Gå til innhold

Hva er sosialantropologi og hva gjør en ....

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Sosialantropologi er læren om menneskets og dets kultur og hvordan dette fungerer sammen. Man lærer blant annet om identitetsoppfattning, politikk i "primitive" samfunn, hvilken betydning religion og økologi har for kulturen.

Sosialantropologer kan jobbe innen mye rart, bistand, reklame og innen kommune sektoren.

Har selv tatt 1 året med sosialantropologi, men fant opplegget for dårlig på NTNU...

Gjest Daisy
Skrevet

Sosialantropologi er læren om menneskets og dets kultur og hvordan dette fungerer sammen. Man lærer blant annet om identitetsoppfattning, politikk i "primitive" samfunn, hvilken betydning religion og økologi har for kulturen.

Sosialantropologer kan jobbe innen mye rart, bistand, reklame og innen kommune sektoren.

Har selv tatt 1 året med sosialantropologi, men fant opplegget for dårlig på NTNU...

Var det dårlig ved NTNU altså?

Har tenkt litt på det... hva var det som var dårlig da?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Var det dårlig ved NTNU altså?

Har tenkt litt på det... hva var det som var dårlig da?

Lite undervisning, vårsemesteret hadde jeg 4 timer i uka... Og vi hadde en stipendiat som ikke likte å undervise, og eller ingen "ordentlige" forelesere. Kollokviegruppene var rotete organisert, bedre å organisere på egen hånd. Ingen veiledning til den obligatoriske bokrapporten annet enn et maskinskrevet ark:/

Ellers følte jeg at det ikke førte noen vei, man lærer mye teori, men ingen praksis, og dermed er det vanskelig å vite hva man kan bruke det til.

Skrevet

Lite undervisning, vårsemesteret hadde jeg 4 timer i uka... Og vi hadde en stipendiat som ikke likte å undervise, og eller ingen "ordentlige" forelesere. Kollokviegruppene var rotete organisert, bedre å organisere på egen hånd. Ingen veiledning til den obligatoriske bokrapporten annet enn et maskinskrevet ark:/

Ellers følte jeg at det ikke førte noen vei, man lærer mye teori, men ingen praksis, og dermed er det vanskelig å vite hva man kan bruke det til.

Jeg beklager å si dette, men dette gjelder nok ikke bare for sos.ant. på NTNU, men generelt for veldig mange studier overalt i landet. Særlig nå etter at den mye omtalte kvalitetsreformen ble innført har det vært mye kaos der ingen av de universitetsansatte egentlig helt har visst hvordan ting skal fungere...

Forhåpentligvis vil det bedre seg om ikke så lenge - det er jo tross alt en *kvalitets*reform det er snakk om.

Ikke minst må jeg opplyse om at 4 timer undervisning i uken på et universitetsstudium ikke er lite.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg beklager å si dette, men dette gjelder nok ikke bare for sos.ant. på NTNU, men generelt for veldig mange studier overalt i landet. Særlig nå etter at den mye omtalte kvalitetsreformen ble innført har det vært mye kaos der ingen av de universitetsansatte egentlig helt har visst hvordan ting skal fungere...

Forhåpentligvis vil det bedre seg om ikke så lenge - det er jo tross alt en *kvalitets*reform det er snakk om.

Ikke minst må jeg opplyse om at 4 timer undervisning i uken på et universitetsstudium ikke er lite.

Vi hadde to forelseninger i uken vi, og mange falt fra forelesningene i løpet av semesteret:)

Lette etter fulltidsstudenten, men fant den ikke på universitetet, så det blir vel sjokk og starte på Høgskolestudier nå;)

Gjest Daisy
Skrevet

Sinna på "kvalitets"reformen du også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...