Åsemor Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Man bør kanskje kjenne sin begrensning og velge playback av og til? Lille jenta fra Norge synger kjempestygt live på Letterman. Nesten litt flaut. Men innmari tøft samtidig da! 0 Siter
pirko Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 he..tenkte akkurat det samme selv..stod jo i avisene at Letterman skrøt så fælt osv...men hun sang virkelig surt live 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Hun sang ikke særlig pent nei :-( Men bra hun sang live alikevel. Jeg har ikke sansen for folk som synger med playback og singback. Skal man være artist og synge på en scene så får man også gjøre det live. Så får man heller øve masse på å synge rent også under press. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Leste er sted at hun var veldig nervøs og dermed ble det som det ble. Playback har sine fordeler, ja ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Skrevet 27. juli 2004 he..tenkte akkurat det samme selv..stod jo i avisene at Letterman skrøt så fælt osv...men hun sang virkelig surt live Det var vel ikke så vanskelig å se at det var rutine-skryt og noe som ikke akkurat kom dypt fra hjertet...? 0 Siter
shandy Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 DET kunne jeg nesten tenke meg. Bra ellers, trenger ikke du søvn nå da, eller får du ikke sove? 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Skrevet 27. juli 2004 DET kunne jeg nesten tenke meg. Bra ellers, trenger ikke du søvn nå da, eller får du ikke sove? Sover hele dagen vettu Da kan jeg være oppe halve natta. Alt er veldig bra ja, takk som spør 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Så og si alle som synger live på letterman synger enten surt eller blir mixet helt feil. Det hørtes sikkert greit ut i studio. Hun fikk hvertfall mye mer skryt enn han vanligvis deler ut til de som er innom. Dessuten er det stort sett etablerte stjerner eller helt spesielle nykommere som får slippe til. 0 Siter
tiliti Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Synes stadig folk synger fryktelig surt på tv. Men gubben som blant annet er lydmann sier at det er et problem artistene sjelden har noe med. Som regel ligger problemet i lydopplegget i studio, enten det er miksing eller at monitorer står for lavt slik at de som synger ikke hører sin egen stemme. Ser ofte paniske "få opp lyden tegn" fra de som synger. 0 Siter
shandy Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Sover hele dagen vettu Da kan jeg være oppe halve natta. Alt er veldig bra ja, takk som spør :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Nei. Å synge surt live er veldig vanlig, selv blant de mest drevne artister. Som noen under her sier, er det ofte et problem som ligger i styringen av lyden. Men playback er patetisk, plain and simple. Det er det mest ufyselige jeg ser, og er absolutt ikke noe bedre enn en sur fremføring. Jeg så TOTO her på nrk for en tid siden, og jeg fikk nesten lyst å kaste platene jeg har av dem. SÅ lang fartstid, og så presterer de å synge et playback hvor de ikke engang har endret på en enste detalj fra plata. Og de i studioet snakket og skrøt av hvor flinke de var til å synge på scenen...ARGH! "..........................." 0 Siter
Gjest T-Puss Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Hun var nervøs. Dette er jo ganske stort for jenta. Synge foran millioner av Amerikanere. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Ja, det var litt dumt. Hun var sikkert veldig nervøs. Men det var jo utrolig morsomt da! 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Nei. Å synge surt live er veldig vanlig, selv blant de mest drevne artister. Som noen under her sier, er det ofte et problem som ligger i styringen av lyden. Men playback er patetisk, plain and simple. Det er det mest ufyselige jeg ser, og er absolutt ikke noe bedre enn en sur fremføring. Jeg så TOTO her på nrk for en tid siden, og jeg fikk nesten lyst å kaste platene jeg har av dem. SÅ lang fartstid, og så presterer de å synge et playback hvor de ikke engang har endret på en enste detalj fra plata. Og de i studioet snakket og skrøt av hvor flinke de var til å synge på scenen...ARGH! "..........................." Men det var ikke deres feil! Det var NRK som ikke tillot at de spilte live, fordi det ville koste mye mer å rigge utstyr og lyd osv. (Brodern er musiker, jeg spurte ham). Toto gjorde jo narr av hele greia, de byttet til og med instrumenter underveis, og bassisten ga skikkelig F og demonstrerte med all mulig tydelighet at han syns det var dustete å ikke få spille live. Han stod jo bare og tulla helt i utakt, og du kan være sikker på at det var med vilje! Så jeg tror heller du skal være sur på NRK enn på Toto. Bare behold platene deres du ;-) 0 Siter
Anki Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Maria Mena synger jo grusomt uansett f... da.. *grøsse* Hun synger jo så falskt at jeg får vondt om jeg hører henne synge... 0 Siter
BettyBlue Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Men det var ikke deres feil! Det var NRK som ikke tillot at de spilte live, fordi det ville koste mye mer å rigge utstyr og lyd osv. (Brodern er musiker, jeg spurte ham). Toto gjorde jo narr av hele greia, de byttet til og med instrumenter underveis, og bassisten ga skikkelig F og demonstrerte med all mulig tydelighet at han syns det var dustete å ikke få spille live. Han stod jo bare og tulla helt i utakt, og du kan være sikker på at det var med vilje! Så jeg tror heller du skal være sur på NRK enn på Toto. Bare behold platene deres du ;-) Se det, ja! :-) 0 Siter
BettyBlue Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Det var vel ikke så vanskelig å se at det var rutine-skryt og noe som ikke akkurat kom dypt fra hjertet...? Uansett, idiotisk så mye det har vært skrevet om denne lille beskjedne opptredenen i aviser og media generelt! Jeg er litt flau! Ikke mye å rope hurra for. Trodde Norge at verden skulle få en ny Madonna? Hun er ikke særlig populær i Norge heller. Jaja. Takke meg til Kings of Convenience, Turboneger, Röyksopp og Euroboys. Det er litt mer i verdensklasse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.