og så er fastlegen på ferie, og da er det et helvete bare å få snakket med noen i det hele tatt. Nei vettu hva!

Skrevet

Jeg syns du skal ta en telefon til hjemmesykepleien de sokner til. De kan helt sikkert svare på hvem som kan hjelpe, om de ikke kan det selv. Jeg tror nok at selve søknaden må gå gjennom fastlege, men du kan ihvertfall undersøke alt nå hvilke muligheter som finnes.

Husk at ofte må familien STÅ PÅ veldig og over tid for at de eldre skal få den hjelpen de har krav på!

Lykke til!

Skrevet

Du kan ringe hjemmetjenesten der de bor og si at de trenger hjelp. Så vil hjemmetjenesten gå på hjemmebesøk og deretter vurdere den hjelpen de kan få.

Skrevet

Ring kommunens hjemmetjenester, og forklar situasjonen. De vil da gjøre et hjemmebesøk og forsøke å komme frem til hva slags type hjelp de trenger. Man henvender seg direkte selv (evt. kan pårørende ta kontakt), og trenger ingen henvisning fra lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...