Gjest den ekte noor Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Sosialantropologi er læren om menneskets og dets kultur og hvordan dette fungerer sammen. Man lærer blant annet om identitetsoppfattning, politikk i "primitive" samfunn, hvilken betydning religion og økologi har for kulturen. Sosialantropologer kan jobbe innen mye rart, bistand, reklame og innen kommune sektoren. Har selv tatt 1 året med sosialantropologi, men fant opplegget for dårlig på NTNU... 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Sosialantropologi er læren om menneskets og dets kultur og hvordan dette fungerer sammen. Man lærer blant annet om identitetsoppfattning, politikk i "primitive" samfunn, hvilken betydning religion og økologi har for kulturen. Sosialantropologer kan jobbe innen mye rart, bistand, reklame og innen kommune sektoren. Har selv tatt 1 året med sosialantropologi, men fant opplegget for dårlig på NTNU... Var det dårlig ved NTNU altså? Har tenkt litt på det... hva var det som var dårlig da? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Var det dårlig ved NTNU altså? Har tenkt litt på det... hva var det som var dårlig da? Lite undervisning, vårsemesteret hadde jeg 4 timer i uka... Og vi hadde en stipendiat som ikke likte å undervise, og eller ingen "ordentlige" forelesere. Kollokviegruppene var rotete organisert, bedre å organisere på egen hånd. Ingen veiledning til den obligatoriske bokrapporten annet enn et maskinskrevet ark:/ Ellers følte jeg at det ikke førte noen vei, man lærer mye teori, men ingen praksis, og dermed er det vanskelig å vite hva man kan bruke det til. 0 Siter
lyc Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Lite undervisning, vårsemesteret hadde jeg 4 timer i uka... Og vi hadde en stipendiat som ikke likte å undervise, og eller ingen "ordentlige" forelesere. Kollokviegruppene var rotete organisert, bedre å organisere på egen hånd. Ingen veiledning til den obligatoriske bokrapporten annet enn et maskinskrevet ark:/ Ellers følte jeg at det ikke førte noen vei, man lærer mye teori, men ingen praksis, og dermed er det vanskelig å vite hva man kan bruke det til. Jeg beklager å si dette, men dette gjelder nok ikke bare for sos.ant. på NTNU, men generelt for veldig mange studier overalt i landet. Særlig nå etter at den mye omtalte kvalitetsreformen ble innført har det vært mye kaos der ingen av de universitetsansatte egentlig helt har visst hvordan ting skal fungere... Forhåpentligvis vil det bedre seg om ikke så lenge - det er jo tross alt en *kvalitets*reform det er snakk om. Ikke minst må jeg opplyse om at 4 timer undervisning i uken på et universitetsstudium ikke er lite. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Jeg beklager å si dette, men dette gjelder nok ikke bare for sos.ant. på NTNU, men generelt for veldig mange studier overalt i landet. Særlig nå etter at den mye omtalte kvalitetsreformen ble innført har det vært mye kaos der ingen av de universitetsansatte egentlig helt har visst hvordan ting skal fungere... Forhåpentligvis vil det bedre seg om ikke så lenge - det er jo tross alt en *kvalitets*reform det er snakk om. Ikke minst må jeg opplyse om at 4 timer undervisning i uken på et universitetsstudium ikke er lite. Vi hadde to forelseninger i uken vi, og mange falt fra forelesningene i løpet av semesteret:) Lette etter fulltidsstudenten, men fant den ikke på universitetet, så det blir vel sjokk og starte på Høgskolestudier nå 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Jeg beklager å si dette, men dette gjelder nok ikke bare for sos.ant. på NTNU, men generelt for veldig mange studier overalt i landet. Særlig nå etter at den mye omtalte kvalitetsreformen ble innført har det vært mye kaos der ingen av de universitetsansatte egentlig helt har visst hvordan ting skal fungere... Forhåpentligvis vil det bedre seg om ikke så lenge - det er jo tross alt en *kvalitets*reform det er snakk om. Ikke minst må jeg opplyse om at 4 timer undervisning i uken på et universitetsstudium ikke er lite. Sinna på "kvalitets"reformen du også? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.